6/14/2023

ביקורת סרט הפלאש 2023 - ללא ספויילרים

בס"ד

קרדיט: טוליפ אנטרטיינמנט, WARNER BROS



כשקיבלתי הזמנה לפרימיירה של הסרט החדש "הפלאש", ידעתי שאת הסרט הזה אני חייבת לראות.  מגיל מאוד צעיר צפינו בכמעט כל ז'אנרי הסרטים הקיימים, ובכל ז'אנר יש את הייחודיות שלו, אבל סרטי פנטזיה מאז ומתמיד זכו לקסם מיוחד, הגורם לנו להיכנס לעולמות חדשים ומהפנטים ולשכוח את חיי היומיום שלנו.

כחובבת סרטי פנטזיה, עולם גיבורי העל אינו זר לי. ועם זאת, איכשהו הצליח לחמוק לי מתחת לרדאר הפלאש. יש יאמרו בגלל מהירותו העל אנושית (אף אחד לא באמת אומר את זה). 

קרדיט: טוליפ אנטרטיינמנט, WARNER BROS



בארי אלן, הידוע כ"הפלאש", זוכה בפעם הראשונה לסרט בו הוא הכוכב המרכזי. הפלאש הוא גיבור העל המהיר ביותר שכבר נאמר עליו כי הוא "מהיר יותר ממהירות המחשבה". אותה מהירות מעניקה לו כוחות עצומים, כשכבר בסצנות הראשונות של הסרט ניתן להתרשם מהן עם סצנת תינוקות מטורפת, שלרגעים מעט זועזעתי על אף הידיעה שאין מצב שתינוק אחד יפגע לרעה.

בארי שאיבד את אימו ואביו באותו יום - אימו נרצחה ואביו מואשם ברצח ומרצה את עונשו בכלא, גדל כעוף מוזר מעט, שכוחות העל שקיבל העניקו לו את החיות שהוא זקוק לה. ועכשיו מתברר, אולי יעזרו לו לשנות את חייו מהקצה לקצה?
למקרה ואתם לא אוהבים לראות טריילרים או לדעת יותר מדי על העלילה לפני הסרט, השתדלתי לכתוב כמה שפחות בביקורת נטולת ספויילרים לחלוטין.





גיבור העל "הפלאש" הוא חלק מליגת הצדק הכוללת את מיטב גיבורי העל של ה-DC כבאטמן, וונדר וומן וסופרמן. אבל על אף היותו חלק מהקבוצה, הוא מרגיש כשוליה, ולא כשווה בין שווים.
דמותו של בארי המגולמת על ידי עזרא מילר קלה מאוד להזדהות, וכבר מהרגע הראשון שפוגשים את הדמות, אי אפשר שלא לחבב אותה ועם כל רגע שעובר לומדים לחבב אותו ואת ההומור שלו יותר ויותר.


בד"כ בסרט על גיבורי על, ישנה משוואה קבועה - גיבור על נלחם בנבל מרושע שמנסה להשמיד ולמוטט כל דבר שנקרה בדרכו. הנבל בסרט הפלאש לא הכי מורגש ומעניין במיוחד, אך זה לרגע אחד לא מוריד מההנאה מהסרט. דווקא הסיפור שמסביב, הסיפור האישי של בארי שתופס נתח עצום מהסרט, הוא מה שהופך אותו לכזה מעניין ומוצלח.
עזרא מילר מצליח להעביר את הפגיעות של הדמות, השונות שלה והיותה בעלת אופי כל כך שונה מגיבור על מצוי הבטוח בעצמו תמיד, בצורה מבריקה ומרשימה ביותר.





כחלק מההזמנה לפרמיירה בבית הקולנוע PLANET בראשון לציון, אפשרו לנו לבחור את חווית הצפייה - IMAX, 4DX או SCREENX. מבין השלושה, החלטתי ללכת על צפייה ב-IMAX וזו הייתה הבחירה הנכונה ביותר, לטעמי.
הסרט עמוס אקשן ואפקטים ששווה ביותר לראות אותם על המסך הגדול, לצד קטעי הומור רבים שלא יכולתי להפסיק לצחוק וגם כמה קטעים מרגשים.

רעיון המולטיוורס, נהיה מאוד נפוץ בסרטים, עם יקומים מקבילים, כמה מציאויות, המעניקים לנו מיליוני סיפורים חדשים לאותן דמויות, שפשוט זכו למראה שונה, חברים חדשים, סביבה חדשה וכו'.
מה שיפה כאן, זו העובדה שנתנו כבוד לדמויות מזמנים שונים, ויעידו על כך מחיאות הכפיים שנשמעו באולם במהלך חשיפתן של אותן דמויות נוסטלגיות.

במהלך כתיבת הביקורת, נזכרתי בקטע מהסרט בו דובר על גילו של בארי אלן. ומכיוון שמאוד עניין אותי לדעת מה גילו האמיתי של עזרא מילר, יצא שגיליתי עובדה מדליקה מאוד -
בארי אלן קיבל את כוחותיו ב-29 לספטמבר, עזרא מילר נולד ב-30 לספטמבר, מקריות? 






הפצה: טוליפ אנטרטיינמנט ישראל בהפצה עולמית של חברת Warner Bros.
במאי: אנדרס מוסקייטי
שחקנים: עזרא מילר, בן אפלק, סשה קאייה ועוד כמה כוכבים בעלי שמות גדולים שמי שלא צפה בטריילר או קרה ביקורות מפורטות, יופתע בהחלט.
אורך סרט: 131 דקות.
הסרט בבתי הקולנוע: מהיום ה-14.6.
דירוג שלי: 6.8/10.

*למקרה ותהיתם אם יש סצנה לאחר הקרדיטים, אז כן, ישנה סצנה קטנטנה וחמודה בסוף הכתוביות. 
**חשוב לציין כי מפאת מהירותו של הפלאש, ישנם סצנות רבות בהם המסך עם פלאשים וריצודים, דבר שעלול לגרום להתקף לחולי אפילפסיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use