7/19/2021

פסטיבל הלאדינו הבינלאומי ה-3 בצפת - כל מה שאתם צריכים לדעת

בס"ד

שלומי שבת
שלומי שבת, קרדיט צילום גבריאל בהרליה



לאחר כשנה וחצי שלא היו מופעי תרבות ואירועים בעקבות הקורונה, פסטיבל הלאדינו הבינלאומי מחזיר לשגרה והשנה הוא יתקיים בתאריכים ה20-22.7 בצפת בתוכנית מורחבת עם שלל הופעות ללא תשלום, סיורים מודרכים, הרצאות, אוכל ברוח הלאדינו ועוד ועוד.

אז אם חיפשתם מה התוכניה שהולכת להיות בפסטיבל הלאדינו בצפת, איפה אפשר לאכול במהלך ימי הפסטיבל והיכן ניתן ללון, הגעתם למקום הנכון.


דיויד ברוזה עם גיטרה
דיויד ברוזה, צילום: לורנס שמידט



פסטיבל הלאדינו יתקיים במשך שלושה ימים, מה-20-22.7.21, בעיר צפת, כאשר לצד המופעים ברוח הלאדינו עם זמרי לאדינו מובילים וזמרים עכשוויים, יתקיימו מגוון פעילויות לכל אורך היום כהרצאות, תערוכות אומנות, סיורים מודרכים, הקרנות ופעילויות מיוחדות ועוד.

במהלך המאה ה-16 בצפת חיו לאדינו במגוון רבדים, בין אם בשירה ופיוטים בבתי הכנסת, לבוש, מאכלים ותרבות החיים. לפני כשנתיים הוחלט להחיות את המסורת העתיקה ולהחזיר את העיר צפת לשורשיה באמצעות הפסטיבל הבינלאומי ללאדינו. בשנת 2019 התקיים הפסטיבל הראשון שזכה להצלחה רבה ולפני כשנה בזמן הקורונה הפסטיבל התקיים בטלוויזיה וברשתות החברתיות , ועכשיו הפסטיבל חוזר זו השנה השלישית לרחובות העיר העתיקה בצפת.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה אמר כי: "שקדנו על תוכנית אומנותית עשירה ונרחבת שתעניק לבאי הפסטיבל ותושבי העיר חווית לאדינו יוצאת דופן. אני שמח שהצלחנו להביא שורה ארוכה של אמנים מהשורה הראשונה ולאחר תקופת הקורונה להחזיר את התרבות בצורה נרחבת לבית הגליל. אני מזמין את עם ישראל לחגוג איתנו בפסטיבל הלאדינו הבינלאומי השלישי בסמטאות הקסומות של צפת".


תוכניית מופעים פסטיבל לאדינו הבינלאומי ה3



שנה שעברה, בעקבות הקורונה, הפסטיבל התקיים במתכונת טלוויזיונית יחד עם שלומי שבת, שכמה ימים לאחר מכן נתגלה כחולה בקורונה וברוך השם הבריא. השנה שלומי שבת צפוי להופיע בפסטיבל לצד אמנים גדולים נוספים כדייויד ברוזה, שמעון פרנס, יסמין, גלית גיאת, טריפונס, קובי זרקו, אורי בנאי, דיונוסיס, אהרון פררה, גל יוסטר עם הרכב קובני מיוחד, תזמורת מקאמת ועוד ועוד.


מנהרות תת קרקעיות צפת
מנהרות תת קרקעיות בצפת, צילום: דייב בנדר



וחוץ מהופעות מוזיקליות, תוכלו להנות ממבחר עצום של פעילויות ומאכלים ברוח הלאדינו. כך לדוגמה תוכלו להנות מ:
מנהרות ואתרים מהמאה ה16 - מסלול תת קרקעי במנהרות צפת המעניק הצצה להיסטוריה של הישוב היהודי הישן, בארות מים, תנור אפיה עתיק, שכונה עתיקה ומתחם 'בית הקהל'. המנהרות התגלו בחפירות לפני כשלוש שנים ולרגל הפסטיבל תוכלו להנות מסיור מודרך ללא תשלום היוצא בימי הפסטיבל בשעה 17:00.

