7/03/2021

ביקורת סרט - קרואלה

בס"ד

אמה סטון בתפקיד קרואלה דה ויל
Photo by Laurie Sparham. © 2021 Disney Enterprises Inc. All Rights Reserved



הסרט "קרואלה" הוא מעין סרט מקדים לסרט משנת 1996 "101 כלבים וגנבים" של דיסני. הסרט, אגב, מבוסס על ספר משנת 1956 של הסופרת דודי סמית, שזכה להצלחה רבה.
מהסרט הישן משנת '96 הכי זכור לי עד כמה קרואלה הייתה נוראית וחיפשה כל דרך להפוך כלבים דלמטיים לבגד. אך בסרט פה, מדובר על משהו שונה לחלוטין.

אמה סטון כקרואלה דה ויל בתלבושת אופנתית
Photo by Laurie Sparham. © 2021 Disney Enterprises Inc. All Rights Reserved



הסרט קרואלה הוא סרט לייב-אקשן המתחיל בהכרות עם הילדה קרואלה - שיותר נכון לקרוא לה כרגע אסטלה. אסטלה היא ילדה בעלת מראה מוזר ושונה מאוד מסביבתה, כאשר הבולט בה הוא שיערה הצבוע חצי לבן חצי שחור.

הסרט מתמקד בתחילתו במשפחה של אסטלה ובחייה הלא פשוטים. מה שגורם לחבב אותה, לרחם עליה ולהיות לצידה, על אף שאנו יודעים מה היא עתידה להיות לפי הסרט המקורי.

זוכים לראות צד אחר, צד אנושי, צד טוב של אסטלה, השונה לגמרי מקרואלה המוכרת לרובנו. חייה יכלו, כנראה, להיות שונים לחלוטין, לולא המקרה שקרה בערב אחד. מקרה ששינה את חייה לחלוטין (לא מגלה לכם שלא יהיו ספויילרים, אז אל תדאגו).

אמה תומפסון כברונית בקרואלה
Photo by Laurie Sparham. © 2021 Disney Enterprises Inc. All Rights Reserved



אנחנו זוכים להצצה לתקופת חיים שונה של קרואלה דה ויל, לחיי ילדותה המאתגרים, לחיי הפשע שאליהם היא מגיעה על ידי הכרות עם חבריה ג'ספר והוראס הכייסים ולבסוף לתקופת חיים מרתקת של קרואלה בתור אישה שפשוט רוצה לעצב בגדים.
זה נשמע פשטני ביותר, אבל זה ממש לא. בכל תקופה שאסטלה עוברת, מגלים עוד ועוד עובדות מרתקות וספינים מעניינים שאני אישית ממש לא ידעתי על אותה קרואלה דה ויל. 

בדיסני הצליחו לבנות עלילה מרתקת וסיפור הגורם להתחבר לגיבורה הראשית, סליחה הנבלה הראשית, על ידי סיפור הרקע הכל כך טראגי שהיא עוברת.
הסרט המקורי משנת 96' לא התאים לילדים, וגם כאן הסרט החדש אינו מתאים כל כך לילדים. מדובר בסרט יחסית קודר עם נושאים כבדים.


אמה סטון בתלבושת שחורה בקרואלה
Photo by Laurie Sparham. © 2021 Disney Enterprises Inc. All Rights Reserved




בסרט מככבות שתי "אמות": אמה סטון (אסטלה/קרואלה) ואמה תומפסון (הברונית), המשחקות בצורה נפלאה לצד יתר השחקנים בסרט: ג'ואל פריי, פול וולטר האוזר, אמילי ביצ'ם, קירבי האוול-בפטיסט, מארק סטרונג. בתחילה חשבתי שמוזר יהיה לראות את אמה סטון בתור מישהי רעה כקרואלה, אך היא מצליחה לצייר את הדמות בצורה מרתקת ומצויינת.
במאי: קרייג גילספי. מפיקות בפועל: אמה סטון, מישל רייט, ג'ארד להבף, גלן קלוז (קרואלה המקורית). מעצבת תלבושות: ג'ני ביוואן.
הסרט שייך לז'אנר הדרמה/קומדיית פשע והוא מאוד מומלץ. דירוג שלי: 7/10.
משך הסרט הוא כשעתיים ורבע, כאשר בסוף הסרט, לאחר הכתוביות ישנו קטע קטן שכנראה רומז לסרט המשך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use