6/09/2020

עוגת אנה, אלזה ואולאף מסתובבת מהסרט "לשבור את הקרח"

בס"ד


עוגת נסיכות יום הולדת לשבור את הקרח frozen


כל אוהבי סרט האנימציה "לשבור את הקרח" - Frozen, חייבים להתייצב ולחזות בעוגה היפהפיה הזו.
עוגת יום הולדת מושלמת לחובבי אנה, אלזה ואולאף שתהפנט כל ילד ומבוגר. עוגת תלת מימד מסתובבת שבכל סיבוב תפגשו ב-אנה הנסיכה בשמלה ורודה, אלזה בשמלה כחולה (אממ טוב ירוקה) ואת אולף איש השלג המתוק משחק על ערימת שלג.



 

עוגת אלסה מסתובבת לשבור את הקרח


אני מאוד אוהבת סרטי אנימציה וגם על הסרט "לשבור את הקרח" לא פסחתי ונראה לי שרבים אחרים לא הצליחו לפסוח עליו גם אם רצו. ואז יצא הסרט השני "לשבור את הקרח 2", מעט יותר בוגר, עם שירים פחות קליטים, אך עדיין עם עלילה מרתקת ומעניינת.
ואז עלה לי הרעיון, הרי ישנן הרבה עוגות ברבי או עוגות נסיכה שבהן מופיעה רק דמות אחת בשמלת מלמלה מנופחת להפליא, אז למה לא להכניס לאותה עוגה שתי נסיכות. ואולי אפילו אעז ואשים שלוש דמויות שאחת מהן יושבת על שלג ולא עם שמלה?



עוגת אנה ואלזה מסתובבת




סוכריות קישוט אכילות QUALITY SPRINKLES


אז כן, בסוף הרעיון יצא לפועל והעוגה יצאה ברוך השם מרשימה להפליא. לקח קצת זמן, אבל סוף סוף הגעתי לכתוב אותה ולערוך את סרטון ההכנה שכולם יוכלו להנות.


את המתכון הכנתי בשיתוף עם החברה הבריטית Quality Sprinkles שאני כל כך נהנית לעבוד איתם.
החברה מייצרת סוכריות וקישוטים אכילים המיוצרים ממרכיבים טבעיים בלבד וכמובן שאותה סדרת מוצרים היא גם כשרה, כך שיכולתי להעניק לנסיכות שלי ולאיש השלג המתוק, עוד פן חגיגי ומהמם.



עוגת אלסה, אנה ואולאף מסתובבת

עוגת אולאף מסתובבת


השתמשתי בשני מוצרים לקישוט הנסיכות של דיסני: אנה ואלסה ואיש השלג אולאף - האחד זה צנצנת עם מגוון סוכריות צבעוניות בצבעי אדום-ורוד והשנייה אלו סוכריות צבעוניות בצבעי כחול לבן עם צורות של כוכבים, כדורים ועוד, המושלמים ממש לקישוט מלכת הקרח - אלזה.
שני המוצרים כשרים כמובן, מתאימים לטבעונים והם אינם מכילים סויה, גלוטן, אגוזים, מוצרי חלב, שומן מוקשה וגם לא עברו הנדסה גנטית (Non-GMO). וכמו שציינתי קודם הם עשויים מרכיבים טבעיים בלבד!



עוגת נסיכות אלזה עם שמלה מנופחת

עוגת נסיכות אנה עם שמלה ורודה מנופחת



עוגת לשבור את הקרח פרוסה מבפנים

פרוסת עוגת שוקולד


איך מכינים עוגת "לשבור את הקרח" (Frozen) מסתובבת עם אנה, אלזה ואולף?
מכיוון שבאמת חשוב לי להשתמש במוצרים ללא צבעים מלאכותיים, הוספתי צבעי מאכל טבעיים לשמלות של אנה ואלזה הנסיכות.
לשמלה של אנה השתמשתי במחית תותים מרוכזת שהכנתי בבית, אך באותה מידה ניתן להשתמש באבקת סלק ביתית כצבע שהכנתי בפוסט אחר.
לשמלה של אלזה השתמשתי בספירולינה. הכשרון שלי היה שקניתי ספירולינה ירוקה ולא כחולה. עדיין השמלה שלה יצאה יפה, רק ירוקה ולא כחולה.
לאולף לא היה הרבה מה לעשות, שהרי הוא יושב על ערימת שלג לבנה שעשיתי עם קצפת וזהו. 



אולאף להדפסהאלסה להדפסהאנה להדפסה


את הדמויות של אנה, אלזה ואולף שלמעלה, מצאתי דרך חיפוש בגוגל, הדפסתי והדבקתי על שיפוד. צירפתי לכם כאן את התמונות, שתוכלו להכין את העוגה בקלות. תוכלו לראות את המתכון המפורט בסרטון המצורף.
אז מוכנים לצאת לדרך?





