12/21/2020

מתכון ללביבות ירק/קציצות ירק מושלמות

בס"ד

 

לביבות ירק ערוק

 

לפני הרבה שנים, היינו קונים בקייטרינג באזורנו קציצות ירק נפלאות, עשירות בשמן, אך כאלה טעימות.
עם הזמן קנינו פחות בחוץ, והזכרון מאותן קציצות צץ לו מדי פעם. יש שקוראים ללביבות הירק האלו ע'רוק - לביבות ירק עיראקיות עם תפוחי אדמה ועשבי תיבול. יש שקוראים לה פשוט קציצת ירק ויש מי שפשוט יאכלו אותה בהנאה ולא יחפשו הגדרה ספציפית לתענוג הזה.


אז החלטתי לנסות להכין קציצת ירק ביתית, וכמובן שלא הצלחתי לשחזר את הטעמים של אותה קציצה נפלאה שטעמנו בקייטרינג, אבל יצאה לביבת ירק נפלאה וטעימה ביותר.



 

לביבות ירק ביתיות

לביבות ירק ביתיות שלב-שלב



 

את לביבות הירק הכנתי עם שמן הזית של משק אחיה "ראשית המסיק" שסיפרתי לכם עליו בפינת חדש במדף לחנוכה.
הלביבות ירק העסיסיות והנפלאות הללו הן כל כך פשוטות להכנה וכל כך טעימות. לא אפיתי את הקציצות ירק האלה בתנור, אלא טיגנתי אותן. אולם, נראה לי כי אפשרי גם להכין אותן בתנור.

את הקציצות הכנתי בתוספת הרבה עלים ירוקים של מנגולד ופטרוזיליה. כך התקבלו קציצות ירק ירוקות ובריאות המכילות גם ירקות שורש כתפוחי אדמה, בצל וגזר.

 


קציצות ירק ע'רוק 

 

כמה דברים לפני שמתחילים:

*מהכמות במתכון יצאו לי כ-22 קציצות ירק גדולות ועסיסיות.


*לא אוהבים פטרוזיליה או מנגולד? אפשר להחליף בכוסברה או להפחית כמויות או לוותר בכלל. במקום כדאי לשים עוד ירק שורשי כמו תפו"א, גזר,בצל/אפשרי גם בצל ירוק.


*כדי לעשות חיים קלים, אני מגררת את הירקות במעבד מזון. אין צורך בחלק מיוחד, פשוט שימו כל פעם חלק מהירקות כשהם חתוכים לחצי ותפעילו בכמה פולסים עד שהירקות מגוררים. לא להפעיל יותר מדי, על מנת שהירקות לא יהפכו לעיסה. בסיום, מוציאים לקערה ומכניסים את הירקות הבאים.


*לא סוחטים את הירקות ואין צורך לסחוט את הירקות.


*אחרי שערבבתם את העיסה עם כל המרכיבים, יוצרים קציצה ומתחילים לטגן. העיסה שיושבת בינתיים בצד מתחילה להתפרד מהביצה והנוזלים, וכך נראה שצריך להוסיף עוד קמח. לא להוסיף שום קמח, פשוט לתת ערבוב חדש לעיסה ותראו שניתן ליצור קציצות בקלות.


*יש לטגן על להבה בינונית-נמוכה, על מנת שהקציצות יתבשלו מבפנים ולא רק בחוץ.


*לא ניסיתי להכין את קציצות הירק ללא גלוטן או טבעוני, אך לא נראה לי שיש בעיה להמיר את הקמח בקמח ללא גלוטן או אולי אף בקורנפלור. לגבי קציצה טבעונית, ראיתי טיפ של עז תלם המציע להמיר את הביצה בקמח חומוס ובמידת הצורך גם בתוספת מים, אז אולי שווה לנסות.

 
*אני מנקה את המחבת ומחליפה את השמן אחרי כל 2 נגלות. כמובן, עשו זאת בזהירות רבה כי המחבת תהיה מאוד חמה.

*אני השתמשתי לחיתוך הפטרוזיליה והמנגולד במספרי תבלינים. ניתן כמובן לקצוץ כרגיל בסכין. ואם החלטתם להשתמש במספריים של תבלינים, אז ממש היזהרו לא להיחתך.


לביבות ירק מטוגנות במחבת


לביבות ירק ביתיות עם הרבה עלים ירוקים



לביבות ירק/מתכון: עם תענוג con delight
מדדתי בכוסות וכפות מידה אוניברסליים
המרכיבים ל-22 קציצות:
4 תפוחי אדמה לבנים, בינוניים-גדולים (אפשר גם אדומים)
4 גזר, בינוני-גדול
1 בצל גדול
1 צרור פטרוזיליה, שטוף, מיובש בנייר סופג וקצוץ (להשתמש רק בעלים)
1 חבילת מנגולד, שטופה, מיובשת בנייר סופג וקצוצה (רק העלים)
1/2 כוס קמח לבן, מנופה
3 ביצים L
1/2 1 כפיות מלח
מעט פלפל שחור

שמן זית, לטיגון

אופן ההכנה:
1. מקלפים את תפוחי האדמה, הגזר והבצל, שוטפים ומייבשים בנייר סופג.


2. חותכים לחצאים את הירקות ומגררים בפומפיה או יותר קל במעבד מזון. אין צורך להשתמש בחלק מיוחד במעבד המזון, מספיק הלהבים הקיימים במעבד. כל מה שצריך לעשות זה לשים חלק מהירקות בתוך המעבד ולהפעיל בפולסים קצרים, רק עד שהירקות מגוררים. ברגע שהירקות נראים מגוררים כמו בפומפיה, מוציאים מהמעבד לקערה בצד. ממשיכים כך עם יתר הירקות.לא סוחטים את הירקות.


3. מוסיפים לקערת הירקות את יתר המרכיבים: הפטרוזיליה, המנגולד, הקמח, הביצים, המלח והפלפל ומערבבים היטב.


4. מחממים שמן במחבת, בכמות שתכסה את תחתית המחבת.


5. יוצרים קציצה לביקורת לבדיקת טעמים ומטגנים על אש בינונית-נמוכה משני הצדדים. ברגע שהצד התחתון מזהיב, הופכים לצד השני עד שמוכן.


6. מחכים שהקציצה תתקרר מעט וטועמים. אם חסר לכם מלח/פלפל, תוסיפו לתערובת ותערבבו. גם אם לא חסר לכם שום תיבול, תערבבו את התערובת שוב לפני יצירת הקציצות. חשוב לערבב כל פעם לפני יצירת קציצות, מכיוון שהביצים והנוזלים נפרדים מהתערובת. הערבוב המחודש, עוזר לכל התערובת להתגבש ביחד ועוזר ליצור קציצות בקלי קלות.


7. מסיימים לטגן את כל הקציצות. לחסכון בזמן, עבדו עם שני מחבתות במקביל. מגישים ובתאבון!

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use