4/08/2021

איך להכין חמין פשוט, קל וטעים

בס"ד

 

חמין בבישול ארוך של 30 שעות על הפלטה


אם חיפשתם איך להכין חמין שיהיה מתכון קל וטעים, אז הגעתם ממש למקום הנכון. אני הרבה פעמים דוגלת בשיטת הזרוק הכול לסיר, וברוך השם התוצאה שמתקבלת היא לא אחרת מטעימה ומושלמת. 



חמין מתבשל על הפלטה


החמין נתפס כתבשיל חורפי שבא לחמם אותנו במזג האוויר הקר, אך הוא זוכה לעלות על שולחנות של רבים גם בימות הקיץ החמים, כי הוא פשוט נפלא ומשביע.
ישנם כל מיני סוגי חמין לשבת וחג, בין אם זה חמין בשר, חמין צמחוני, חמין עוף או חמין של עדות שונות כחמין מרוקאי או הטשולנט (צ'ולנט) האשכנזי.


חמין בבישול על הפלטה אחרי 12 שעות
חמין (טשולענט) בבישול על הפלטה אחרי 12 שעות, עדיין אין מספיק צבע חום עמוק




חמין בבישול אחרי 30 שעות על הפלטה
חמין בבישול על הפלטה אחרי 30 שעות בערך, צבע יפה אבל לזמן האידיאלי קיראו במתכון או בהערות




אבל מה שמעסיק אנשים רבים לגבי החמין אלה השאלות: איך להכין חמין על פלטה או איך להכין חמין חום ושגם הביצים יצאו חומות.
אני מכינה חמין כבר הרבה זמן, ויצא לי להבין בדיוק מה צריך על מנת שהחמין שלכם יצא טעים ויזכה לצבע החום הנכסף.
אז אם אתם מחפשים איך להכין חמין פשוט שיצא גם חום, גם טעים וממש קל הכנה, הפסיקו לחפש כי הגעתם למקום הנכון.


צלחת טשולנט (חמין) מהבילה וטעימה




כמה דברים שכדאי לדעת, לפני שמתחילים בהכנת החמין הביתי הפשוט והטעים הזה:
👈 אני צירפתי כאן את המתכון לחמין שאני מכינה, אך אתם יכולים לשנות ולהפחית מהכמויות שבמתכון כאוות נפשכם.

👈 אני אוהבת לעשות שילוב של חמין בשר וחמין עוף, ככה מתקבל חמין שמתאים למי שאוהב עוף ולמי שאוהב בשר.
👈 הכמויות במתכון כאן הן גדולות, ניתן להכין בסיר יותר קטן ולחלק את הכמויות. בד"כ נשאר לי שאריות לכמה ימים טובים.
👈 אז מה גורם לחמין להיות בצבע חום? בואו נעשה סדר. כל תבשיל שתשימו על הפלטה במשך הרבה זמן, יהפך לחום. ואם נודה באמת, גם כמעט כל תיבול לא ישנה בסוף והטעם יהיה די אותו טעם. אז עזבו את כל הטריקים בצד של הוספת סילאן או תמצית תה הצידה, ותעשו בדיוק כמו שכתבתי. הדבר היחיד שלא בדקתי עד כה, זה האם כיסוי הסיר באמת משנה או לא. אני למדתי שמכסים את הסיר במגבות ועד היום אני ממשיכה בכך.
👈 ואיך הביצים נהפכות חומות? קודם כל, אין צורך לבשל אותן לפני. ברגע שמניחים את סיר החמין על הפלטה, מוסיפים את הביצים ומכסים וזהו. אל תדאגו, הן יהפכו להיות חומות בדיוק כמו התבשיל שלנו.
👈 אני אוהבת לתבל את החמין בתיבול מאוד פשוט, אחרי הכול הטעמים די מתחברים לטעם אחד מזוהה בעקבות הבישול האיטי והארוך על הפלטה.
👈 דבר אחד שלמדתי לאחרונה הוא לגבי בטטות. עד כה הייתי שמה את הבטטות בסיר המתבשל על הכיריים, וזה היה גורם לפירוק הבטטות. למדתי טיפ מגניב מיהודית אביב המקסימה, בעלת הבלוג הלוחשת לאוכל, שאת הבטטות מוסיפים רק כשמניחים את סיר החמין על הפלטה.
👈 יש לכם ג'חנון מוכן שהכנתם מראש או שקניתם מוכן? מומלץ בחום לשים אותו בסיר החמין המונח על הפלטה שיקבל את טעמי החמין, אתם לא מבינים כמה זה טעים. מומלץ לעטוף אותו בנייר אפייה ורק אז לשים בסיר, על מנת שהוא לא יהפוך להיות סמרטוטי.
👈 לא ניסיתי את המתכון שלי לחמין בתנור אז לא יודעת להגיד אם ניתן להכין אותו בתנור. מה שכן, אם חיפשתם איך להכין חמין בסיר בישול איטי, לדעתי המתכון הזה יכול להיות מושלם בסיר כזה.
👈 ניתן להשתמש בכל סוג בשר שאוהבים, כל עוד מדובר בבשר המתאים לבישול ארוך. בשרים המתאימים לחמין המתבשל בבישול ארוך הם הקוביות לגולאש כמו שציינתי במתכון עצמו, אך גם צלי כתף (בשר מס' 2), בשר מס' 8 - זרוע, צוואר ועוד.
👈 אני צירפתי בפוסט תמונות של החמין אחרי 12 שעות בישול ואחרי 30 שעות בישול. הזמן האידיאלי להגשת חמין ממה שראיתי הוא בסביבות השעה ה-20, פלוס-מינוס. בשעה ה-12 עדיין לא מתפתח מספיק צבע חום ואין מספיק טעם עמוק של חמין ובשעה ה-30 יש צבע מדהים וטעם נפלא, אך הזמן הכי טוב לכל המרכיבים יחד הוא בסביבות השעה ה-20 ככה. נסו וספרו לי איך יצא בתגובות, בפייסבוק, באינסטגרם. שוב, חשוב לי להדגיש, בסיר קטן, הזמנים להכנת הצ'ולנט אולי יהיו שונים.