המרכיבים לעוגת נסיכות דיסני מסתובבת "לשבור את הקרח"/ מתכון: עם תענוג con delight
המדידות נעשו בכוסות וכפות מידה אוניברסליים
לבסיס עוגה חצי עיגול 18 ס"מ:
2 כוסות קמח לבן, מנופה
2 כפיות אבקת אפייה
1 כוס סוכר
1/4 כוס קקאו, מנופה
1 כוס מים
1/2 כוס שמן
3 ביצים L

לבסיס עוגה 20 ס"מ:
4 כוסות קמח לבן, מנופה
4 כפיות אבקת אפייה
2 כוסות סוכר
1/2 כוס אבקת קקאו, מנופה
2 כוסות מים
1 כוס שמן
6 ביצים L

ציפוי גאנאש שוקולד:
1 כוס שמנת מתוקה
200 גרם שוקולד מריר

לקישוטים:
2 כוסות שמנת מתוקה
2/3 כוס אינסטנט פודינג וניל
ספירולינה ירוקה (עדיפות לכחולה, כמובן, פשוט זה מה שבטעות קניתי) לשמלה של אלזה
אבקת סלק ביתית או מחית תותים ביתית* לשמלה של אנה
קישוטי סוכריות אכילים "עולם קפוא" של Quality Sprinkles
קישוטי סוכריות אכילים ורוד-אדום בצנצנת שייקר6 ב-1 של Quality Sprinkles

אופן ההכנה:
מדפיסים את הדמויות של אנה, אלזה ואולאף על בערך שליש עמוד של A4 (לרוחב). גוזרים ומדביקים לשיפודי עץ בעזרת סלוטייפ.
מחממים תנור ל-160 מעלות, טורבו.


מכינים את הבלילות של כל עוגה בקערות נפרדות: מערבבים תחילה את המרכיבים היבשים: הקמח, אבקת האפייה, הסוכר והקקאו. ולאחר מכן מוסיפים את הרטובים: מים, שמן וביצים ומערבבים היטב.
משמנים את תבנית החצי עיגול, ומעבירים אליה בלילה אחת של עוגה. מניחים את התבנית על בסיס יציב (אני הנחתי בתוך תבנית אחרת, על מנת שהעוגה לא תשפך ותזוז בזמן האפייה).
משמנים את התבנית העגולה 20 ס"מ ומניחים בתחתיתה עיגול נייר אפייה. אם מדובר בתבנית מתפרקת, מומלץ לעטוף את תחתית התבנית מבחוץ בנייר אלומיניום. על מנת למנוע נזילות.
מעבירים אליה את בלילה העוגה ומעבירים לאפייה באמצע התנור.


ניתן לאפות את שני העוגות יחדיו, רק שימו לב כי עוגה אחת תסיים להיאפות לפני השנייה ויהיה צורך להוציא אותה קודם.
אופים את העוגה בחצי הכדור כשעתיים או עד שקיסם המוכנס לאמצע העוגה יוצא יבש. ואת העוגה בתבנית העגולה בקוטר 20 ס"מ אופים כשעתיים ו-40 דקות או עד שקיסם המוכנס לאמצע העוגה יוצא יבש.
בסיום האפייה, מניחים לעוגות להתקרר לחלוטין ורק אז מתחילים לקשט. ניתן לשחרר את העוגות מהתבניות ואף לחתוך לשכבות לאחר שהעוגות מעט התקררו, ולאחר מכן לתת להן להתקרר לחלוטין.

אם אתם רוצים לצבוע את אחת הקצפות בצבע ורוד ולא להשתמש בצבע מאכל מלאכותי וגם לא באבקת סלק, אז ניתן להכין צבע מאכל טבעי מתותים קפואים.
להכנת מחית תותים: לוקחים 1 כוס תותים קפואים. מרסקים במעבד מזון לפירורים. מעבירים לסיר ומבשלים על אש בינונית כ-7 דקות. מדי פעם מערבבים. ברגע שמתקבלת מחית סמיכה ביותר, מורידים מהאש ומניחים להתקרר לחלוטין.


מכינים את הגאנש:
ממיסים את השמנת המתוקה ביחד עם השוקולד במיקרוגל, עד שהתערובת נהיית אחידה. מפעילים כ-30-40 שניות כל פעם, ועוצרים ומערבבים אחרי כל הפעלה. מניחים בצד, כך שבינתיים הגאנאש מתחיל להתייצב והעבודה איתו תהיה הרבה יותר פשוטה.