להתלבש ברוח הלאדינו - לבוש קהילת הלאדינו מבוסס על השילוב בין מזרח למערב. בתלבושות הגברים ניתן לראות קפטנים ותרבושים בדומה למדינות אסיה וצפון אפריקה אך בגדיהם קצרים יותר ונשעה ששימוש בחגורות ווסטים מעוטרים בדומה לארצות אירופה. בתלבושות הנשים נעשה שימוש בצבעים בולטים של אדום וירוק עם חגורות מותן צמודות. בית לבוש היהודי בעיר העתיקה צפת מזמין את מבקרי הפסטיבל להגיע ולהצטלם על רקע סמטאות צפת עם תלבושות הלאדינו המיוחדות.

במרכז התיירות אסנט בצפת עם עמותת רוח צפת, יתקיימו במהלך ימי הפסטיבל מגוון סיורים ופעילויות עם הצצה אל ההיסטוריה הצפתית מתחילתה, דרך גירוש ספרד ועד עליית הלאדינו ולימינו אנו. הסיורים יכללו נגינה והסברים תוך טיול בסמטאות צפת הקסומות, מבנים היסטוריים ואטרקציות שונות בעיר העתיקה בצפת.
בימים שלישי וחמישי בשעה 18:30 יתקיים סיור היוצר מהחאן האדום בצפת, במסגרת פרוייקט "ישראל חוזרת לטייל".

ביום רביעי יתקיים הסיור בשעה 10:00 ויצא מגן המצודה בצפת. כמו כן, בשלושת ימי הפסטיבל יתקיימו סיורים מודרכים ללא תשלום בשעה 11:00 שיצאו ממרכז אסנט ברחוב הארי בצפת. ומדי יום בשעה 16:00, יתקיימו במרכז סיור ומופע מיוחד לשורשי הלאדינו במחיר של 75 ש"ח למשתתף, ובשעה 20:30 תתקיים הרצאה בנושא חכמת הקבלה של גולי ספרד במחיר של 10 ש"ח למשתתף.
במרכז הקבלה יציעו גם הקרנה מיוחדת של הסרט החדש "המדע פוגע את הקבלה" בשעות 13:00, 15:00 ו-19:00 בעלות של 20 ש"ח למשתתף, ובשעה 16:00 תתקיים הרצאה המחברת בין עולם הקבלה ללאדינו.

במרכז המבקרים של יקב אבוהב, תפגשו את צפת העתיקה במבנה בן 600 שנה ששימש בעבר כבית מגוריו של הצדיק הרב שלמה אליעזר אלפנדרי זצ"ל ומנהרה תת קרקעית מהמאה ה16 שנחשפה בשנים האחרונות. ביקב אבוהב תמצאו סוגי יינות שונים המיוצרים ביקב ותוכלו להנות מסיור טעימות הכולל 3 סוגי יין ואופציה לטעימת גבינות.


מסעדת פופאפ מרכז תיירות אסנט
מסעדת פופאפ מרכז תיירות אסנט


מנת קינוח לדינו מסעדת סומק
קינוח לדינו, צילום: מסעדת סומאק בגליל




ולמי שמחפש מה לאכול ממטבח הלאדינו, לרגל הפסטיבל יוצעו מספר מנות ספיישל מהמסעדות המובילות בצפת. תוכלו לטעום מדולמאס פאלסאלס - ממולאים בניחוח ספרדי לצד תפריט לדינו עשיר במסעדת הפופ-אפ של אסנט. לטעום מאפה פרח בלקני וציזיקי במסעדת סעודה בגן עדן הממוקמת על הר כנען. ובמסעדת השף הגלילית - סומאק הממוקמת ליד מלון וילה גליליי בצפת, תוכלו לטעום מקינוח לאדינו - לצ'ו פורטוגז, המבוסס על קרם קרמל, ביצים וסוכר ומהווה מעין וריאציה לקרם ברולה של ימינו.

