8/22/2019

קאפקייקס שוקולד בציפוי קצפת שוקולד ובמילוי ממרח אגוזים ומגוון קישוטים

בס"ד

קאפקייקס שוקולד מושחתים להפליא


קאפקייקס שוקולד חלומיים ומושחתים שמכינים בקלי קלות ומתענגים על כל ביס וביס. הקאפקייקס מגיעים עם מילוי נפלא של ממרח אגוזים וזילוף הר קטן של קצפת וקישוטים אכילים שיהפכו כל קאפקייק לחגיגה.


שלישיית קאפקייקס מעוצבים


קאפקייקס שוקולדיים עם קצפת שוקולד וקצפת לבנה

אם חיפשתם מתכון לקאפקייקס ביתיים וטעימים שכיף להכין למשפחה או עם המשפחה, הגעתם בדיוק למקום הנכון. קאפקייקס השוקולד האלה הם מאוד זריזים להכנה ויהוו גם יופי של פעילות משפחתית בימים האחרונים לפני סוף החופש.

ניתן לזלף על הקאפקייקס הר לבן העשוי קצפת ואינסטנט פודינג או הר שוקולד חום, העשוי שמנת מתוקה ושוקולד מריר אמיתי.
בתוך הקאפקייקס מצפה לכם הפתעה טעימה ביותר - מילוי ממרח אגוזים שמשתלב נפלא. אז כמובן כמו שאמרתי, ניתן למלא את הקאפקייקס במילוי נוטלה, אך אפשר למלא גם בממרחים אחרים שאוהבים ויתאימו כדוגמת קרמל, ריבת חלב, מאחת הקצפות שהכנו ועוד ועוד כיד הדמיון :-)
 


קאפקייקס שוקולד עם קישוטי פרפרים אכילים

את המתכון לקאפקייקס השוקולד הכנתי בשיתוף עם חברת Quality Sprinkles המציעה מגוון רחב של מוצרים שרובם כשרים (כמובן שכל מה שאני כותבת עליו הוא ממגוון המוצרים הכשרים שלהם) וטבעוניים.






 
שלושת המוצרים שבחרתי לקשט איתם את הקאפקייקס הם: פרחים לבנים אכילים ויפים שהולכים נפלא על כל קצפת, פרפרי זהב אכילים שמוסיפים טאצ' של אלגנטיות לכל מנה ואבקות זהב וכסף שהחלטתי לקשט איתם את קישוטי הים שהכנתי משוקולד לבן.

המוצרים עשויים מרכיבים טבעיים והם אינם מכילים גלוטן, ללא תוספת סוכר, לא עברו הנדסה גנטית (GMO), לא מכילים רכיבים מהחי והינם טבעוניים. ומה שאני הכי אוהבת לגבי המוצרים האלו, זו העובדה שהם ללא צבעי מאכל מלאכותיים המאוד מזיקים.
 


זנב בת ים משוקולד לבן על קאפקייק

 
העוגות האישיות (הקאפקייקס) ללא המילוי והציפוי הינם פרווה, כך שאם תרצו להכין את המתכון כפרווה, יש להשתמש בממרח אגוזים פרווה ובקצפת צמחית. בכל מקרה מדובר בתענוג אמיתי.

הקאפקייקס האלה מתוקים ונפלאים ויעשו שמח בבטן של כל ילד ומבוגר. ניתן לקשט בחופשיות איך שרוצים, ואפילו לתת לילדים לקשט איך שהם רוצים לפעילות מתוקה ביותר בימים האחרונים של החופש הגדול. אני הכנתי עם שוקולד לבן מומס זנב בת ים וכוכבי ים שיצאו ממש מקסימים ונפלאים כקישוט על העוגות האישיות.




המרכיבים ל-5 עוגות קאפקייקס אישיות:

100 גרם שוקולד מריר, שבור לקוביות
1/4 כוס שמן
1/4 כוס סוכר
2 כפות קמח
2 ביצים L

לקצפת לבנה:
1 כוס שמנת מתוקה
1/4 כוס אינסטנט פודינג וניל

לקצפת שוקולד:
1 כוס שמנת מתוקה
100 גרם שוקולד מריר, שבור לקוביות

למילוי:
ממרח אגוזים או כל מילוי אחר שאוהבים

לקישוטים:
שוקולד לבן ותבניות סיליקון בצורות
אבקת כסף ואבקת זהב של Quality Sprinkles
פרפרי זהב של Quality Sprinkles
פרחים לבנים אכילים של Quality Sprinkles

אופן ההכנה:
מחממים מראש תנור ל-180, טורבו.
ממיסים במיקרו את השוקולד ביחד עם השמן. ממיסים כל פעם כ-20-25 שניות ומערבבים אחרי כל הפעלה. ממשיכים כך עד שהתערובת אחידה.
מוסיפים פנימה את הסוכר, הקמח והביצים ומערבבים היטב. מעבירים לעטרות נייר גדולות וממלאים כ-2/3 גובה.
אופים באמצע התנור כ-25 דקות או עד שקיסם המוכנס לאמצע המאפה יוצא עם פירורים לחים.

