5/19/2019

מעגלים טיפה למעלה לאלי"ע ומקבלים רק טוב

בס"ד

עמותת-אלי"ע-ליקוי-ראייה

כשהייתי בתקופת השירות הלאומי, הייתי במשך תקופה במקום ששאב ממני הרבה כוחות ופגע בי בנקודות החלשות שלי בזמנו, עד שחשבתי שכדאי לי לשנות מיקום.
לכן החלטתי לנסות ליום אחד לבקר במקום אחר ושונה לגמרי - גן אלי"ע.



אליע-להאיר-את-דרכם

עמותת אלי"ע היא העמותה היחידה בישראל המטפלת בפעוטות וילדים עד גיל 6 שמתמודדים עם עיוורון או לקות ראייה כלשהי.
לא נראה לי שצריך להסביר לכם עד כמה השלבים הראשונים בחייו של הילד הם כל כך משמעותיים להתפתחות שלו, ולילדים עם לקות כזו או אחרת על אחת כמה וכמה.

עמותת אלי"ע פועלת מאז 1982, במטרה לקדם ולעזור לאותם ילדים. בגן אלי"ע נמצא צוות מיוחד ומקצועי העובד עם הילדים בנסיון לשפר את שרידי הראייה שנותרו ולהפוך אותם לשימושיים.
העמותה מספקת שירותי אבחון, טיפול, תמיכה ושיקום על ידי מיטב בעלי המקצוע בחמישה מרכזים בארץ: פתח תקווה,  באר שבע, ירושלים, רחובות וחיפה, כאשר בכל מרכז פועלת מסגרת יומית שיקומית שישה ימים בשבוע.


פעילות-בגן-טיפולי-אלי"ע

בספר משלי נכתב לגבי חינוך ילדים: "חנוך לנער על פי דרכו", ועמותת אלי"ע דוגלת בגישה של טיפול וקידום כל ילד וילדה לפי צרכיהם האישיים.
מטרת העמותה היא לעזור לשלב את ילדי אלי"ע במסגרות רגילות, לעזור לילדי אלי"ע מורכבי התפתחות בשילוב במסגרת המתאימה לפי צורכיהם ולתמוך במשפחות הילדים בצורה שתעזור בקידום ילדיהם בצורה הנכונה והיעילה ביותר.

על מנת למקסם את שרידי הראייה שנותרו, עמותת אלי"ע מציעה לילדים מגוון פעילויות וטיפולים. כך לדוגמה, אחד מהכלים המרכזיים לשיקום תפקוד הראיה הוא חדר החושך.
חדר החושך מציע סביבה נטולת גירויים חיצוניים המאפשרת לילדים ללמוד מיומנויות בסיסיות כמיקוד מבט, סריקה ומעקב. הטיפול בחדר החושך נעשה בדרך של משחק בשימוש באביזרים כעמוד בועות צבעוניות, פנסים ועוד, על מנת להפוך את חווית הלמידה למהנה וכיפית.

בנוסף, ילדי אלי"ע לומדים איך להתנייד בעצמם, על מנת שיוכלו להיות כמה שיותר עצמאיים. בתחילה מלמדים אותם להסתדר בתוך המרכז במקום בטוח ככל הניתן ובהמשך מוציאים אותם לבחוץ, לפארקים, גינות ואף לסופר, על מנת להעניק להם את הבטחון שיאפשר להם להשתלב בחברה.
כמו כן, הילדים מקבלים טיפולי הידרותרפיה - טיפולי שיקום במים, על מנת לשפר את היכולת המוטורית שלהם ולעזור להם לקבל פידבק וגירוי חושי שיעזור להתפתחותם.

באותה שנה שהלכתי לבקר בגן אלי"ע, כבר מההתחלה הרגשתי כמו בת משפחה. הילדים מאוד התלהבו להראות לי מה הם עושים ולא התביישו לבקש עזרה.
ילדי הגן התנהגו כמו כל ילד רגיל, ולמעט כמה פעולות קטנות, יכלו להתנהל היטב בעצמם. בסופו של דבר נשארי במקום שהתחלתי בו, אך גן אלי"ע לא מש מזכרוני. מאז עברו כבר כמה שנים והקידמה בשילוב טכנולוגיות שונות עוזרות למנף את הילדים יותר ויותר. 



דובי-צעצוע-גן-אלי"ע

למה כדאי לעגל לטובה
עמותת אלי"ע היא עמותה שלא למטרות רווח וכ-30% מהתקציב שלה מגיע מתרומות. חדר החושך, שיעורי הניידות וטיפולי ההידרותרפיה אינם ממומנים על ידי המדינה, ומכיוון שהם כל כך חשובים להתפתחותם של הילדים, פן התרומות הוא מאוד קריטי.
אחת הדרכים של העמותה לגייס כספים היא באמצעות עיגול לטובה. מדובר בתרומה מאוד מזערית מבחינתכם, אך כל כך משמעותית בעבור הילדים של אלי"ע.


אז מה זה אומר עיגול לטובה?
בכל קניה בכרטיס האשראי שלכם, יעוגל סכום הקנייה כלפי מעלה לשקל הקרוב ואותן אגורות בודדות יתרמו לעמותת אלי"ע.
לדוגמה: אם קניתם באשראי בסכום של 25.60, התשלום יעוגל ל-26 ו-0.40 אגורות ילכו לעמותת אלי"ע.
חשוב לציין כי כל הסכום מופנה לטיפול בילדים ובזכות מבצע עיגול לטובה, העמותה זכתה לגייס שנה שעברה סכום של כ-60,000 ש"ח!
לפרטים נוספים על העמותה: https://eliya.org.il

להצטרפות למבצע עיגול לטובה לחצו כאן.
קרדיט תמונות: עמותת אלי"ע
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use