מלון ארצפת
מלון ארצפת, צילום: גליה זיו באדיבות תיירות עיריית צפת



מלון THE WAY INN
מלון THE WAY INN, צילום: ג'ורדן פוליבוי ואיתי סוקולסקי באדיבות תיירות עיריית צפת


וילה גליליי
צילום: וילה גליליי




ואם תכננתם לבלות את כל ימי הפסטיבל בצפת, תוכלו לבחור בין מקומות האירוח השונים בעיר:
אסנט צפת - מרכז התיירות של צפת מציע מתחם גסטהאוס עם חדרי לינה משותפים עם תוכן עשיר של הרצאות, סיורים ופעילויות עם ארוחת בוקר במחיר של 120 ש"ח ללילה.
בנוסף, בימים אלו נפתח "הבית בצפת" שהינו מלון חדש ברמת 3+ כוכבים הממוקם במבנה ההיסטורי של 'מלון תל אביב' בלה העיר העתיקה בצפת. במקום קיימים 40 חדרים חדשים ומשודרגים המוצעים במחיר של 800 ש"ח ללילה לזוג. המחיר כולל תוכן עשיר של הרצאות, פעילויות, סיורים ומופעים לאורחי אסנט. להזמנות: 077-3601100.

ארצפת - מלון אירוח בלב שכונת אורנים היוקרתית בצפת. המלון עבר שדרוג לאחרונה וממוקם מול נוף מרהיב ומסלולי טיול בקרבת מקום. המלון מציע 21 חדרי שינה וסוויטות לזוגות ומשפחות, כאשר בכל חדר ישנה מרפסת שמש עם פינת ישיבה הצופה להר מירון והכנרת.
מחיר: החל מ-1200 ש"ח לזוג לשני לילות. כתובת: רחוב אודם 10, צפת. להזמנות: 0543-4426868.

מלון רוזנטליס - המלון ממוקם בעיר העתיקה צפת, מרחק הליכה ממקומות הבילוי והאטרקציות בעיר. המלון נמצא בקרית האמנים של צפת, שם ניתן לשוטט בין הבתים והמבנים העתיקים ולהנות מגלריות אמנות. המלון מציע 13 חדרי אירוח מאובזרים למשפחות וזוגות.
מחיר: החל מ-800 ש"ח ללילה. כתובת: רחוב ט"ז 23, צפת. להזמנות: 073-2040989.

מלון וילה גליליי - מלון הבוטיק וילה גליליי ממוקם על הר כנען ומציע חדרים מרווחים בעיצוב ברוח פרובנס עם מתחם ספא ובריכת שחייה קיצית לצד מסעדת השף החדשה במלון - מסעדת סומאק. המלון עבר שיפוץ ומתיחת פנים נרחבת לאחרונה ומציע 24 חדרי אירוח המתאימים לזוגות ומשפחות.
מחיר: החל מ-1,188 ש"ח ללילה לזוג בימי הפסטיבל. להזמנות, ליחצו כאן.

The Way Inn
מלון הבוטיק דה וואי אין נמצא במיקום מרכזי ברובע האומנים בצפת. המלון משקיף מהטרסות הגבוהות אל עבר הר מירון והרי הגליל. המתחם מציע עשר סוויטות זוגיות ומשפחתיות, מרכז לסדנאות, הרצאות ומפגשים, ספא וחמאם טורקי.
המלון הוא מעין שער (Way Inn) לחוויה אותנטית של צפת ומשקף את הרוח הייחודית של עיר הקבלה והמיסטיקה. כל סוויטה קיבלה שם מאחת מספירות הקבלה ועוצבה בהשראת אמנים מקומיים עם ריהוט עתיק ופריטי אומנות אתניים.
מחיר: החל מ-1,000 ש"ח ללילה לזוג כולל ארוחת בוקר ושימוש בחמאם הטורקי האותנטי. כתובת: סמטת י"ז 23, צפת. להזמנות: 052-6881116.

בית אירוח רוקנשטיין
אחוזת רוקנשטיין ממוקמת בהר כנען ומציעה מגוון פתרונות לינה ואירוח בטווח מחירים שונה עם חצר רחבה ופינות ישיבה ומנגל.
מחיר: החל מ-450 ש"ח לזג ללילה, כולל ארוחת בוקר. כתובת: הגדוד השלישי, צפת. לפרטים: 04-6971007 ובאתר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use