9/06/2021

חלת כדורים עגולה מתוקה לראש השנה וחגי תשרי

בס"ד

חלה מתוקה עגולה לראש השנה



לרגל השנה החדשה, חברות סוגת, עץ הזית ומלח הארץ איחדו כוחות למתכון חגיגי של חלה עגולה, מתוקה ארצי-ישראלית שפיתחה אורלי פלאי ברונשטיין.

לרגל המאורע, קיבלתי מארז מפנק הכולל קמח כוסמין לבן של סוגת, שמן זית של עץ הזית ומלחיה של מלח הארץ עם תבנית אפייה, וניגשתי לנסות את המתכון.

קמח כוסמין סוגת, שמן זית עץ הזית ומלח של מלח הארץ



השנה החדשה מהווה הזדמנות לחגוג את האיחוד בין סוגת, עץ הזית ומלח הארץ, שמספקים חומרי גלם מזינים ואיכותיים ליצירת חלה מתוקה ונפלאה לפתיחת שנה חדשה. לכל מרכיב, תפקיד חשוב ביצירת החלה - הקמח מהווה את גוף העיסה, שמן הזית מעניק את המרקם הרך, הטעם והעסיסיות לאורך זמן והמלח תורם להאטת התפיחה, לחיזוק מבנה הבצק וכמובן לחידוד טעמים.

אורלי פלאי ברונשטיין בחרה להכין מתכון לחלה עגולה מתוקה, איתה נוהגים לפתוח את השנה. החלה העגולה מסמלת שפע, התחדשות והמשכיות. וגם מי שמפחד לקלוע צמות, ישמח לגלות שמדובר בחלת כדורים שכל אחד יכול להכין בקלות.

במתכון מומלץ להכין את החלה בסיר פלא, אך אני השתמשתי בתבנית שקיבלתי. התכוונתי להכין רק מחצית מכמות המתכון, אבל בגלל טעות שלי בסוף הכנתי את המתכון לפי הכמויות המדויקות.


חלה עגולה בתבנית לראש השנה



טעות נוספת שעשיתי הייתה שחשבתי שהתבנית שיש לי תספיק לכל הבצק להכנת חלה גדולה, אבל זה דווקא גרם לכך שלבצק לא היה מספיק מקום לתפוח והתקבלה חלה דחוסה. ובכל זאת, יצאה חלה מתוקה וטעימה. אז לכם אמליץ, לאפות בסיר פלא כמו שמומלץ במתכון או להכין מחצית מהמתכון ולאפות בתבנית כמו שהשתמשתי או להשתמש בכל המתכון בתבנית אפייה הרבה יותר גדולה ממה שהשתמשתי או שתי תבניות קטנות.

בכל מקרה, תהיו בטוחים כי מדובר בחלה נפלאה, מתוקה וטעימה שבאמת מאוד קל להכין.


חלה עגולה מתוקה/מתכון של אורלי פלאי ברונשטיין לסוגת עם הסבר ושינויים איך שאני הכנתי
המדידות נעשו בכוסות וכפות מידה אוניברסליים
מרכיבים לחלה בסיר פלא + חלה רגילה או 5 לחמניות:
1 קילו קמח כוסמין לבן סוגת או קמח לבן רגיל סוגת
2 כפות שמרים יבשים
1/2 כוס סוכר 
1 כף מלח דק מלח הארץ
2 כוסות מים 
3 כפות דבש
1 ביצה L
1/2 כוס שמן זית

להברשה: ביצה טרופה עם כפית דבש וקורט מלח

אופן ההכנה:
1. בקערת מיקסר מערבבים את הקמח, השמרים, הסוכר והמלח.
2.מוסיפים את המים, הדבש, הביצה ושמן הזית ומתחילים ללוש כ-10 דקות על עוצמה נמוכה במיקסר. ניתן, כמובן, ללוש ידנית, פשוט ייקח לכם הרבה יותר מ10 דקות אם לא מנוסים.
3.בסיום הלישה, מעבירים את הבצק שנראה חלק ואחיד לקערה משומנת ומשמנים את הבצק היטב מכל צידיו.
4.מניחים להתפחה מכוסה בניילון נצמד ומגבת כשעה או עד הכפלת הנפח.
5.מחלקים את הבצק ל-25/26 כדורים (כל אחד בערך במשקל של 67-70 גרם) ומעבירים לסיר פלא משומן 20 כדורים המונחים אחד על השני.
הערה: אני השתמשתי בתבנית אפייה קטנה, והטעות שלי הייתה שדחפתי לתוכה את כל הכדורים. זה גרם לכך שלא היה מקום לכל הכדורים לתפוח כמו שצריך והחלה יצאה לי דחוסה. עדיין מאוד טעימה, אבל דחוסה. 
כדי להימנע מ-חלה דחוסה, אם אתם משתמשים בתבנית אפייה כמו שלי, תדאגו להשתמש בתבנית גדולה, לפחות 26-28 ס"מ, או לחילופין תחלקו את כמות הבצק לשתי תבניות כאלה.
6.מורחים את הכדורים בציפוי הביצה ומניחים לכדורים לתפוח חצי שעה או עד הכפלת הנפח ובינתיים מחממים תנור ל-160 מעלות, טורבו.
7.מורחים את הכדורים שוב לפני האפייה ואופים באמצע התנור בין 35-55 דקות, תלוי בתבנית שהחלטתם לאפות בה. אני השתמשתי בתבנית קטנה וזמן האפייה היה 55 דקות.
8.בסיום האפייה, מוציאים את החלה מהתבנית בזהירות רבה, מורחים בשמן ומכסים במגבות.
9.לפני ההגשה, מורחים מעט דבש על החלה ושתהיה שנה טובה ומתוקה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use