 


כבר עקבתם אחרי באינסטגרם? בואו, טעים ויפה שם.
איך להכין חמין בשר ועוף מושלם/מתכון: עם תענוג Con Delight
המדידות נעשו בכוסות וכפות מידה אוניברסליים

-כמו שכתבתי בהערות למעלה- ניתן לחלק כמויות לסיר קטן יותר והזמנים אולי ישתנו-
המרכיבים לסיר חמין גדול:
כ-500 גרם שעועית לבנה, מושרת במים לפחות לילה עם החלפת מים לפחות פעם אחת
(ניתן להמיר מחצית מכמות השעועית הלבנה בחומוס ולהשרות ביחד)
10 תפוחי אדמה בינוניים-גדולים, קלופים
3-4 בטטות גדולות, קלופות
כ-2.3 קילו בשר גולש עגל חתוך לקוביות, שטוף (אפשר להשתמש גם בקפוא המגיע מוכן חתוך לקוביות ולהפשיר לפני השימוש)
10 ירכיים עוף עם העור, שטופות
4 בצל, קלוף וחתוך לחצאים
2 ראשי שום, מקולפים ומופרדים לשיניים
ביצים לא מבושלות, כמספר האנשים או כמה שרוצים
1 כף מלח או לפי הטעם
2 כפות פפריקה מתוקה
1/4 כפית פלפל שחור
מים עד לגובה של כ-3/4 סיר.

אופן ההכנה:
1.מתחילים לסדר את הסיר: מסננים את השעועית והחומוס שהשרנו מהמים ומעבירים לסיר. מעל מניחים את בשר הגולש (או כל בשר אחר המתאים לבישול ארוך כצלי כתף וכו') והעוף. מעל מניחים את תפו"א הבצל והשום.
2.מתבלים במלח, פפריקה מתוקה ופלפל שחור ומכסים במים, עד כ-3/4 מגובה הסיר.
3.מביאים לרתיחה וברגע שרותח, מנמיכים לאש גבוהה-בינונית ומבשלים עם מכסה סך הכול כשעה, שעה וקצת (השעה זה כולל הזמן שלקח למים לרתוח).
4.בתום השעה, פותחים את מכסה הסיר ומניחים בפנים את הבטטות, הביצים ואם יש לכם, אז גם את הג'חנון המוכן (כמו שכתבתי בהערות, מאוד מומלץ, זה יוצא טעיםםם ביותר, אך יש לעטוף את הג'חנון המוכן היטב בנייר אפייה לפני, על מנת שהוא לא יהפך לסוגי וסמרטוטי). אפשר גם כמובן קישקע, מה שאתם אוהבים.


5.מחזירים את המכסה ומעבירים את הסיר לפלטה. מכסים את הסיר בכמה מגבות, רק בחלקו העליון ומניחים לו להתבשל הרבה יותר מ-רק לילה. שמתי לב כי הזמן האידיאלי לקבלת חמין חום הוא בסביבות ה-20 שעות על הפלטה. פחות מזה, החמין יוצא חום אבל לא מספיק. אם מגיעים ל-מעל 30 שעות, החמין יוצא ממש חום. הוא מאוד יפה, אבל נראה לי כי הזמן האידיאלי הוא אחרי בערך 20 שעות מהנחת התבשיל על הפלטה. בסיר קטן, הזמנים אולי יהיו שונים.

 בתמונות ובסרטון המציג את שלבי ההכנה של החמין, ניתן לראות את החמין בשלב שלא מספיק חום ובשלב שהוא כבר הרבה זמן על הפלטה. מכיוון שאני שומרת שבת, לא יכולתי לצלם לכם את השלב המושלם להגשת החמין. ובכל מקרה, אתם מוזמנים להשאיר את החמין יותר או פחות זמן לפי העדפתכם. מן הסתם יהיה שוני בצבע אם תשתמשו בסיר קטן יותר - שהצבע יהיה חום עמוק יותר אולי עוד קודם.

6.אז תדאגו לשים את החמין מספיק זמן לפני ארוחת השבת או החג, ותקבלו חמין בעל צבע חום יפהפה וטעם מעולה בקלות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use