11/24/2021

הושק הסינמטק לילדים בחולון הראשון מסוגו בעולם

בס"ד

סינמטק לילדים במדיטק חולון



השבוע הושק לראשונה בישראל סינמטק הילדים בעיר הילדים חולון. מדובר בפרוייקט משותף של עיריית חולון ומדיטק חולון אשר שם למטרה לקרב את קהל הילדים לאומנות הקולנוע.

מסך קולנוע בהשקת סינמטק לילדים



סינמטק הילדים יציע חוויה ייחודית המותאמת לילדים ויהווה חלק בלתי נפרד ממתחם המדיטק, מתחם התרבות של העיר חולון, ויצטרף ליתר מוסדות התרבות הפועלים תחתיו: תאטרון המדיטק לילדים ונוער, מוזיאון העיצוב חולון, המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס, המרכז לאומנות דיגיטלית ורשת הספריות ומערך "תרבות ודעת".

בהשקת הסינמטק לילדים בחולון שהינו הראשון בישראל והראשון מסוגו בעולם, קיבלנו טעימה ממה שהילדים והוריהם יחוו במקום.
במקום החדש, יוכלו ילדים והוריהם להנות מחוויית צפייה ייחודית לילדים ולכל המשפחה הכוללת סרטים קלאסיים ועכשוויים, סרטים בינלאומיים ממדינות זרות שאינם מוצגים בבתי קולנוע מסחריים, סרטים אילמים עם ליווי מוסיקלי חי, סרטים חדשים והקרנות טרום בכורה.


כורסאות קולנוע צבעוניות באולם הקולנוע בסינמטק לילדים



כמו כן, בנוסף לסרטים יתקיימו הקרנות מיוחדות במגוון נושאים, בהם יוצגו קטעי סרטים שנערכו והותאמו במיוחד לילדים. ההקרנות ילוו בפעילות העשרה קולנועית הכוללת, בין היתר, הרצאות; מפגשים עם יוצרים, שחקנים, במאים ותסריטאים; פסטיבל קולנוע בינלאומי לילדים, סדנאות דיבוב, סדנת איפור, סדנת אפקטים מיוחדים, סדנת אנימציה, משחק ועוד.

ההקרנות יתקיימו באולם הקולנוע המיוחד שנבנה במבנה הביצה הותיק בכניסה למדיטק. המבנה פורק עד היסוד ונבנה מחדש בקפידה. האולם כולל 104 מקומות ישיבה ותוכנן על ידי האדריכל שאול קנר, המתמחה בתכנון מרכזי בידור ואולמות קולנוע. בפועל יפעלו באולם רק 100 מקומות ישיבה, מה שנותן פטור מתו ירוק ואין צורך בבדיקת קורונה.

על אף כמה תקלות שקרו בדרך, בין אם כתוצאה מהצפה או שריפה ובין אם בעקבות הקורונה שצצה לה פתאום, עיריית חולון והמדיטק הצליחו לסיים את הבנייה ולבנות אולם מושקע ויפהפה עם ספות צבעוניות המושלמות לצפייה עם משפחה וחברים, כאשר על כל פרט חשבו מתחילה ועד סוף במטרה להעניק את החוויה המושלמת בכל זמן נתון.


מוטי ששון, ראש העיר של חולון
מוטי ששון, ראש העיר של חולון



כרטיסים לסינמטק הילדים ימכרו בעלות של 25-32 ש"ח והמקום יציע גם מנוי ללא הגבלה לרכישה בעלות של 390 ש"ח במקום 440 ש"ח. בשורה נוספת שההורים במיוחד ישמחו לגלות, זו העובדה שהם יוכלו לפנק את ילדיהם בפופקורן במחיר של 10 שקלים בלבד!, ולצפות בסרטים על המסך הגדול עם מערכות הקרנה וסאונד מהמתקדמות בעולם.

מוטי ששון, ראש עיריית חולון, אמר : "אני שמח על הצטרפותו של סינמטק הילדים הראשון בישראל אל שורת מוסדות התרבות הייחודיים והמובילים של חולון עיר הילדים, ומזמין את כל ילדי ישראל והוריהם, ואת ילדי חולון בפרט, לבוא אל בית הקולנוע הנפלא שבנינו בשבילכם במתחם המדיטק. העיר חולון תמשיך לשים את הילדים בראש סדר העדיפות, ותמשיך להשקיע ברווחתם, בחינוכם ובעידוד צריכת תרבות איכותית".


דני וייס מנכ"ל המדיטק
דני וייס מנכ"ל המדיטק




דני וייס, מנכ"ל המדיטק, אמר : "דווקא בתקופה שבה עסק עולם התרבות כולו בהישרדות, המשכנו כאן במדיטק ליצור ולהפיק, וכעת אנו גאים ומתרגשים להציג את התוצר החדש שלנו - סינמטק הילדים. זהו מוסד תרבות חדש אשר אין כמוהו בישראל ובעולם כולו, הן בתכנים אותם הוא יספק והן בעיצובו ובצורתו. מטרתו לחשוף את הילדים לאמנות הקולנוע, להרחיב את המבט התרבותי-חברתי שלהם ולתת להם גישה לתרבויות נוספות, לשפות אחרות ולמנהגים וצורות חשיבה שונות. סינמטק הילדים ישתלב עם שאר הפעילות התרבותית הענפה במדיטק בתחומי התיאטרון, הספרות, העיצוב, הקומיקס ועוד, אשר יחד יוצרים מוסד תרבות רב-תחומי ייחודי, איכותי ונגיש".


