5/22/2017

עוגת טופי חמה -

בס"ד

עוגת טופי חמה Warm toffee cake

מהרגע שטעמתי את העוגת טופי חמה ב"קפה רוטשילד", ידעתי שאני חייבת לשחזר ולהכין עוגה דומה ומה שיצא זה פשוט שלמות - עוגת שוקולד טופי חמה מושלמת.




עוגת שוקולד טופי Chocolate toffee cake

עוגת טופי חמה זו בעצם עוגה ששילבו בה עוגת שוקולד, ביסקוויט (בד"כ שכבת אלפחורס) וטופי. אני החלטתי להכין מתכון משלי עם שכבה של בראוניז שוקולד, שכבה של בצק אלפחורס ולהשתמש בריבת חלב. השתדלתי שהשכבות עצמן לא יהיו יותר מדי מתוקות, כי יש מספיק מתיקות מריבת החלב שמשמשת כטופי ומרוטב השוקולד החם שיוצקים לפני ההגשה.



בראוניס אלפחורס Alfajores brownies

מוצרי דנשר לשבועות Danshar products

scrumptious chocolate toffee cake

העוגה הזו פשוט מושלמת והיא רק נראית מפחידה, האמת שהיא ממש קלה להכנה.
אני השתמשתי בעוגה בריבת החלב של דולקור המיובאת ומשווקת על ידי חברת דנשר. את ריבת החלב קיבלתי להתנסות לרגל חג השבועות ביחד עם עוד מוצרים המשווקים בארץ על ידי חברת דנשר וכל אחד יוכל למצוא בהם שימוש: אבקת פודינג ואבקת ג'לי ללא תוספת סוכר של טוסו, בישקוטים שהכנתי איתם עוגת טירמיסו מושלמת) ובצק עלים מילפיי (או עלים לקרמשניט) של בונומי, קונפיטורת דובדבן שחור של חברת הירו ומשקה אורז בתוספת שקדים ואגוזי לוז של חברת דרים.

השידוך בין הבראוניז, לבצק האלפחורס וריבת החלב הוא כל כך טעים, שיכול להיות שתהפכו את העוגה הזו לעוגה קבועה בביתכם. הרוטב מעל העוגה הוא רק אופציונלי, ניתן כמובן להתענג על העוגה כמו שהיא.


ריבת חלב dulce de lech

חתיכת עוגה מושלמת ריבת חלב שוקולד Chocolate dulce de leche cake

המרכיבים לעוגה בתבנית 30X30 מרובעת:
שכבת בראוניז:
100 גרם שוקולד מריר
100 גרם חמאה
1 כפית תמצית וניל
2 ביצים L
1/2 כוס סוכר
1/4 כוס + 1 כף קמח לבן

לבצק אלפחורס:
1/2 כוס קמח לבן
1/2 כוס קורנפלור
1/2 כפית אבקת אפייה
1/2 כפית אבקת סודה לשתייה
1/4 כוס סוכר
75 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות
2 חלמונים L

ריבת חלב, כ-200 גרם או לפי הטעם

רוטב שוקולד (אופציונלי):
100 גרם שוקולד מריר
1/2 כוס שמנת מתוקה

אופן ההכנה:
מחממים מראש תנור ל-180 מעלות, טורבו.

מכינים את שכבת הבראוניס:
ממיסים את החמאה והשוקולד יחדיו במיקרו עד להמסה מלאה. יש להמיס כמה שניות כל פעם, על מנת שהשוקולד לא יישרף. לאחר מכן מערבבים פנימה את תמצית הוניל והביצים. מוסיפים את הקמח והסוכר ומערבבים היטב. מעבירים לתבנית אפייה מרובעת 30X30 ס"מ עם נייר אפייה משומן ואופים באמצע התנור ל-15 דקות או עד שקיסם יוצא יבש. לאחר האפייה, מוציאים בעזרת נייר האפייה את העוגה ומעבירים לקירור בצד. 

בינתיים מכינים את בצק האלפחורס:
זורקים את הקמח, הקורנפלור, אבקת האפייה, אבקת הסודה והסוכר למעבד מזון ומערבבים יחדיו כמה שניות. מוסיפים את קוביות החמאה והחלמונים ומעבדים במעבד המזון עד שנוצר גוש בצק אחד. מעבירים את הבצק לנייר אפייה ומשטחים עם הידיים ליצירת מרובע בגודל תבנית האפייה 30X30 ס"מ או על ידי הנחת נייר אפייה אחר על הבצק ורידוד הבצק לגודל התבנית (שימו לב רק שהבצק לא יידבק לנייר, במידת הצורך קמחו במעט קמח). מעבירים לאפייה עם נייר האפייה התחתון בלבד בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות, טורבו ל-10 דקות באמצע התנור וזהו.

מוציאים מהתנור ומתחילים להרכיב את השכבות שלנו:
מורחים על עוגת הבראוניז ריבת חלב כמה שרוצים. מעל מניחים בזהירות את בצק האלפחורס. לי הבצק נשבר, אך אין בעיה, פשוט מתחילים להרכיב את השברים על עוגת הבראוניז.

עכשיו מחלקים את העוגה לקוביות בעזרת סכין משוננת ונקייה (יש לנקות אחרי כל חיתוך). אני חילקתי ל-16 ריבועים (להשתדל שיהיו שווים בגודלם). ניתן להגיש ככה כמו שזה או לקחת קוביה אחת של עוגה, למרוח עליה ריבת חלב ולהניח עליה קובייה אחרת.

ממש לפני שמגישים מכינים את רוטב השוקולד:
ממיסים במיקרו את השוקולד והשמנת עד להמסה מלאה. שוב להקפיד להמיס בפולסים, על מנת שהשוקולד לא יישרף. יוצקים מהשוקולד על העוגה כמה שרוצים ומגישים. אני הלכתי על המראה הפרוע ויצקתי קצת מהרוטב, על מנת שעדיין יראו איך העוגה נראית. עוגה מושחתת ומושלמת!
העוגה מחזיקה נפלא במקרר לכמה ימים בכלי אטום והיא טעימה מאוד גם קרה.
*אם נשאר לכם הרבה מהרוטב, שימו במקרר בקופסה אטומה המתאימה למיקרו. ברגע שתרצו להשתמש ברוטב יהיה קשה, אז פשוט שימו במיקרו לכמה שניות ויש לכם רוטב כמו חדש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use