9/30/2021

וילנא חוגגת את יום התיירות העולמי עם פסל דיגיטלי בתלת מימד

בס"ד

פסל תלת מימד כדור פורח בוילנא
פסל דיגיטלי כדור פורח בוילנה, קרדיט מאתר: risingvilnius.it



ה-27 לספטמבר מסמן את יום התיירות העולמי, ולרגל החגיגות החליטו בבירת ליטא, וילנא, להציג פסל ייחודי דיגיטלי ותלת מימד המעניק כבוד ליותר מ100 נציגים בתחום התיירות.

על מנת לחגוג את יום התיירות העולמי, Go Vilnius, סוכנות התיירות ופיתוח העסקים הרשמית של וילנא, הפיקה אומנות מודרנית.
פסל התלת מימד מדמה כדור פורח, שלו חשיבות גדולה לתחום התיירות בווילנה, שכן השתמשו בכדור פורח להכרזת פתיחתה של וילנה לתיירים לאחר הסגר הראשון  בעקבות נגיף הקורונה.


הפסל הדיגיטלי נוצר בטכנולוגיה הפופולרית NFT, והוא מכיל תמונות של יותר מ-100 נציגים מתחום התיירות של ליטא.

אינגה רומנובסקי, מנהל חברת גו וילניוס, אמר כי הפסל נוצר לברך את מומחי התיירות של העיר ולשקף את התקווה שלהם שתחום התיירות יחזור לפרוח ולצמוח, בדיוק כמו שהיה לפני הנגיף. לכן, קראו לפסל "Rising Vilnius" ("וילנה העולה").
חברת MILK, סוכנות היצירה העומדת מאחורי הפרוייקט, מסרה כי זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש בעולם ב-NFT לחגיגת תחום התיירות.

כדור פורח מהווה סמל מיוחד עבור בירת ליטא. תעופה בשמי ערים בכדור פורח אינה דבר נפוץ באירופה, ווילנא היא בין הערי בירה היחידות באירופה המאפשרת תעופה שכזו מעל העיר.
כמו כן, פסל כדור הפורח מהווה אזכור לפתיחתה המחודשת של וילנא לתיירים אחרי הסגר הראשון בעקבות הקורונה. באותו זמן, כדור פורח עף ברחבי העיר ליטא ונשא מסר של "Vilnius is calling" ("וילנא קוראת"), על מנת לסמן שהעיר מקבלת תיירים שוב.

אינגה רומנובסקי אמר: "רצינו ליצור פסל לחגוג לכל אותם אנשים מסורים שעובדים בתחום התיירות בעיר וילנא. המטרה העיקרית הייתה להנציח את עבודתם הקשה, מסירות ואחדות מומחי התיירות בעיר בזמן המגפה. לכן החלטנו לעשות קולאז' תמונות בפסל הדיגיטלי "וילנה העולה" ובחרנו בכדור פורח כסמל לצמיחה ולידה מחדש - ליסודו".

רימאנטס סטנביצ'יוס, מנהל סוכנות היצירה MILK, אמר שפופולריות ה-NFT גדלה עם השנים, אבל זוהי הפעם הראשונה שנעשה בה שימוש להנצחת תחום התיירות. בנוסף הוא אמר כי הצוות בחברת מילק שמח לקחת חלק בפרויקט המיוחד הזה, שהיווה גם ניסיון חשוב.

על מנת לצפות בהתקנת פסל הכדור פורח התלת מימדי, ליחצו כאן.
זוהי אינה הפעם הראשונה שוילנא מציגה גישה חדשנית. במהלך המגיפה, העיר קיבלה שבחים על הפסל העתידני שלה "פורטל", שאיפשר להתחבר עם אנשים חדשים באמצעות שער שהוצב בתחנת הרכבת בעיר ליטא לשער שהוצב בעיר לובלין שבפולין, ללא צורך לצאת מהמדינה, ובנוסף עם פרוייקט בתי הקפה החיצוניים שאיפשרו להנות מבית קפה בטיחותי יותר בזמן המגפה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use