7/11/2019

ביקורת סרט: טבאלוגה

בס"ד

באדיבות סרטי חמישה כוכבים

הסרט טאבלוגה הוא סרט אנימציה על דרקון ירוק הנושא את אותו שם.
ישנם אנשים שהסרט אולי יהווה להם סוג של נוסטלגיה, שכן הסרט מבוסס על סדרת האנימציה "טאבלוגה"  ששודרה בין השנים 1996-2004.

באדיבות סרטי חמישה כוכבים

הסרט טבלוגה עוקב אחרי דרקון ירוק וצעיר היוצא להרפתקה גדולה המשנה את חייו. על טבלוגה מוטלת משימה שדורשת ממנו אומץ רב ובעזרת חברות ואהבה הוא יוצא לדרך.
בחיפוש אחר הכוח שיעזור לו להציל את מולדתו הוא מוצא אהבה, אך גם די הרבה הרפתקאות המובילות לידי סכנה.

הוזמנתי לסקר את הסרט בסינמה סיטי גלילות, אך עוד לפני ששלחתי את השליחים מטעמי לצפות בסרט, הדגשתי בפניהם כי הבנתי שמדובר בסרט שעלול להיות מפחיד ולא לבעלי לב חלש.
הם החליטו כן ללכת לסרט ובאמת כשהם חזרו אליי עם ביקורת ורשמים מהסרט, בת השמונה וחצי סיכמה את הסרט כסרט אקשן מעולה, אבל קצת מפחיד.

השליחה שלי סיפרה כי הסרט עוד מהסצינה הראשונה בו מתחיל בקטע מפחיד בו חייו של הגיבור הראשי משתנים באחת עם מות טראגי על ידי אחד הנבלים בסיפור.
ולא רק הרשע בסיפור ממרר את חייו, אלא גם כמה בריונים מבית שלועגים לטבלוגה ומנסים להפיל אותו בפח. הסרט אומנם מכיל לא מעט רגעים מעוררי אימה, אך משלב בתוכו גם רגעי שלווה, חברות והרמוניה. 




בסרט "טאבלוגה" העוקב אחר מסעם המופלא של נסיכת הקרח ודרקון האש, פוגשים בלילי שהינה נסיכת קרח שלא ברור אם היא יצור קסום או בת אדם. בין השניים נרקמת התאהבות מוזרה, יותר מחברות, אף על פי שהם לא מתנשקים.
השליחה מטעמי הרגישה כי החיבור בין הדרקון ללילי הוא תמוה, שכן מדוע לא יצרו דרקונית קרח ולבסוף היא הגיעה למסקנה שגם לה כנראה יש דעות קדומות בנוגע למערכות יחסים בין דמויות הנראות על פניו מאוד שונות זו מזו, וזה גרם לה לבחון מחדש מה כל כך מפריע לה בזה.

בסופו של דבר, הגיבור בסיפור, טבלוגה, מאוד מעורר הזדהות וברגע שהוא מוצא בעצמו את הכוח הפנימי שלו והוא מגן על עצמו, אהובתו וחבריו, נוצרת תחושה עוצמתית של ניצחון אצל מבוגרים וילדים כאחד. בשורה התחתונה מדובר בסרט חמוד שעוסק לא מעט בדעות קדומות ואמונות לגבי עצמנו ואחרים. לא סרט מבריק אבל לא רע.


הסרט מתאים לגילאי 9+, אולם מכיוון שהסרט מכיל סיטואציות מפחידות וגם כאלה שפחות מתאימות לילדים רגישים, מומלץ להחליט אם ללכת לסרט הזה לפי הכרות שלכם עם הילדים.

הסרט מופץ בישראל על ידי סרטי חמישה כוכבים בגרסה בדיבוב לעברית. אורך הסרט 89 דקות.

במאי: סוון אונטרוואלדט ג'וניור, בימוי גרסה עברית: יונתן רוכמן וקוקי סלינס
דיבוב בעברית: נסיכת הקרח - אילנית גרשון, עורב - דדי זוהר, טבאלוגה - דניאל מגון, שליט אייסלנד ארקטוס - ניר רון, באז - גל סרי, דב - קוקי סלינס, ציפור - נעמה שיטרית ו-נסייה - שחר ירון (מוזיקאי הרוק הגרמני, פיטר מאפיי, שיצר את טבאלוגה, מדבב בגרסתו המקורית של הסרט את הדמות נסייה).
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use