8/06/2019

ארטיק מגנום ביתי במילוי וניל עוגיות

בס"ד
ארטיק מגנום ביתי מושלם במילוי וניל ועוגיות אוראו

רובכם מכירים מתכון כזה או אחר של גלידה ביתית עם חלב מרוכז, אז אני הפעם החלטתי לקחת את זה צעד קדימה ולהכין ארטיק בציפוי שוקולד חלב ומריר עם מילוי וניל-עוגיות מושלם!
ארטיק מגנום ביתי בציפוי סוכריות כחולות ופרפרי זהב

את המתכון יצרתי בשיתוף פעולה עם חברת Quality sprinkles הבריטית שרבים מהמוצרים שלהם מתאימים לשומרי כשרות כמוני וגם למי שטבעוני, והכי חשוב - הם עשויים מחומרים טבעיים!



מוצרי quality sprinkles

שני המוצרים שבחרתי לקשט איתם את המגנום הביתי הם סוכריות הקישוט בצבע כחול פנינה ופרפרים אכילים בצבע זהב מנצנץ.

סוכריות הפנינה הכחולות אינן מכילות: גלוטן, סויה, מוצרי חלב, אגוזים, שומן מוקשה, חומר משמר, צבע מלאכותי, חומרי טעם מלאכותיים, ממתיקים מלאכותיים ולא עברו הנדסה גנטית (GMO). כשר פרווה בהשגחת הOU ומתאים לטבעונים.

הן מכילות בעצם 100% מרכיבים טבעיים וזה משהו שלדעתי מאוד משמח, במיוחד לאור העובדה שאת כל המנצנצים והקישוטים הצבעוניים האלה מוסיפים בעוגות עבור ילדים קטנים שהחומרים הלא טבעיים עלולים להזיק להם יותר.
ניתן להזמין אריזה אחת של סוכריות פנינה המכילה 70 גרם מכאן, או לרכוש באריזה של 2 קילו, 12 קילו ועוד.



מגנום ביתי מושלם עם מוצרי quality sprinkles הטבעיים

פרפרי הזהב האכילים אינם מכילים: סוכר, גלוטן, סויה, אגוזים, מוצרי חלב, שומן מוקשה ולא עברו הנדסה גנטית (GMO). המוצר כשר פרווה בהשגחת הOU ומתאים גם לטבעונים.
הפרפרים הזהובים מגיעים במיכל שקוף באריזת 1 גרם וגם הם כמובן עשויים מ-100% חומרים טבעיים. את הפרפרים ניתן לרכוש באריזות שונות כאן.

בשביל להכין את הארטיק הזה, אין שום צורך במכונת גלידה ולא צריך לעבוד קשה בכלל. ההכנה סופר פשוטה, הטעם פשוט מצויין ולכם יש מגנום בהישג יד ישירות מהמקפיא הביתי.
כמובן שזה לא כמו מגנום אחד לאחד, אבל בהחלט מדובר כאן ביופי של מתכון שיסדר לכם את פינת המתוק והקריר בבית.



איך להכין מגנום בבית

בקיץ ניתן לערוך מעין מסיבת מגנום משפחתית. לתת לכל אחד לטבול את הארטיק שלו בשוקולד מומס ומיד לקשט בקישוט שרוצים.

כמו שתראו בסרטון, הכנתי את המתכון עם תבנית ארטיקים ייעודית, אבל ממש אפשר להתפרע ולהכין בכל תבנית סיליקון אחרת שיש לכם.
ואם אתם לא אוהבים עוגיות בארטיק, אפשר פשוט לוותר עליהם ולהכין מגנום בטעם וניל. לטעם נוסף לגלידת הוניל, הוסיפו מעט תמצית וניל.


איך מכינים מגנום ביתי

כמה נקודות ליצירת הארטיק המושלם:
* לקבלת ביס קראנצ'י כמו בארטיקים הקנויים, מומלץ להשתמש במאת קקאו. מוסיפים מספיק לקבלת שוקולד נוזלי ומצפים כרגיל. ניתן כמובן להשתמש בשמן כמו שאני השתמשתי, אך זה כמעט ולא נותן את הביס הפציח המושלם והמוכר.

