11/29/2021

חנוכה 2021 בירושלים: איפה לבלות, מה לאכול ואיפה לישון

בס"ד

ווינטר לייטס  בגן הבוטני
אורות חורפיים בגן הבוטני, צילום: רון פלד



בחג האורות, אין כמו לנפוש בירושלים, עיר קודשנו. אחרי שכתבתי לכם על הביקור שלנו במלון Ibis Styles ומוזיאון ידידי ישראל, קבלו כמה המלצות שכדאי לכם להכיר בביקורכם הקרוב בירושלים.


חווית Winter Lights בגן הבוטני
הגן הבוטני גבעת רם בירושלים מזמין אתכם להנות מחגיגת אורות בערבים עד סוף חודש דצמבר.
על שטח של 14 דונם עם מסלול מיוחד בגן באורך 700 מטר, תוכלו להנות מתאורה ייחודית על עצי הגן, השיחים והאגם. בנוסף, תוכלו להנות ממוזיקה חיה של נגני התזמורת הסימפונית ירושלים, מפגש עם שחקנים ואמנים מחופשים, דוכני אמנות, פוד טראקס עם אוכל חורפי כערמונים קלויים, תפוחי אדמה ברוטב, כמובן סופגניות ועוד ועוד.

האירוע מתקיים בימים א'-ה' ה- ומוצ"ש בשעות 17:00-21:30 (כניסה אחרונה ב-21:00).
מתאים לגילאי 3 ומעלה.
מחיר מבוגר: 40 ש"ח, ילד (5-12)/חייל: 25 ש"ח, ילדים עד גיל 5 או מנויי הגן בחינם, הכניסה בתשלום בקופות הגן ובכפוף לרישום מוקדם באתר הגן בלבד.
לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי טלפון: 02-6794012 ובאתר 


תערוכת לראות את הבלתי נראה בגן הבוטני
תערוכת "לראות את הבלתי נראה", צילום: תום עמית



מסע יצירה בעקבות האמנות שבטבע בגן הבוטני
הגן הבוטני מזמין אתכם להנות מתערוכת האמנות "לראות את הבלתי נראה". מדובר בתערוכה הגדולה ביותר של עבודות אמנות עכשווית שנוצרו בטכנולוגיית מציאות רבודה (AR) שנראתה בישראל. 13 יצירות המוצגות בו זמנית ב-12 גנים ברחבי בעולם. מדובר בשיתוף פעולה בינלאומי ראשון מסוגו אותו יזמו הגן הבוטני בירושלים, קרן אאוטסט ובתמיכת הקרן לירושלים.

באמצעות אפליקציה ייעודית לתערוכה, משוטטים במרחבי הגן ונהנים מיצירות האמנות. רוב העבודות גדולות מימדים ועוסקות בנושאים הקשורים לטבע, סביבה, קיימות והמפגש בין העולמות הפיזיים לדיגיטליים.

במהלך חג החנוכה, יתקיימו מגוון פעילויות לילדים; הסיורים בתערוכה מלווים בחוברת עם משימות בנושאי אקולוגיה וסביבה. במתחם הסדנאות יכולים הילדים להפוך לאמנים ולפסל יצירה מתוך התערוכה לפסל חימר אמיתי. כמו כן, הילדים יוכלו להכין עציצים מנייר ממוחזר ועוד ועוד.
במהלך חנוכה תפעל גם רכבת הפרחים, הפעילויות בהרשמה מראש ובהתאם לתנאי מזג האוויר.
מתאים לגילאי 3 ומעלה.
מחיר: מבוגר/ילד: 40 ש"ח, מחזיקי כרטיס ירושלמי: 28 ש"ח, חייל/סטודנט/גמלאי: 25 ש"ח, כניסה חינם לילדים ירושלמים עד גיל 18 בהצגת תעודה מזהה או בליווי אחד ההורים, מנויים ללא תשלום בהצגת תעודת מנוי.
לפרטים נוספים: 02-67794012 או באתר.
*מומלץ להגיע עם מכשיר נייד או אייפד טעון עם אוזניות להעצמת החוויה.


