5/12/2022

טקס חנוכת מגמת קולינריה ומערכות רכב בתיכון ומכללת עמל אשדוד

בס"ד

עמדות מאכלי עולם עמל אשדוד


ברביעי האחרון נערך בתיכון ומכללה הטכנולוגית עמל אשדוד, טקס צבעוני, עשיר במאכלים, נואמים ואנשים מוכשרים, לרגל חנוכת מגמת קולינריה חדשנית וסדנת מערכות רכב מתקדמות.
האירוע כלל עמדות אוכל, כאשר כל עמדה הציגה שלל מאכלים ממדינות שונות שאותם הכינו שפים עם תלמידי מגמת אמנות הבישול, לצד מיצגים שונים שנוצרו על ידי תלמידי בית הספר במטרה להעביר מסרים שונים.

עמדת אוכל סיני בעמל אשדוד


עמדת אוכל סיני בעמל אשדוד עם באנים ונודלס


כיסונים סיניים עמל אשדוד


בקר ברוטב בעמדת צרפת


בקר בקערות הגשה בעמדת צרפת


שווארמה ופתיתים בעמדת ישראל בטקס בעמל אשדוד


פתיתים ושווארמה בהגשה אישית עמל אשדוד




בעמדות האוכל היה ניתן למצוא מטעמים ממדינות: יוון, ארגנטינה, מרוקו, איטליה, סין, צרפת, ארה"ב וכמובן של ארצנו האהובה - ישראל.

לצערי לא הספקתי להגיע לתחילת האירוע, ולכן הספקתי לצלם רק מעט מהמגוון העצום של המטעמים שהוגשו באירוע, כדוגמת: שווארמה ופתיתים בעמדה הישראלית, באן סלמון, נודלס וכיסונים מרהיבים בעמדה הסינית, בקר ברוטב בעמדה הצרפתית, קוסקוס עם קציצות בעמדה המרוקאית.
כמובן שאי אפשר לסיים ארוחה טובה בלי קינוח, אבל אל הקינוחים המרהיבים והכל כך טעימים נגיע בהמשך. 


עמדת אוכל מרוקאי עמל אשדוד



טקס חנוכת מגמות הקולינריה ומערכות הרכב, התקיים במעמד סגן ראש עיריית אשדוד, שמעון כצנלסון; עו"ד רוית דום-עיני, מנכ"ל קבוצת הרב תחומי עמל; צוות והנהלת רשת עמל; מר ניצן ממרוד, מנהל אגף בכיר להכשרה מקצועית בזרוע העבודה של משרד הכלכלה והתעשייה וצוות משרדו; ציון ביטון, מנהל בית הספר עמל אשדוד, הצוות החינוכי ועובדי המנהל. 

ובנוסף, השתתפו באירוע גם שפים מובילים שהכינו את האוכל ביחד עם התלמידים כשף צ'רלי פדידה, לשעבר שף ראשי בשרתון תל אביב וכיום עצמאי ובעל תוכנית טלוויזיה; שף מוטי חיים, שף אסם; שף שליו קמחי ושף איציק חליווה, בעלי בית ספר לבישול ארט שף; שף דניס חסין, שף בעלים מסעדות פרנצ'סקה ופפה; שף שלומי פרץ, שף מסעדות אסיאתיות My Way; שף פלדינגר אורי, שף הרודס ת"א; שף גיא רודובסקי, רשת פתאל; וכחלק משיתוף פעולה עם צה"ל, השתתף באירוע גם מפקד ענף המזון של חיל הים - אילן אסולין.



בניין מגמת אומנות הבישול



לאחר האוכל, שמענו מפיהם של כמה מאותם מכובדים, וניתן היה להרגיש את הגאווה וההתרגשות באוויר. איני אשדודית, אך האנשים במקום - החל מהתלמידים ועד צוות ההנהלה והמורים, מפגינים כל כך הרבה חום ואהבה, שקשה שלא להידבק בשמחה ובהתרגשות שמביאה בשורה של ממש אל העיר הדרומית.

פתיחת מגמת הקולינריה בתיכון ומכללת עמל אשדוד, פותחת דלתות עבור התלמידים שילמדו במקום. בלי לעזוב את העיר, הם כבר מעכשיו יכולים למנף ולדאוג לקריירה העתידית שלהם. 


מטבח מאובזר וחדיש בעמל אשדוד


במגמת אומנות הבישול, בניהולו של שף גיא הררי, הוקם מטבח חדשני ומרהיב בהשקעה של חמישה מיליון שקלים, ובכך הוא נהפך לאחד המטבחים הנחשבים בישראל. המטבח נבנה, צויד ואובזר בהתאם להתפתחות התחום, שהפך למוקד רב עניין בשנים האחרונות, תודות לתוכניות הבישול שעולות על המרקע עוד ועוד והופכות את השפים לכוכבים וסלבס.

כיום, הפוקוס הוא על יצירת שף מוביל ותפריט קולינרי המשלב את כל העולמות, תוך יכולת להכין מטעמים מהחומרים הבסיסיים המצויים בכל מטבח, ובכך בית הספר מתמקד. התלמידים לומדים מסלול עיוני ומעשי, שבסופו הם מקבלים תעודה המאפשרת להם להשתלב בתעשייה ולעסוק בבישול גם ביחידות צבאיות.


