9/24/2019

כיפות מוס קצפת, שוקולד וקפה

בס"ד

כיפות מוס שוקולד ב-3 שכבות


מתכון מרשים ופשוט מאוד להכנה של כיפות מוס שוקולד ב-3 טעמים וצבעים - שוקולד, קפה וקצפת לבנה.
כיפות מוס שוקולד הן קינוח ללא אפייה, ללא ביצים וללא ג'לטין. ואפשר להכין גם כמתכון פרווה וטבעוני.

כיפת זהב במילוי שלוש שכבות מוס


כיפות המוס האלה יכולות להוות קינוח אלגנטי מושלם לחגים ולשבתות וגם לימי הולדת. ההכנה סופר קלה והתוצאה פשוט מושלמת.
מקבלים כיפות מוס שוקולד אישיות מטריפות ואווריריות. באמצעות תבנית סיליקון של חצי כדור (מעין תבנית בומב אישית) יוצרים את הצורה המרשימה והחגיגית ומילוי הקצפות בטעמים השונים, מעניק מרקם מפנק שהאורחים ובני המשפחה בטוח יהנו ממנו.


מוצרי קוואליטי ספרינקלס

את המתכון הכנתי בשיתוף עם חברת הקישוטים האכילים הבריטית קוואליטי ספרינקלס (Quality Sprinkles) שרוב קישוטיה הם כשרים, ואני כמובן משתפת במתכונים שלי את הקישוטים הכשרים שלהם.
הפעם השתמשתי ב-4 מוצרים שלהם לקישוט כיפות המוס:
אבקת פיות בצבע זהב ליצירת כיפת מוס זהובה ואלגנטית, ספרינקלס פנינה כחולים וספרינקלס סגולים לקישוט עוגיית הסנדוויץ הקטנה שהונחה על כיפות המוס למראה מרשים וטאצ' עדין של קריסטלי סוכר אדום מנצנצים על הכיפה לרושם.


חתך של קינוח מוס חצי כדור

ארבעת המוצרים כשרים ומתאימים גם לטבעוניים והמיוחד שבהם הוא העובדה שהם מכילים 100% מרכיבים טבעיים.
המוצרים אינם מכילים סויה, ללא אגוזים, לא עברו הנדסה גנטית (non-GMO), ללא גלוטן, ללא מוצרי חלב (טבעוניים) וללא שומנים מוקשים. כמו כן, הם אינם מכילים צבעי מאכל וחומרי טעם מלאכותיים, ללא ממתיקים מלאכותיים וללא חומרים משמרים.
בנוסף לכל היתרונות הללו, אבקת הזהב הינה גם ללא תוספת סוכר.


קינוחי חצי כדור במילוי מוס
קינוח מוס חצי עיגול


המתכון מכיל קפה, אך אם אתם מעדיפים שכיפות המוס יהיו גם ידידותיות לילדים, ניתן להחליף את הקפה לאינסטנט פודינג שוקולד/ריבת חלב או אפילו שוקולד חלב אמיתי.
וכמו שציינתי קודם, ניתן להכין את המתכון לכיפות מוס שוקולד גם פרווה וטבעוני על ידי המרת השמנת מתוקה לקצפת צמחית.



המרכיבים ל-6 כיפות מוס בציפוי שוקולד במילוי 3 שכבות צבע וטעם:

2 כוסות שמנת מתוקה (500 מ"ל)

קצפת לבנה:
2-3 כפות אינסטנט פודינג וניל

קצפת קפה:
2 כפות אינסטנט פודינג וניל
1/2 כפית אבקת קפה נמס
1 כפית מים

קצפת שוקולד:
50 גרם שוקולד מריר

לציפוי:
150-200 גרם שוקולד מריר
2-3 כפות שמן קנולה

6 ביסקוויטים עגולים

לקישוט:
אבקת פיות בצבע זהב טבעית של Natural Sprinkles
ספרינקלס פנינים כחולות Quality Sprinkles
סוכריות ספרינקלס צבע סגול Quality Sprinkles
גבישי סוכר בצבע אדום Quality Sprinkles

