10/20/2021

מרתון התנ"ך הבינלאומי יוצא לדרך בשילה הקדומה

בס"ד

מרתון התנ"ך הבינלאומי
קרדיט צילום: sportphotography



מרתון התנ"ך הבינלאומי ה-6 יתקיים השנה בתחילת נובמבר במועצה האזורית מטה בנימין ביוזמת מועצת מטה בנימין ומרתון ישראל. המרוץ יתקיים בסמוך לאתרים קדומים, היסטוריים בהם מצוינת אחת הריצות הראשונות בהיסטוריה.

מרתון התנ"ך הבינלאומי
קרדיט צילום: sportphotography



מרתון התנ"ך הבינלאומי נולד בעקבות החיבור לאחת מהריצות הראשונות המוזכרות בתנ"ך של איש-בנימין בספר שמואל: "ויירץ איש-בנימין מהמערכה, ויבוא שילה ביום ההוא". בסיום אותה מלחמה בין ישראל לפלישתים, רץ אותו איש בנימין, שעל פי המסורת מדובר בשאול שלימים היה מלך ישראל, משדה הקרב באבן העזר בסמוך לראש העין לשילה.

לאחר מלחמת ששת הימי, יוסף יקותיאל, יוזם המכביה, מדד את אורך המסלול מראש העין לשילה הקדומה והתגלה כי המרחק ביניהם הוא 42 קילומטרים, בדיוק כמו המרחק במרתונים של ימינו (מרחק המרתון הרשמי נקבע ב-1908 באולימפיאדת לונדון).
המועצה האזורית בנימין הובילה את הפקת מרתון התנ"ך הבינלאומי בשיתוף חברת מרתון ישראל והשנה המרתון נחגג בין כרמים ומעיינות חבל בנימין.

עופר פדן, מנכ"ל ובעל חברת מרתון ישראל אמר: "מרתון התנ"ך הבינלאומי מייצב עצמו כאחד הייחודיים והחשובים בישראל. סיפור האירוע מושך אליו תיירים מכל העולם, זהו גם המרתון המאתגר בישראל. השנה לראשונה יועבר לטבע ולמסלולי אבותינו שבאזור שילה, מגוון המסלולים מאפשר לכל אחד לקחת חלק ולחוות את ההיסטוריה ליום אחד". 

השנה יתווסף לאירוע, ביום חמישי ה-4.11, ערב חוויתי מקדים למרתון התנ"ך בשילה הקדומה עם כל המשפחה. לצלילי מוזיקה תנכ"ית, יקבלו הרצים אוהלים להם ולבני משפחתם לפי מיקום שבטי ישראל עם יוגה בשקיעה מעל המשכן, מיצג או-קולי של שילה הקדומה, סיור עששיות רגלי מודרך, ארוחה חגיגית, תדריך רצים, ברכות, הרצאה מעוררת השראה של עמית כהן והופעה מוסיקלית של "ענבלים". מחיר למשתתף: 130 ש"ח.

ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית בנימין אמר: "אנו שמחים להמשיך את מסורת המרתון בבנימין בשבילי ארץ התנ"ך. השנה נקיים את המקצים מסביב לאתר המורשת שילה הקדומה, בין הכרמים שעוטפים כיום את אתר המשכן ההיסטורי. בריצה במרתון התנ"ך אפשר לנשום את אוויר הפסגות ואת ההיסטוריה של האזור עמוק לראות ולחבר בין הווה, עבר ועתיד. אני מזמין את כולם להגיע ולרוץ איתנו היסטוריה בחוויה גדולה ובלתי נשכחת".

במרוץ התנ"ך הבינלאומי צפויים להשתתף כ-2,000 רצים ורצות שיתמודדו עם אתגר לא פשוט באירוע בינלאומי ספורטיבי וחוויתי.
האירוע יתקיים בימים חמישי-שישי ב-4-5.11.21 (זינוק ראשון בשעה 4:00).
לפרטים והרשמה, ליחצו כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use