*ניתן לצפות את הארטיקים בתערובת של שמן ושוקולד מריר או תערובת של שמן ושוקולד חלב בלבד. זה פשוט עניין של העדפה, אם אתם מעדיפים יותר מתוק או יותר מריר בארטיק שלכם.

*היו לי רק שני תבניות של ארטיקים שבכל אחת יש אפשרות להכין 2 ארטיקים, כך שנוצר מצב שנשארה לי תערובת של הארטיק החמישי בצד. מה שניתן לעשות זה לשים את התערובת שתחכה במקרר עד השימוש או להעביר למקפיא בינתיים ולפני שמכינים את הארטיק הבא, להפשיר קלות בחוץ עד שניתן יהיה לעצב את הארטיק בתבנית הסיליקון.
כמו כן, ניתן פשוט להכין רק 4 ארטיקי מגנום ואת התערובת שנשארה לשים במקפיא ולאכול כגלידה רגילה.

* אומנם קשה להתאפק, אך מומלץ לתת לארטיקים לקפוא בתבנית כמה שיותר זמן. ככל שתשאירו אותם יותר זמן במקפיא, כך יהיה יותר קל לחלץ אותם מהתבנית.

*כשמגיע הזמן לצפות את הארטיקים, מומלץ לעבוד עם תבנית אחת בכל פעם ואת היתר להשאיר במקפיא. זאת על מנת שהארטיקים לא יפשירו ובכך תתקשו להוציא אותם מהתבנית.






אז איך מכינים מגנום בבית?

המרכיבים ל-5 יחידות מיני מגנום:
1/2 כוס חלב מרוכז (125 מ"ל)
1 כוס שמנת מתוקה (250 מ"ל)
4 עוגיות אוראו, מרוסקות

לציפוי:
100 גרם שוקולד חלב, שבור לקוביות
100 גרם שוקולד מריר, שבור לקוביות
כ-1/8-1/4 כוס שמן קנולה

לקישוט:
כ-30 גרם שוקולד לבן, שבור לקוביות
סוכריות פנינה כחולות Quality Sprinkles
פרפרי זהב מנצנצים Quality Sprinkles

אופן ההכנה:
מעבירים לקערה את החלב המרוכז והשמנת המתוקה ומקציפים לקצפת יציבה. מוסיפים את העוגיות ומקפלים לתערובת, עד שהכול מעורבב היטב.
מעבירים את התערובת לתבניות הארטיקים שלנו ותוקעים מקל ארטיק בכל תבנית. מכסים בניילון נצמד ומעבירים להקפאה עמוקה לפחות ללילה. ככל שתקפיאו אותם יותר זמן, כך יהיה יותר קל לשלוף אותם מהתבנית.

לפני שמוציאים את הארטיקים מהמקפיא, מכינים את כל הקישוטים והציפויים:
ממיסים את השוקולד הלבן במיקרו. כל פעם ממיסים ל-15-20 שניות ומערבבים אחרי כל המסה. להמיס בזהירות, על מנת שהשוקולד לא יתקלקל או ישרף.
ברגע שהשוקולד הלבן נמס לגמרי, מניחים לו להתקרר מעט ומעבירים לשקית זילוף. מציירים עיגולים על נייר אפייה ומפזרים עליהם את סוכריות הפנינה הכחולות.
מעבירים למקפיא ובינתיים ממיסים את ציפוי השוקולד.

ממיסים במיקרו את השוקולד המריר ביחד עם השוקולד חלב והשמן. ממיסים שוב כל פעם כ-20-30 שניות ומערבבים אחרי כל המסה. ברגע שהתערובת נמסה לגמרי, מניחים לה להתקרר מעט ומעבירים לכלי צר וארוך לטבילה נוחה וקלה.

מכינים את כל הקישוטים בצד ומוציאים את הארטיקים מהמקפיא. טובלים את הארטיקים בשוקולד ומיד מצפים בקישוטי הפרפרים המוזהבים (לא לשים בהגזמה כמו שאני שמתי, כי אז זה קצת יותר מדי בביס אחד) או עיגולי השוקולד הלבן שהכנו. יש לצפות מיד לאחר שטבבלנו בשוקולד, כי ברגע שהשוקולד מתקשה יהיה קשה עד בלתי אפשרי לקשט בקישוטים.
מגישים מיד ובתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use