7/11/2019

ספגטי בשמנת עם סלמון

בס"ד


פסטה עם סלמון ברוטב שמנת

התחשק לי להכין משהו קצת שונה מבד"כ לארוחת צהריים. משהו שיהיה קל והכי חשוב טעים ומפנק, אז החלטתי ללכת על מתכון לספגטי בשמנת עם סלמון כמו שמגישים במסעדות.



פסטה היא מנה מאוד פשוטה להכנה, אבל גם בפסטה אפשר לפקשש. לא פעם יצא לי לאכול במסעדה מנת פסטה שעל הנייר הייתה נשמעת סופר טעימה וגם הייתה נראית בכלל לא רע, אבל ברגע שטעמתי מאוד התאכזבתי ממנה.
פסטה עם סלמון ברוטב שמנת זו מנה שאני אוהבת לנסות במסעדות, כי יש בה שילוב של שני דברים שאני אוהבת: פסטה וסלמון. אולם לא תמיד זה יוצא טעים, ולכן החלטתי לנסות להכין מנת פסטה ביתית עם סלמון ושמנת.

איך מכינים פסטה ברוטב שמנת וסלמון?
האמת שההכנה באמת סופר קלה וממש תוך כחצי שעה יש לכם ארוחה משפחתית מושלמת שכולם ירצו לקחת עוד תוספת.
בשביל להכין פסטה ברוטב שמנת, תצטרכו רק כמה מרכיבים בסיסיים: פסטה בכל צורה שתרצו, אך אישית אני ממליצה על הפסטות הארוכות כמו הספגטי או הפטוצ'יני, כי זה הכי כיף לגלגל גוש ספגטי על מזלג ולזלול בהנאה.
כמו כן, תצטרכו נתחי סלמון קפואים שהפשרתם או נתחים טריים. לעבודה קלה רצוי נתחים בלי עור, אך אם קניתם עם עור אז ניתן יחסית בקלות להוריד את העור בעזרת סכין.

אם אתם לא אוהבים דגים, ממש לא חייב להוסיף את נתחי הדג למנה. אומנם קוראים למנה ספגטי ברוטב שמנת וסלמון, אבל לא יקרה כלום אם תשמיטו את הסלמון. באותה מידה תוכלו לקרוא למנה הזו - ספגטי ברוטב שמנת סמיך :-)

בנוסף לעוד כמה מרכיבים קטנים הנותנים את הטעם (בצל סגול, שום, מלח ופלפל), אחד הכוכבים של המנה זו כמובן השמנת. עכשיו אני לא יודעת אם מישהו תקע לכם במקרה בראש שחייב להשתמש בשמנת מתוקה לקבלת רוטב עשיר וטעים. זה ממש לא נכון.

אומנם אני אוהבי להכין מתוקים שחיתותיים, אבל אני משתדלת גם להכניס מתכונים קצת יותר בריאים וטובים בבית ובבלוג ובמתכון הזה לפסטה עם רוטב שמנת, השתמשתי בשמנת לבישול 10% והטעם? מדהים!!


אז אם אתם מחפשים מתכון שפוי ויחסית יותר דיאטטי לפסטה ברוטב שמנת וסלמון, אתם חייבים לנסות להכין את המתכון הזה.
ואם הכנתם אז אשמח לשמוע איך יצא לכם.
המתכון מבוסס על המתכון הזה עם שינויים רבים שאני ערכתי במתכון.

המרכיבים ל-4-5 מנות:
500 גרם ספגטי או פטוצ'יני
1 כף שמן זית
3 בצל סגול קטן-בינוני, פרוס לפרוסות
4 שיני שום קפואות כתושות
4 נתחי פילה סלמון, לשטוף היטב, להוריד את העור במידה ויש ולחתוך לקוביות
500 מ"ל שמנת לבישול 10%*
1 כפית מלח או לפי הטעם
פלפל שחור, לפי הטעם (אני שמתי קצת פחות מ-1/8 כפית)
פטרוזיליה קצוצה, להגשה*

אופן ההכנה:
מבשלים את הפסטה לפי הוראות ההכנה, רק בלי מלח. בסיום הבישול מסננים מהמים.
תוך כדי שהפסטה מתבשלת, מחממים שמן במחבת ומטגנים את הבצל והשום על אש בינונית-נמוכה כ-4 דקות. מערבבים מדי פעם. 


מוסיפים את השמנת לבישול, קוביות הסלמון, המלח והפלפל. מערבבים ומגבירים מעט את האש. מבשלים כ-5 דקות או עד שהסלמון מתבשל.
במהלך הבישול, הרוטב מצטמצם ונהיה סמיך. אם תנסו לטעום את הרוטב עכשיו תגלו שהוא מלוח וזה בסדר גמור, כי יש לנו כמות עצומה של ספגטי שהוא צריך לתבלן. מכבים את האש בסיום הבישול ויוצקים את הרוטב על הפסטה. 


מערבבים היטב ומגישים בצלחות עם קישוט פטרוזיליה מעל כל צלחת.
ניתן להגיש עם פרמזן, אבל ממש ממש אין צורך.
בתאבון!


*אם אתם אוהבים הרבה רוטב, ופחות סמיך. מה שאני התחלתי לעשות לאחרונה זה לבשל תחילה את הסלמון רק עם שמנת לבישול אחת. כשהסלמון כמעט מוכן, רק אז אני מוסיפה את השמנת לבישול הנוספת, מבשלת עוד קצת וככה יש לי יותר רוטב.


פסטה ברוטב שמנת וסלמון עם רצועות קישואים


בזמן האחרון התחלתי להכין את הפסטה עם מגוון תוספות, אם זה קוביות בטטה שבישלתי כמה דקות במיקרו לפני ההוספה לבצל או רצועות קישואים שיוצאים תענוג אמיתי.
אז אם למשל חשקה נפשכם בספגטי סלמון ברוטב שמנת ומלא קישואים, ככה מכינים:
את הקישואים מקלפים, שוטפים וחותכים לרצועות דקות. מוסיפים לטיגון באותו זמן שמוסיפים את הבצל, זמן הטיגון יתארך קצת יותר ל-7-8 דקות. על מנת שהקישואים יתרככו כמה שיותר. לאחר מכן, מוסיפים את השמנת לבישול, קוביות הסלמון ותיבלון המלח והפלפל השחור. אם אין לכם חשק ורצון להתעסק עם פטרוזיליה טרייה, עכשיו זה הזמן להוסיף פטרוזיליה יבשה (בערך כף). מבשלים כ-5 דקות או עד שהסלמון מוכן, תלוי מאוד בגודל קוביות הסלמון שחתכתם. מערבבים עם הספגטי ומגישים. בתאבון!



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use