אוסף סביבונים במוזיאון חצר היישוב הישן
אוסף סביבונים בחצר היישוב הישן, צילום: אורה פיקל



מוזיאון חצר הישוב הישן
במבנה היסטורי בן 500 שנה ברובע היהודי בירושלים קיים מוזיאון ייחודי המתעד את הווי החיים של אנשי היישוב הירושלמי הישן. במוזיאון תוכלו לצפות באוסף חנוכיות מקוריות, סביבונים, משחקי ילדים ועוד.

במהלך חג החנוכה, אתם מוזמנים לסיורי חנוכיות בסמטאות הרובע היהודי. אתם והילדים תוכלו להנות ממשחקים אינטראקטיביים עם סביבונים, הצגה משעשעת: נס חנוכה של שלומה השדכן ומפגש עם אמן מגזרות נייר, סיורים מודרכים במוזיאון, סדנת יצירה לילדים, משחקי ילדות של פעם ועוד.

הכניסה למוזיאון בהצגת תו ירוק וחבישת מסכה בכל זמן הפעילות.
כתובת: מוזיאון חצר הישוב הישן אור החיים 6, הרובע היהודי ירושלים.
שעות פעילות: ה-30.11-06.12 בין 10:00-15:00, סיור חנוכיות: 16:00.


מפת ישראל נפרשת מתחת למסך במוזיאון ידידי ישראל



מוזיאון ידידי ישראל 
מוזיאון ידידי ישראל הנותן במה וכבוד לאותם גיבורים ואמיצים לא יהודים שפעלו למען היהודים לאורך השנים, מזמין אתכם בחג החנוכה לבקר במוזיאון המציג את ההיסטוריה באמצעות 7 מיצגי מולטימדיה אור קוליים מתקדמים.  תפגשו בדמויות מהתקופה המקראית ועד לתקופת הקמת המדינה.

כתובת: יוסף ריבלין 20, נחלת שבעה ירושלים
שעות פעילות: א'-ה': 10:00-17:00, שישי: 9:00-14:00.
מחיר: ילד (3-18)/תושב ירושלים/סטודנט: 33 ש"ח, מבוגר: 44 ש"ח, גמלאי/נכה/חייל: 22 ש"ח, מחיר כניסה משפחתי (2 מבוגרים ו3 ילדים): 100 ש"ח.
מתאים לגילאי 7 ומעלה.



תערוכת בתמול שלשום 
סצנת בתי הקפה בירושלים פרחה משנות ה-30 והביאה עימה ניחוחות אירופאים. רוב בתי הקפה שהיו שייכים ליוצאי מרכז ומערב אירופה הוקמו במרכז העיר ומשכו אליהם סופרים, אמנים, אנשי רוח ותרבות ועוד.

כמחווה לאותה תקופה, נפתחה השבוע בגלריית קיר1 בירושלים שבבית הקפה תמול שלשום, תערוכה המשחזרת את האווירה באותם בתי קפה מיתולוגיים באמצעות צילומים אותנטיים בשחור לבן, סיפורים, איורים, יצירות אמנות ועוד.

בין המוצגים בתערוכה, מיצב של האמנית והאוצרת שותפה ליאורה וייז - שולחן שסביבו ישובים שי עגנון, יהודה עמיחי ואהרון אפלפלד העשויים מעיסת נייר. כמו כן, יצרה ליאורה מגוון מנות האופייניות לתקופה מעיסת נייר כקפה, גלידה, עוגת סברינה ועוד.

בנוסף לתפריט הרגיל במסעדה, מוצעת למבקרים מנות דגל שנהגו להגיש בבתי הקפה המיתולוגיים של ירושלים, ביניהם: מרק בצל, דג מלוח עם שמנת חמוצה, שבלול שמרים קינמון, סברינה עם קצפת ופירות ועוד.
התערוכה מתקיימת במסעדת תמול שלשום עד ה-31.12.21 (המנות יוגשו עד נעילת התערוכה).
כתובת: יואל משה סלומון 5, ירושלים. מדרחוב נחלת שבעה.
מתאים לגילאי 18+.
שעות פעילות: א'-ה': 9:00-23:00, שישי: 9:00-12:30.
לפרטים נוספים: 02-6232758 או באתר