בזמן שהעוגות בתנור מכינים את הקצפות וקישוטי השוקולד:
מקציפים את מרכיבי הקצפת הלבנה עד לקבלת קצפת יציבה וחזקה ומעבירים למקרר.
מכינים את קצפת השוקולד: ממיסים את השוקולד במיקרו, שוב בפולסים ש כ-20 שניות כל פעם וערבוב אחרי כל הפעלה, על מנת לא לשרוף את השוקולד.
ברגע שהשוקולד נמס לגמרי, מניחים לו בצד להתקרר ובינתיים מקציפים את הקצפת לקצף יציב. ברגע שהקצפת מוכנה והשוקולד התקרר מספיק, מוסיפים פנימה את השוקולד ומקציפים לקבלת קצפת שוקולד בצבע אחיד. מעבירים למקרר ברגע שמוכן.

מכינים את קישוטי השוקולד הלבן:

ממיסים את השוקולד הלבן במיקרו כ-15 שניות כל פעם ולאחר כל הפעלה מערבבים היטב, על מנת שהשוקולד לא ישרף. ברגע שהשוקולד נוזלי, מעבירים לתבניות סיליקון עם הצורות שבחרתם ומעבירים למקפיא.

ברגע שהעוגות יצאו מהתנור, מניחים להן להתקרר ולאחר מכן מתחילים למלא, לזלף ולקשט:
מוציאים מכל עוגה את הפנים שלה באמצעות כפית. לא מגיעים עד לסוף העוגה, אלא רק למחצית הדרך. את החלק העליון של העוגה שהוצאתם שומרים בצד וממלאים כל חור בממרח אגוזים. לוקחים את החלק העליון של העוגה, חותכים לגודל מתאים וסוגרים כל קאפקייק.
מזלפים מעל הר קטן ויפה של קצפת שוקולד או קצפת לבנה באמצעות צנתר ושקית זילוף מתאימים ומקשטים.
*מהקצפות נשארו לי עודפים, שניתן להגיש אותם בכוסות קינוח.


כמה טיפים שחשוב להקפיד עליהם:* לא להתעסק בקאפקייקס כשהם חמים, אחרת לא תצליחו לזלף עליהם קצפת שתחזיק.

*כשממיסים שוקולדים במיקרו, הם הרבה יותר רגישים לחום מאשר אם תמיסו על בין-מארי (בין מארי זו דרך המסה של שוקולד בה שמים על האש סיר עם מים ומעל מניחים קערה שלא נוגעת במים ובתוכה השוקולד). לכן חשוב מאוד להקפיד על המסה של כמה שניות כל פעם וערבוב אחרי כל המסה. כבר יצא לי לשרוף לא אחת שוקולדים בעקבות הטעות הזו, אז תחסכו מעצמכם. שוקולד מריר הוא הכי פחות רגיש לחום המיקרו ולכן אצלי במיקרו ניתן להמיס אותו כל 25-30 שניות. שוקולד חלב ושוקולד לבן מאוד רגישים לחום, ולכן מאוד מומלץ לדבוק ב-10-15שניות בכל פעם ולא גבוה מכך.

* על מנת להכין קצפת שוקולד חלקה, מאוד חשוב להקפיד לשלב את השוקולד רק לאחר שהוא התקרר לחלוטין. אם תנסו להוסיף את השוקולד בשלב שהוא עדיין לא התקרר לחלוטין, עדיין תצליחו להקציץ קצפת אבל יווצרו לכם גם גושי שוקולד קטנים שנוצרים עקב המעבר החד במגע בין השוקולד החם לקצפת הקרה. אם מגישים מוס שלא צריך לזלף, אז זה פחות בעיה אבל ברגע שצריך להשתמש בצנתרים העסק כבר מסתבך כשיש את גושי השוקולד האלה.
בהצלחה רבה :-)

8 תגובות:

  1. Appreciate the recommendation. Will try it out.

    השבמחק
  2. Hello my friend! I wish to say that this post is awesome, nice written and come with almost all vital infos.
    I would like to see extra posts like thiis .

    השבמחק
  3. It's really a nice and useful piece of info. I am glad that you
    shared this useful information with us. Please keep us
    up to date like this. Thanks for sharing.

    השבמחק
  4. היי. באיזה כוס את משתמשת? חד פעמי? 250?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי הדס,
      אני משתמשת בכוסות מידה אוניברסליות (1 כוס שווה ערך ל-250 מ"ל).
      יום מצויין שיהיה :-)

      מחק

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use