10/12/2021

7 מקומות שאולי החמצתם בביקורכם בליטא

בס"ד

Black Lodge Cafe וילנה
קרדיט צילום: Black Lodge Cafe Speakeasy 



ליטא מציעה בימים אלו לתיירים להנות מלילה נוסף חינם במדינה, והערים הגדולות מהוות את החופשה המושלמת להזדמנות שכזו.

וילנה, בירת ליטא, ידועה באנדרטאות ההיסטוריות שלה, בעיר העתיקה (הרשומה כמורשת עולמית על ידי אונסק"ו) ובצמחייה הירוקה והשופעת שבה.
אך עיר הבירה האירופאית ידועה גם באומנות הרחוב המשונה שבה, בתי הקפה והמסעדות המוזרים וחנויות הבוטיק יוצאות הדופן.

בלאק לודג' קפה וילנה
קרדיט צילום: Black Lodge Cafe Speakeasy



Lithuania Travel , הסוכנות הלאומית לפיתוח תיירות ליטא, ערכה רשימה של מקומות מוכרים פחות בוילנא. הנה 7 מקומות מתוך מקומות רבים נוספים שכדאי לכם לבקר, המציגים את הצד האלטרנטיבי של וילנא.

1.Black Lodge Cafe Speakeasy - חובבי טווין פיקס ישמחו לבקר במקום הזה. בית הקפה עוצב בהשראת הסדרה המצליחה של דיוויד לינץ' עם החדר האדום והמסתורי מהסדרה. המקום מציע מעין חווית הקרנת סרט פרטית לכם ולעוד שני חברים. תוכלו לשבת, להירגע ולהנות מהאווירה המשונה עם שיר אחד שמתנגן בלופ שוב ושוב.
על אף שלא ניתן להנות מהאוכל במקום מכיוון שהוא אינו כשר, תוכלו לגלות שמוגש בו רק שני מוצרים בלבד בכל התפריט - פאי דובדבנים וקפה, השילוב האהוב על הדמות הראשית בסדרה - דייל קופר.
כתובת: Užupio g. 13.


רפובליקת אוז'ופיס
רפובליקת אוז'ופיס, צילום: Go Vilnius



2. Užupis  - היא ידועה כרפובליקה מוצהרת על עצמה ונחשבת לרובע אמנותי עם אומנות רחוב משונה, פסלים ועוד. הרפובליקה מתפקדת כמדינה נפרדת בתוך העיר וילנה. יש לה ממשלה משלה, המנון, מסורות ואפילו חוקה.

החוקה מכילה 41 חוקים המדגישים פתיחות, סובלנות וחופש. בביקור באזור, מומלץ לקרוא את החוקים המופיעים בחוקה. ניתן למצוא נקודות הגיוניות כדוגמת "לכל אחד יש הזכות להיות מאושר" לצד נקודות עם נימה הומוריסטית כ: "לכלב יש את הזכות להיות כלב" ו-"חתול אינו חייב לאהוב את בעליו, אבל חייב לעזור בשעת הצורך".

3.Humana Vintage - אוהבי האופנה יעריכו את חנות הווינטג' המשתלמת הזו. מדובר באחד מהמקומות הטובים בוילנא לרכישת בגדי וינטג' ואביזרים באווירת רטרו נעימה.
כתובת: Didžioji g. 18/2


פסל טוני סופרנו בליטא
פסל טוני סופרנו, קרדיט צילום: Go Vilnius



4.Peronas - ממוקמת בבניין הרכבת הישן שהוקם בשנת 1950 ושימש בעיקר כתחנת מעבר לנוסעים מסט. פטרסבורג לוורשה. המקום משמש כ-בר, אבל למי שאוכל כשר כמוני ישמח לגלות שניתן למצוא במקום יותר מ-רק בר רגיל.
המקום מהווה מקום למפגשים חברתיים עם גלריה לאמנות שניתן למצוא במקום מדי פעם והפסל המפורסם שנמצא במקום באופן קבוע של טוני סופרנו שפוסל על ידי דונטאס יאנאוסקאס.
כתובת: Geležinkelio g. 6

5. Literatų Street - אם אתם חובבי ספרים, תהנו לבקר בשדרה הזו שבעיר העתיקה. מאמינים כי הרחוב נקרא "Literatai" שפירושו "אנשי האותיות" בחלקה הראשון של המאה ה-19, לכבוד המשורר אדם מיקיביץ' שהתגורר שם.
בשנת 2008, קבוצת אמנים החיו את הרחוב על ידי קישוטו עם יצירות אמנות הקשורות לסופרים. בביקור בשדרה, תוכלו לראות על קירות הרחוב קישוטים של מתכת, עץ וזכוכית המוקדשים לחלוצי הספרות הליטאיים.

6.Eureka! - לאחר ביקור בשדרת הסופרים, בטח יתחשק לכם לקרוא ספר. חנות הספרים "יוריקה" מציעה מקבץ גדול של ספרים באנגלית כספרי מד"ב, ביוגרפיות, רומנים גרפיים, קומיקסים, שירה ועוד.
כתובת: Universiteto g. 10


BALTIC SHAMANS
קרדיט צילום: Baltic Shamans



7.Baltic Shamans - מקום זה מציע מזכרות ליטאיות אותנטיות ככלי נגינה ליטאיים, נרות מסורתיים משעוות דבורים ועוד. כתובת: Užupio g. 2

Lithuania Travel היא סוכנות לאומית לפיתוח התיירות בליטא הפועלת תחת משרד הכלכלה והחדשנות. הסוכנות אחראית על קידום ושיווק התיירות של ליטא. מטרת הסוכנות להעלות את המודעות לליטא כיעד תיירותי, הן מבחינה מקומית והן מבחינה בינלאומית.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use