6/29/2023

רובי נגד הזרם - ביקורת סרט

בס"ד

רובי נגד הזרם ביקורת סרט



בצהרי שישי האחרונים הגענו להשקת סרט האנימציה "רובי נגד הזרם", מבית אולפני דרימוורקס אנימיישן (היוצרים של שרק), בסינמה סיטי גלילות, בהשקה חגיגית עם מגוון פינוקים וגם כמה פרצופים מוכרים, ביניהם ישראל קטורזה וילדיו.

רובי נגד הזרם ביקורת סרט
באדיבות: TULIP ENTERTAINMENT



גיבורת הסרט - רובי גילמן - למדה כל חייה שהאוקיינוס הוא המקום הכי מסוכן עבורה ושאסור לה להתקרב אליו בשום אופן, אך לא מהסיבה שגרמו לה לחשוב.

ברגע שהיא מגלה את האמת, חייה משתנים מהקצה אל הקצה והיא צריכה להתמודד עם אמת לא פשוטה בכלל, הכוללת אכזבה, תסכול ותחושה של בגידה.

רובי יוצאת למסע בו היא פוגשת קראקנים, אותם יצורים שלמדה לפחד מהם כל חייה, לומדת על בתולות הים, ויותר מכל לומדת להכיר ולקבל את עצמה.

העלילה של הסרט לא הכי חדישה, יש כאן הרבה מאוד מסרט אחר שיצא לאחרונה - "אדומה אש" (Turning Red), אך עם זאת מדובר בסרט חמוד ומעניין, עם הרפתקאות, אקשן, ואנימציה וסאונד איכותיים.


רובי נגד הזרם ביקורת סרט



צפיתי בסרט בגרסה המדובבת, ואמנם אני בד"כ יותר מעדיפה לצפות בגרסת המקור, אך אני חייבת להגיד שהדיבוב היה מעולה. ועם זאת, אני עדיין ממש מחכה לצפות בסרט גם בגרסתו המקורית עם כוכבות מעולות כג'יין פונדה ולאנה קונדור.

הסרט עוסק בנושאים חשובים של העצמה נשית, קבלת השונה וקבלת עצמך, וגם חשיבות המשפחה, ועל אף שהיו בקהל הרבה ילדים קטנים, נראה לי כי הסרט פחות מתאים לקהל המאוד צעיר, שאולי יהנו מהאנימציה היפה, אך לא באמת יבינו על מה הסרט באמת מדבר.

באיזשהו שלב במהלך הצפייה בסרט, חשבתי לי שהשם של הדמות הראשית נשמע ממש יהודי - רובי גילמן. ולא נראה לי שזה היה מכוון, אך נראה כי השם כל כך מתאים לדמות הראשית, עם כל מה שהיא עוברת. רובי נתפסת כל כך שונה מכולם. היא נורא רוצה להשתלב ושיקבלו אותה כמו כולם, על אף שהיא לא באמת כמו כולם. וזה מאוד דומה לאיך שרוב העולם תופס אותנו - היהודים, כשהמסר ברור - אין מה להחביא את זהותנו, אלא רק להתגאות! 


רובי נגד הזרם ביקורת סרט
באדיבות: TULIP ENTERTAINMENT



רובי נגד הזרם
הפצה: טוליפ אנטרטיינמנט ישראל בהפצה עולמית של חברת UNIVERSAL PICTURES.
אורך: 93 דקות
יציאה לבתי הקולנוע: הסרט יוצא לאקרנים ב29.6.
דירוג שלי: 5.5/10.
*ישנם כמה קטעים, במהלך הסרט, העלולים לגרום התקף לחולי אפילפסיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use