ואז את הקצפת:
מקציפים בקערה נפרדת את 2 כוסות השמנת המתוקה ביחד עם האינסטנט פודינג, עד לקבלת קצפת יציבה.


מחלקים את הקצפת ל-3 קערות: קערה אחת משאירים לבנה עבור אולאף, לקערה נוספת מוסיפים מעט ספירולינה לשמלה של אלזה ומקציפים לקבלת צבע אחידה ולשמלה של אנה מוסיפים את אבקת הסלק או מחית התותים ומקציפים לקבלת צבע אחיד.

ומתחילים בהרכבת העוגה:
לוקחים את עוגת חצי העיגול, משחררים מהתבנית באמצעות מרית סיליקון שמעבירים בין העוגה להיקף העוגה. חותכים את הגבעה שנוצרה בחלק התחתון של העוגה, עד לקבלת בסיס ישר. בעצם יהיה לכם גבעה אחת שנוצרה בזכות תבנית החצי עיגול שאותה אנחנו רוצים לשמור וגבעה לא רצויה שנוצרה לאחר האפייה, שאותה אנחנו חותכים.


לוקחים את העוגה העגולה בתבנית ה-20 ס"מ, משחררים מהתבנית. אם העוגה לא יוצאת בקלות, עוברים עם סכין בהיקף העוגה ואז מנסים לשחרר אותה. חותכים את הגבעה שנוצרה גם בעוגה הזו, עד לקבלת בסיס ישר.
חותכים את העוגה בתבנית ה-20 ס"מ שתי פעמים, בצורה כזו שיווצרו לכם סה"כ 3 שכבות. אם עבדתם כמוני עם עוגה חמה עדיין, עכשיו זה הזמן לתת לשכבות להתקרר לחלוטין לפני השלב הבא.

מניחים שכבת עוגה בקוטר 20 ס"מ על מעמד מסתובב ומורחים מגאנאש השוקולד. ניתן לפני הגאנאש למרוח בסירופ סוכר (להרתיח בסיר כמויות שוות של סוכר ומים עד שהסוכר נמס ולהניח להתקרר. ברגע שקר למרוח על העוגה לפני הגאנאש או שניתן להכפיל את כמות הגאנאש ולמרוח יותר בנדיבות ממנו).
מניחים מעל שכבה נוספת של עוגת 20 ס"מ ומורחים שוב בגאנאש. מעל מניחים עוד שכבה של עוגת 20 ס"מ ומורחים שוב בגאנאש. בסיום מניחים מעל את עוגת חצי העיגול ומתחילים לסתת את העוגה, שתראה קצת יותר כמו שמלה (ראו סרטון).
בסיום, מצפים את כל העוגה בגאנאש ומעבירים למקפיא להתייצבות של 5-10 דקות.

מוציאים את העוגה מהמקפיא ובעזרת סכין מסמנים את חלוקת העוגה לשלשות - שליש לשמלה של אלזה, שליש לשמלה של אנה ושליש לעריממת השלג של אולאף. לא חותכים עם הסכין, אלא רק מסמנים קלות.
מעבירים את הקצפת הירוקה והורודה לשקיות זילוף עם צנתרי כוכב ואת הקצפת הלבנה אין צורך להשתמש בצנתר ומתחילים במלאכת הקישוט:
מתחילים מהבסיס עד ללמעלה. קצת עבודה, אך שווה את העוגה הזו :-). את הקצפת הלבנה משטחים מעט באמצעות כפית או כף ליצירת מעין ערימת שלג.

ממשיכים כך עם יתר הקצפות ואם רוצים להגיש את העוגה מיד, אז מקשטים גם בסוכריות הצבעוניות, חותכים את השיפודים לגובה העוגה ותוקעים אותם באמצע, כל דמות בחלקה שלה ומגישים.
אם מתכוונים להגיש רק בפעם אחרת, אז בסיום הציפוי בקצפות מעבירים את העוגה למקרר וברגע שרוצים להגיש, מוציאים מהמקרר ומקשטים בסוכריות הצבעוניות ותוקעים את השיפודים עם אנה, אלזה ואולאף.
אני אישית הכי ממליצה להעביר את העוגה למקרר לאחר הציפוי בקצפות, כי הכי טעים קצפת קרה, אך תכינו איך שאתם אוהבים ומעדיפים.
העוגה נשמרת היטב בכלי אטום במקרר לפחות יומיים-שלושה, והכי כיף להגיש את העוגה לצד גאנאש שוקולד שכל אחד יכול לצקת עוד שוקולד על העוגה.

*היו לי שאריות של קצפת שגם ניתן להגיש ביחד עם העוגה.

תגובה 1:

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use