3/09/2023

גילוי בעולם הפרחים בישראל - סחלב בר חדש

בס"ד

סחלב רצועית רוברט
צילום: אורי פרגמן ספיר



אוהבי הפרחים והטבע ישמחו לגלות כי התגלה בישראל סחלב בר חדש - רצועית רוברט. הסחלב התגלה במקרה על ידי מתנדבת הגן הבוטני האוניברסיטאי בשיטוט ביער ליד מבשרת ציון. 

סחלב בר רצועית רוברט
צילום: אורי פרגמן ספיר



מתנדבת הגן הבוטני גבי פלג וחברתה עפרה לרון, נהנו מפריחת האביב הנמצאת עכשיו בשיאה ביער ליד מבשרת ציון. את הטיול והפריחה המרהיבה הן תיעדו ושיתפו בקבוצת הוואטסאפ של הגן הבוטני - "המועדון הבוטני".

בין שלל הצילומים, שכללו צילומי סחלבים רבים, עיני המומחים נתפסו על סחלב גבוה - 51 ס"מ גובהו, עם פרחים ורודים השונים מ-יתר פרחי הסחלבים המוכרים. הפרח מתאפיין בעלה כותרת תחתון (השפית) מוארך, הנראה כדמות ורדרדה בעלת שתי ידיים ושתי רגליים.

בוטנאי הגן הבוטני, אוהד בנימיני וד"ר אורי פרגמן-ספיר, שהינו המדען הראשי בגן הבוטני בירושלים, זיהו מיד כי מדובר בסחלב רצועית רוברט. מדובר בסחלב ים תיכוני המוכר מאזורי אגן הים התיכון, מקפריסין ועד ספרד. זוהי הפעם הראשונה שסחלב זה תועד בישראל, ומדובר בחגיגה של ממש לאוהבי הפרחים והטבע.

גבי פלג, מתנדבת הגן הבוטני גבעת רם, סיפרה: "במסגרת חגיגות יום ההולדת שלי יצאתי אתמול לטייל ביער סמוך לביתי יחד עם חברתי עפרה לרון. אנחנו מאוד אוהבות לטייל ביער בימים אלו הכל פורח וצבעוני, ממש חגיגה לעיניים. לפתע צד את עינינו פרח גבוה במיוחד (51 ס"מ במדידה) לא מוכר כמובן כמתנדבת הגן הבוטני מיד העברתי למומחי הבוטני שהתלהבו מאוד, חייבת לציין שהיו גם כאלה שחשבו שאנחנו עובדים עליהם מאחר וזה לא סוג של סחלב שניתן למצוא בארץ. ואז קיבלתי את ההודעה שמדובר בסחלב נדיר ביותר במחוזותינו והשמחה הייתה גדולה".

אורי פרגמן ספיר, המדען הראשי של הגן הבוטני גבעת רם, אמר: "לסחלבים יש זרעי אבק זעירים הנפוצים ברוח למרחקים, לעיתים הרחק מצמחי האם ולהפתיע אותנו באזורים בהם הם לא נראים בדרך כלל. האזור יסוקר בקרוב על ידי צוות הגן הבוטני כדי לבדוק אם יש עוד פרטים על הסחלב החדש. ימים יגידו האם הופעת רצועית רוברט בהרי יהודה היא אפיזודה חד-פעמית או שיש במקום אוכלוסייה שפשוט לא אותרה עד היום. נזכיר כי לפני שלוש שנים תואר סחלב אחר חדש לארץ בשם רצועית קומפר בצפון הגולן, גם אז אותר פרט יחיד".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use