8/21/2014

קאפקייקס שזיפים וג'ינג'ר

בס"ד

קאפקייקס שזיפים וג'ינג'ר

אני לא הכי אוהבת עוגות עם פירות, אני לרוב אוהבת את הפירות שלי לבד ואת העוגות שלי לבד. מדי פעם אני נותנת צ'אנס לעוגות עם פירות.

המתכון הזה לקאפקייקס שזיפים וג'ינג'ר, השתתף בתחרות בישולים באינטרנט, שבה בסופו של דבר לא זכיתי, אבל המתכון הזה בהחלט שווה בדיקה.



קאפקייק שזיפים עם ג'ינג'ר

אני אוהבת להכין קאפקייקס ואני מאוד אוהבת שזיפים (בעיקר מיובשים). ניסיתי להכין מתכון לקאפקייקס שזיפים עם ג'ינג'ר, כי ראיתי שג'ינג'ר הולך טוב עם שזיפים.


חששתי לטעום מהעוגות הקטנות האלה, ולכן אבא שלי היה שפן הנסיונות והוא ממש התלהב מהקאפקייק.
טעמתי מהקאפקייק עם חשש קל (עדיין בראש לא מסתדר לי :"עוגה עם פירות?"), ומה אני אגיד יצא מעולה! הטעם שלה מאוד עשיר וטעים, ממליצה לכם לנסות.

המרכיבים:
110 גרם קמח רגיל (=כוס ח"פ)
1/3 כף אבקת אפייה
קמצוץ מלח
1/2 כפית ג'ינג'ר טחון
1 ביצה L
75 גרם סוכר (1/2 כוס ח"פ )
50מ"ל חלב - 1/4 כוס
50 גרם חמאה, מומסת
1/2 1 כפיות תמצית וניל
מחית מ-2 שזיפים (משקל לפני גלעון 230 גרם, אחרי גלעון 208 גרם)
1 כף ספרינקלס אדומים וילטון (אופציונלי)

לשטרויזל:
1/2 כוס קמח
1/6 כוס סוכר חום
1/2 כפית קינמון
25 גרם חמאה

שזיף חתוך לקוביות קטנות (אופציונלי)

*המדידות נעשו בכוס ח"פ 200 מ"ל.

אופן ההכנה:
מתחילים בהכנת השטרויזל:
מערבבים יחדיו את הקמח, הסוכר והקינמון. מפוררים פנימה את החמאה,
עד אשר מקבלים בצק.
מכניסים למקפיא שיתקשה ובינתיים מכינים את תערובת הקאפקייקס.


מכינים את תערובת הקאפקייקס:
מחממים תנור ל-200 מעלות.
מערבבים את הקמח, אבקת האפייה, המלח והג'ינג'ר.
מערבבים יחדיו את הביצה, הסוכר,החלב, החמאה, תמצית הוניל, הספרינקלס ומחית השזיפים. מערבבים את הנוזלים לתערובת היבשים.
מוציאים את השטרויזל מהמקפיא ומגררים בפומפיה.


מעבירים את תערובת הקאפקייקס ל-9 עטרות מאפינס, מפזרים מעל את השטרויזל ואם רוצים גם את קוביות השזיפים (אם שמים גם שזיפים, לפזר מעליהם עוד מהשטרויזל).
מעבירים לתנור ואופים כ-20 דקות. מוציאים מהמקרר ומניחים להתקרר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use