סופגניות בפופ אפ גורמנדיז
פופ אפ גורמנדיז, צילום: אלינור אפרתי



פטיסרי פופ אפ במוזיאון ידידי ישראל
במהלך החנוכה, תוכלו להנות מפופ אפ ייחודי במוזיאון ידידי ישראל. קונדיטוריית בוטיק חלבית צרפתית גורמנדיז תציע לכם מגוון מאפים וקינוחים עד אמצע דצמבר. בין המתוקים שתוכלו למצוא בפופ אפ החדש: מאפי שמרים, מקרונים בצבעים, עוגת נפוליאון, אקלרים ממולאים, וכמובן גם קולקציה של סופגניות טריות בטעמי קרם ברולה, פיסטוק ורדים, קרם ערמונים ועוד.
הפופ אפ פתוח גם לקהל הרחב, ואין צורך להזמין סיור במוזיאון.
כתובת: יוסף ריבלין 20, ירושלים.
לפרטים נוספים: 02-5667222.


פוקאצ'ת אגס ורוקפור תמול שלשום
פוקצ'ה אגסים ורוקפור בתמול שלשום, צילום: אתי נמיר



בית קפה תמול שלשום
בית הקפה משיק תפריט הכולל מנות אהובות מכל הזמנים שנוצרו במהלך 26 שנות הפעילות של המקום. בין המנות, ניתן למצוא: אלול בעין כרם - פוקצ'ת אגסים וגבינת רוקפור (43 ש"ח), פיצה שוק (53 ש"ח), שקשוקה ים תיכונית ועוד.

התפריט מציע סלטים, דגים, מנות צמחוניות ומנות ללא גלוטן, קינוחים ועוד. חלל המסעדה משמש גם חנות ספרים - בין הקשתות והקירות העתיקים מוצבים מדפים עמוסים בספרים ועל הקירות תלויות מגוון עבודות אמנות. כל שולחן ופינת ישיבה מכונה בשם של סיפור, מבין שלל הספרים שנצברו בהיסטורית המקום. התפריטים מוגשים בצורת ספר כרוך וכל ההגשה יושבים על פלייסמטים מאוירים באווירת המקום.

כתובת: יואל משה סלומון 5, ירושלים. מדרחוב נחלת שבעה.
כשר בהשגחת הרבנות ירושלים חלבי, ירקות מהדרין, חלב ישראל עם משגיח.
שעות פעילות: א'-ה': 9:00-23:00, ו': 9:00-14:30.
לפרטים נוספים: 02-6232758 או באתר


המעשנה של הרווי
המעשנה של הרווי, צילום: לירן מימוני



Harvey's Smokehouse
הארוויס סמוקהאוס היא מעשנת העץ הראשונה והיחידה באזור ירושלים ובין הבודדות בארץ. המקום מציע שלל בשרים מעושנים בעץ בעישון איטי של כ-12-18 שעות, בסגנון ברביקיו אמריקאי.

המסעדה הייתה סגורה בחצי שנה האחרונה, נפתחה מחדש לפני כמה שבועות והשיקה תפריט חדש של מגוון מנות בשריות וצמחוניות חדשות. כמו כן, ניתן למצוא בתפריט מגוון מנות פתיחה מיוחדות כמגדל חציל בלאדי, טאקוס צלעות, פופקורן צ'יקן ועוד.

החידוש האחרון בתפריט הוא סינטה 4 שעות בעישון עץ היקורי, חזה עוף מעושן והמבורגר של ג'ו ג'ו עם פלטת בשרים בהרכבה אישית ועוד.
כתובת: בן שטח 7, ירושלים.
כשרות מהודרת.
לפרטים: 02-6246444


הרוויס ברגר שאק
הרוויס ברגר שאק, צילום: לירן מימוני




Harvey's Burger Shack
הרוויס ברגר שאק היא האחות הצעירה של מעשנת הבשרים הרווי של השף חיים סנדלר. מדובר במסעדת המבורגרים שהביאה את בשורת הסמאש בורגר לירושלים. 
הסמאש היא קציצה מדויקת ופריכה מבשר טחון טרי המונחת על פלנצ'ה רותחת ונמעכת עם שפכטל לקציצה. בין המנות במקום: בורגר רגיל, בורגר צמחוני, מבחר בורגרים עם תחליפי גבינות צמחוניים.