עוגיות סנדוויץ' קטנות

אופן ההכנה:
מקציפים את השמנת המתוקה לקצפת יציבה אך עדיין מאוד רכה ולא חזקה. מחלקים את התערובת ל-3 קערות ולכל קערה מוסיפים תוספת אחרת; לאחת מוסיפים רק אינסטנט פודינג ומקציפים לקצפת יציבה.
לשנייה מוסיפים אינסטנט פודינג וקפה שהומס במים ומקציפים לקצפת יציבה. ולאחרונה, ממיסים שוקולד מריר במיקרו בפולסים של 20-30 שניות בכל פעם ומערבבים אחרי כל המסה. ברגע שהשוקולד נמס לחלוטין, מניחים לו להתקרר לגמרי.
מוסיפים את השוקולד לקערת הקצפת האחרונה ומקציפים לקצפת יציבה. מעבירים לשקיות זילוף בלי צנתר וגוזרים חור בכל שקית.

ממלאים את תבנית הסיליקון בצורת כיפה עם הקצפת הלבנה. ממלאים כשליש תבנית. אם נשארת קצפת, שומרים בצד להמשך. ממלאים לאחר מכן בקצפת הקפה ובסוף בקצפת השוקולד. מיישרים את הקצפת לקבלת פני שטח חלקים ומניחים בלחיצה קלה את הביסקוויטים.
מעבירים למקפיא להקפאה ללילה ואת הקצפת שנשארה מעבירים למקרר. יום למחרת ממיסים קודם את מרכיבי הציפוי במיקרו. ממיסים שוב בפולסים של 20-30 שניות וערבוב אחריי כל הפעלה, על מנת שהשוקולד לא ישרף.
מניחים לשוקולד להתקרר כמעט לגמרי ומוציאים את כיפות המוס מהמקפיא. משחררים את כיפות המוס על רשת ומעבירים את ציפוי השוקולד לשקית זילוף.
אין חובה להשתמש ברשת ובשקית זילוף, אך אני פשוט מוצאת שזה יותר נוח לציפוי. ניתן באותה מידה להניח את כיפות המוס על כוסות קטנות ומעל נייר אפייה בתוך תבנית, כך שכל השוקולד שינזול ישאר על הנייר אפייה וניתן יהיה להשתמש בו שוב.
השימוש בשקית זילוף יוצא מוצלח יותר, מכיוון שכך מצליחים להשתמש בכמות השוקולד הנכונה לציפוי כדורי המוס, בלי שיותר מדי שוקולד ינזל לצדדים ולתבנית עם הנייר אפייה.

בינתיים שהכיפות מתייצבות, את כיפת המוס זהב ניתן כבר לצפות על ידי פיזור אבקת הזהב מעל לפי איך שרוצים. את הקצפת שנשארה לנו מעבירים לשקית זילוף עם צנתר ומעל כל כדור מוס, מזלפים גבעה קטנה של קצפת.
לוקחים את עוגיות הסנדוויץ' הקטנות ומה שנשאר מהשוקולד המומס. טובלים את העוגיות בשוקולד המומס ולאחר מכן בספרינקלס. מניחים על הקצפת ומגישים.
את כיפות המוס שומרים במקפיא עד להגשה. לפני ההגשה, יש להוציא אותן כשעה לפני למקרר או כעשרים דקות-חצי שעה לבחוץ ביום חם.

*במידה ולא נשארה לכם קצפת להקציף על כיפות המוס, ניתן כמובן להכין את אחת מהקצפות שבמתכון (בכמות קטנה יותר) ולזלף אותן מעל. אם החלטתם להכין קצפת שוקולד, דעו כי היא הכי פחות יציבה לזילוף ולכן יש לשים אותה לאחר ההקצפה לכמה זמן במקפיא להתייצבות.
**להכנת כיפות שוקולד ידידותיות לילדים, ניתן להמיר את הקפה לאינסטנט פודינג שוקולד/אינסטנט פודינג ריבת חלב או אפילו שוקולד חלב רגיל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use