אלון רוזנבלום, מנהל הסינמטק חולון וסינמטק הילדים
אלון רוזנבלום, מנהל הסינמטק חולון וסינמטק הילדים




אלון רוזנבלום, מנהל סינמטק חולון וסינמטק הילדים, אמר : "כמי שגדל מגיל צעיר בבית קולנוע שסבא שלי בנה ברמת גן ("אורדע", הקולנוע הראשון ברמת גן) נשאבתי לעולמות קסומים, לסיפורים מרגשים, לתרבויות שונות ולחוויות רגשיות מועצמות. סינמטק הילדים ינסה לשחזר את החוויה הזו שנשארה אצלי בלב ובראש מאז. אנחנו נהיה בית קולנוע לילדים סקרנים וחוקרים. נאפשר לילד לגלות את העולם הפרטי שלו וללמוד על הרגשות שלו תוך שהוא מגלה את עולם הקולנוע הקסום והמרגש ודרכו את העולם שאנו חיים בו. תכנית הסרטים הייחודית שלנו תשלב בין קולנוע חדש לישן, בין סרטים פופולריים לסרטי איכות, סרטים מכל העולם בשפות שונות, סיפורים מרגשים שמכוונים לילדים וכאלה שגם פונים לקהל בוגר יותר. ניקח את הילדים למסעות לעולמות מוזרים, בגלקסיות רחוקות וגם נעסוק בסיפורים שקרובים לבית. הדגש שלנו בסינמטק הילדים הוא חוויות רגשיות ולא רק שכלתניות. אבל לא רק לילדים, אלא גם לאפשר להורים לחזור לילדות שלהם, לנוסטלגיה שלהם, ולחוות אותה שוב עם הילדים."



שאול קנר, האדריכל שעיצב את אולם הסינמטק לילדים
שאול קנר, האדריכל שעיצב את אולם הסינמטק לילדים



שאול קנר, האדריכל שעיצב ותכנן את האולם, אמר כי : "עיצוב אולם סינמטק הילדים בחולון היווה אתגר משמעותי, האתגר מבחינתי היה ליצור חלל של אולם קולנוע רב תכליתי שמתאים לילדים ובוגרים כאחד - חלל מזמין המעניק לילדים תחושה של נוחות ורוגע לצד גירוי החושים , חלל המעצים את חווית השהות במקום. האולם בנוי בצורה של ביצה, כמו ביצה יש לו קליפה חיצונית קשיחה המגנה מבחוץ על הפנים. הקליפה הפנימית , אקוסטית מרגיעה ושקטה, מהווה רקע לכתמי הצבע בגוונים שונים של הכורסאות באולם".



באגס באני בשלב התרשימים



כחלק מההשקה, זכינו לטעימה קטנה מהרצאה מרתקת על יוצרו של באגס באני עם הרבה עובדות שזו לי הייתה הפעם הראשונה ששמעתי. כך למשל, גיליתי כי המדובב של באגס באני, מל בלאנק היהודי-אמריקאי, ניסה בלי הרף שיסכימו לקבלו בתור המדובב והדלת נסגרה בפניו שוב ושוב.
רק לאחר שנתיים מל בלאנק זכה לתפקיד המיוחל שבסופו זכה לדובב לא פחות מ12 דמויות נוספות! והוא היה ידוע כ"איש בעל אלף הקולות".

כמו כן, כחלק מדיבוב דמותו של באגס באני, על מל היה לכרסם גזר. הכול טוב ויפה, חוץ מהעובדה שגזר הוא הירק השנוא ביותר על מל ושום ירק אחר לא נתן את אוותו אפקט קולי כמו בכרסום גזר.
אבל, בשביל התפקיד היה עליו להתגבר על השנאה והפתרון היה שלאחר כל כרסום של גזר, הוא מיד היה יורק את הגזר שבפיו לכלי ברצפת האולפן, וכן, תהיו בטוחים שהרצפה הייתה נראית נורא לאחר הקלטה שכזו.



קטע מבילי אליוט בסינמטק לילדים



למדנו עוד רבות על מל ובאגס באני, וממש השבוע גם אתם וילדיכם תוכלו להתחיל להנות מהסינמטק לילדים עם שלל סרטים, הרצאות וסדנאות שונות.
לפתיחת הסינמטק לילדים, בחרו לחגוג את האירוע עם סרטי דיסני: שלגיה ושבעת הגמדים, סינדרלה וספר הג'ונגל.
בנוסף, תוכלו להנות מסרטי קלאסיקה שונים כהנס כריסטיאן אנדרסן (1952), צ'רלי והשוקולדה (ווילי וונקה, 1971) ואי טי חבר מכוכב אחר (1982), ומפסטיבל הקולנוע הנורדי המציג סרטים ממדינות סקנדינביה הצפוניות שלא זכו להגיע לבתי הקולנוע כדוגמת "המומינים בריביירה".

עוד תוכלו להנות מסרטים נוספים כדוגמת קפטן אמריקה, בילי אליו, בייבי בוס 2 ובהקרנת בכורה הסרט "לשיר 2".
כמו כן, יתקיימו סדנאות, מפגשים ומגוון אירועים כ: "איך מציירים גיבורי על", "הגן הקולנועי של סהר", "הארי פוטר וסוד הקסם הקולנועי" וכו'.


סינמטק לילדים במדיטק חולון
כתובת: גולדה מאיר 6, חולון
חנייה: בחינם בשפע במגרש הצמוד למדיטק
טלפון מדיטק לפרטים: 03-5021555

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use