בין 12:00-17:00 ניתן להנות מעסקית הכוללת דאבל סמאש בורגר 250 גרם עם צ'יפס ושתייה ב-50 ש"ח בלבד. והחל משעה 17:00, מי שמזמין המבורגר מתפריט המיוחדים של המקום, מקבל בירה וצ'יפס בתוספת של 20 ש"ח בלבד.
כתובת: שלומציון המלכה 1, ירושלים.
כשרות מהודרת.
לפרטים: 052-7457848 או 052-5333625


וולדורף אסטוריה
וולדורף אסטוריה, צילום: עמית גירון



וולדורף אסטוריה ירושלים
מלון וולדורף אסטוריה המשתייך למלונות היוקרה של קבוצת הילטון העולמית ונבנה על יסודות מלון פאלאס המפורסם, נחשב לפרויקט המלונאי היקר ביותר בישראל. עלות ההשקעה בו עומדת על כ-150 מיליון דולק.
אווירת המלון והשירות שבו מציעים למבקרי המלון חוויה ייחודית עם תחכום ואלגנטיות. 

לאחרונה נפתח במלון בר קיץ תיכוני The Garden Terrace על גג המלון עם נוף ירושלמי מרהיב. על התפריט של המקום אחראי השף הראשי של המלון, איציק מזרחי ברק, המציע מנות בסגנון טאפאס.
כמו כן, הושק במלון לאחרונה הספא "גארלן" מהמותג הצרפתי הבינלאומי היוקרתי שנפתח בהשקעה של כ-15 מיליון ש"ח.
לפרטים נוספים: 02-5423333


מלונות IBIS עם חופשה חורפית לכל כיס
מלונות רשת ACCOR: אייביס ואייביס סטיילס, מציעים לרגל החג להנות ממחירים המשתלמים לכל כיס.
המלונות הממוקמים במרכז העיר ירושלים, קרוב לכל אטרקציה וחיי הלילה העשירים של העיר, מציעים להנות ממחירים של החל מ-410 ש"ח לזוג ללילה בחדר עם ארוחת בוקר כלולה.
כמו כן, בין השעות 18:30-19:30, ניתן להנות משעת Happy Hour עם קוקטיילים ואווירה טובה.
לפרטים נוספים והזמנה: 9709* או באתר


מלון בת שבע מרשת ג'ייקוב
מלון הבוטיק בת שבע, שהינו אחד מחמשת בתי המלון של רשת ג'ייקוב, ממוקם במרכז העיר ירושלים בסמוך לכל האטרקציות המובילות והאתרים הגדולים באזור: הכותל המערבי, בית הכנסת הגדול, שדרות ממילא, שוק מחנה יהודה ועוד.
המלון המכיל 79 חדרים שכולם פונים לנופה של העיר ירושלים, עוצבו על פי הקונספט העיצובי של דנה אוברזון העוסק בהקפאת רגע בזמן בירושלים. עיצוב המלון נועד להשרות אווירה של נוסטלגיה וזיכרונות מתקופות שונות וימים אחרים.
מטבח המלון, עליו אחראי השף משה אסולין, מגיש ארוחות בוקר ובראנצ'ים מיוחדים המבוססים על חומרי גלם מקומיים ואיכותיים.

כמו כן, במלון קיים חדר כושר מאובזר, טרקלין עסקים, אולם כנסים ולאחרונה גם שופץ גג המלון המשקיף לנוף הירושלמי המרהיב עם פינות ישיבה, 2 ג'קוזי עם ריצוף דק עץ, סאונה יבשה, אזור שיזוף ומקלחת ובר אלכוהול.
כתובת: רחוב קינג' ג'ורג' 42, ירושלים
לפרטים נוספים: 6367* או באתר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use