12/15/2020

עוגיות בצורת סביבונים

בס"ד

 

עוגיות בצורת סביבון בקלי קלות

 

עוגיות קקאו פשוטות ביותר להכנה שמכינים בצורת סביבונים, בלי שום צורך בקורצנים מיוחדים וללא ביצים וללא מוצרי חלב, כך שהעוגיות פרווה וטבעוניות.


מארז מוצרי מיימונס לחג החנוכה

קקאו מימונ'ס חדש באריזת 150 גרם
 

קיבלתי מארז לחנוכה של מותג מיימונ'ס, ובעצם מדובר במארז מושלם לסופגניות. לרגל החג, השיקה חברת "תבליני מימון" שבבעלותה מותג Maimon's, מספר מוצרים המותאמים למילוי וקישוט סופגניות כדוגמת מלית תות שדה עם 45% פרי באריזת 400 גרם המותאם למריחה, למילוי ואפייה, מיני מרנגים בארבעה צבעים באריזת 60 גרם, ספרינקלס כוכבים ולבבות בצבעים באריזת 55-60 גרם ואבקת קקאו כהה באריזת 150 גרם.


מותג מימונ'ס בבעלות תבליני מימון, חברת התבלינים המובילה בישראל, הוא מותג המתמחה בתחום האפייה ונותן מענה לצרכן הביתי עם מוצרים בקטגוריות שונות, כגון: ממרחים ומליות, סירופים, שוקולדים, משפרי אפייה, תערובות ועזרי אפייה ועוד.
המוצרים החדשים כשרים פרווה בהשגחת הרבנות הרטשית באר שבע ובד"ץ העדה החרדית ירושלים.


מחיר מומלץ לצרכן: לאבקת הקקאו עומד על 7.90 ש"ח, מחיר למלית התות עומד על 15.90 ש"ח, מחיר הסוכריות הצבעוניות בצורות עומד על 10.90 ש"ח ומחיר המרנגים עומד על 14.90 ש"ח.
ניתן להשיג ברשתות השיווק השונות.

 

עוגיות סביבון צעד-צעד

 
הכנת עוגית סביבון בלי חותכן עוגיות



אז אומנם בחנוכה מכינים הרבה מאכלים מטוגנים כלביבות וסופגניות, אך אני החלטתי לשתף במתכון טעים וסופר פשוט להכנה של עוגיות קקאו בצורת סביבונים.


את צורת העוגיות הכנתי על ידי נייר שחתכתי לצורת סביבון ולאחר האפייה קישטתי בשוקולד מריר, אך כמובן שניתן לעשות מזה אירוע שלם עם הילדים ולתת לכל ילד לקשט את הסביבון שלו.

 

עוגיות סביבונים מושלמות

עוגיות לחנוכה בצורת סביבון פרווה טבעוני

 

עוגיות סביבון/מתכון: עם תענוג con delight
מדדתי בכוסות וכפות מידה אוניברסליים
המרכיבים ל-16-18 סביבונים*
1 כוס קמח לבן, מנופה
1/2 כוס אבקת סוכר
1 כף קקאו
1 כפית אבקת אפייה
1/4 כוס שמן קנולה
קמצוץ מלח
2 כפות מים

שוקולד מריר
מעט שמן קנולה

*אני קיפלתי דף ממו באמצע וחתכתי לצורת סביבון, כך שכמות הסביבונים שתצא לכם תלויה בגודל הסביבון ובכמה פעמים תרדדו את הבצק (הסבר במתכון).

אופן ההכנה:
מחממים מראש תנור ל-180 מעלות, טורבו.
מערבבים בקערה את המרכיבים היבשים: קמח, אבקת סוכר, קקאו, אבקת אפייה ומלח. מוסיפים את השמן והמים ולשים ביד, עד ליצירת כדור אחיד.
מעבירים למשטח עבודה מקומח ומרדדים לעלה דק. לא צריך יותר מדי דק.
לוקחים את השבלונה של הסביבון שיצרנו מדף הממו, וכמובן שניתן להשתמש גם בקורצן סביבון או כל קורצן אחר שאתם רוצים: לב, עיגול, איש ג'ינג'ר ועוד.

משרטטים את השבלונה על הבצק בעזרת סכין, ולאחר ששרטטתם את כל הסביבונים, עוברים לשלב הבא.
מזיזים מעט מהבצק שליד הסביבון שיצרנו ובעזרת מרית או סכין מרימים את הבצק (ראו תמונות). מומלץ לא בידיים, כי אחרת זה ישבר.
לאחר שסיימתם את כל הבצק, אספו אותו שוב, רדדו וקרצו צורת סביבון מחדש. תמשיכו ככה עד שסיימתם את הבצק או עד שכבר מיציתם את המלאכה הזו.

את הסביבונים מעבירים לתבנית עם נייר אפייה ואופים באמצע התנור 8 דקות. מוציאים מהתנור ומניחים להתקרר לחלוטין. העוגיות יהיו רכות וזה בסדר גמור.
לאחר שהם יתקררו, הם יתקשו ויהיו פריכות מבחוץ ורכות מבפנים, תענוג!

ברגע שהעוגיות התקררו, ממיסים שוקולד מריר עם מעט שמן קנולה במיקרו בפולסים של 20-30 שניות כל פעם ומערבבים אחרי כל הפעלה. כשהשוקולד נמס לגמרי, מניחים לו להתקרר מעט ואז מעבירים לשקית זילוף עם חור קטן.
חשוב חור קטן, על מנת שיהיה לכם קל לשלוט בכמות השוקולד שיוצאת, שתוכלו לצייר יפה. אני ציירתי את האותיות נ,ג,ה,פ שיוצרות את הביטוי "נס גדול היה פה" וכל סביבון קישטתי בצורה שונה.
מעבירים את העוגיות המצופות למקפיא לדקה-שתייפ שהשוקולד יתייצב ומגישים. שומרים בכלי אטום מחוץ למקרר בחורף, ובמקרר בקיץ.
פשוט תענוג כיפי שמהווה גם יופי של פעילות משפחתית עם המשפחה.
תהנו וחג שמח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use