סדנת מערכות רכב מתקדמות עמל אשדוד
בתמונה: סגן ראש העיר כצנלסון ועו"ד רוית דום-עיני




עו"ד דום-עיני, מנכ"לית רשת עמל, אמרה: "אני רואה את החגיגה ומתרגשת. ציון הגיע לניהול בית הספר לפני שנים רבות עם ברק בעיניים, לב גדול, נשמה וניסיון רב, והיום, אני רואה את כל החלומות שלנו מתגשמים. דרך שיתוף הפעולה עם צה"ל, התלמידים זוכים לגיוס משמעותי, ודרך שיתוף הפעולה עם משרד הכלכלה התלמידים מתנסים, חווים ולומדים מה חשוב ומה טפל ומרוויחים שכר. זה הייחוד ברשת עמל, התלמידים יוצאים עם ארגז כלים לחיים. יש בבית הספר שתי מגמות חדשניות והיום עשינו היסטוריה. אני רוצה להודות לתלמידים היקרים. תאמינו בעצמכם, אנחנו מאמינים בכם! אתם יכולים להגיע לאן שתרצו, אני גאה בכם. תודה לשותפים שלנו לדרך, למשרד הכלכלה והתעשייה, לעיריית אשדוד, לצה"ל, למנהל בית הספר, לצוות החינוכי ולעובדי המינהל, על השקעה אינסופית ואמונה בתלמידים וביכולתם להגיע הכי רחוק שאפשר. רק ככה מצליחים!"

ציון ביטון, מנהל בית הספר, ציין את הקשר הנפלא שנרקם בין השותפים, הדגיש כי חינוך זה ריצה למרחקים ארוכים, וגם אמר: "תודה למלאכים של בית הספר - התלמידים שלנו שאותם אני אוהב מכל הלב".



בטקס חיתוך הסרט בסדנת מערכות רכב אשדוד
סגן ראש העיר כצנלסון, מנהל בית הספר ציון ביטון
 וניצן ממרוד, מנהל אגף בכיר להכשרה מקצועית בזרוע העבודה של משרד הכלכלה


כניסה לבית ספר תיכון ומכללה עמל אשדוד


סגן ראש העיר, שמעון כצנלסון, אמר: "בית הספר הטכנולוגי עמל באשדוד פתח מגמת קולינריה ואולם חדש ומאובזר ללימוד של מערכות רכב מתקדמות. שפים וטבחים היום הם מקצעות פופולריים המאפשרים גם למצוא עבודה במהירות וגם לעשות קריירה מצוינת בתחום. להיות 'שף' זה סיפור מעורר קנאה, ואני שמח שבית ספר עמל אשדוד מכשיר היום את השפים של המחר".

עוד הוא ציין כי העירייה תומכת בבתי ספר טכנולוגיים, ולכן אולם ההכשרה להתמחות קולינרית נבנה בהתאמה לעידן המודרני עם ציוד מודרני חדיש. הוא גילה פרטים על תוכניות בנייה עתידיות בעיר אשדוד, כאשר מתוכננים לבנות לא פחות מ-32 בתי מלון חדשים בעיר, שיביאו לעלייה בדרישה לטבחים בכל מלון, לצד היות אשדוד עיר תיירותית ומבטיחה שבוודאי ייפתחו בה עוד מסעדות, בתי קפה, קייטרינגים וכו'.

כצנלסון הזכיר את פסטיבל "עמים וטעמים" שמתקיים ממש בשבוע הבא (18-19.5.22), אחרי הפסקה של שנתיים בעקבות הקורונה, והזמין את השפים של בית ספר "עמל" לקחת בו חלק.

ניצן ממרוד, מנהל אגף בכיר להכשרה מקצועית בזרוע העבודה של משרד הכלכלה, אמר כי: "תשתיות יוצרות מציאות. כשיש תשתיות ראויות ומכבדות, זה יוצר מצב שניתן למשוך לפה עוד תלמידים. אנחנו עושים דברים נפלאים עם רשת עמל".


חניכת סדנת מערכות רכב בעמל אשדוד


מכונית בסדנת מערכות רכב עמל אשדוד




לאחר חיתוך הסרט לסדנה המתקדמת למערכות הרכב ולמטבח מגמת הבישול, סיימנו את האירוע עם הקינוחים היפהפיים שנעשו בידי השפים והתלמידים, כשכל קינוח יותר טעים מהשני.


קינוח מנגו בעמל אשדוד


עוגות מוס שוקולדיות אישיות בעמל אשדוד


עוגות בסגנון קרמשניט בעמל אשדוד


פאי לימון אישי עם מרנג בעמל אשדוד


פחזנית סבלה אדמדמה בעמל אשדוד


 
מקינוח מנגו מושלם, עוגות שוקולד מדוגמות, פאי לימון ועד ההיילייט, מבחינתי - פחזניות סבלה אדמדמות הורסות במילוי קרם שמנת. כל הקינוחים היו פרווה, ובכלל לא הרגישו כך, כולל אותה פחזנית מושלמת, שלטעמי, זו הפחזנית הכי טובה שיצא לי לאכול. סיום מתוק ליום מוצלח ופורה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use