12/30/2021

ביקורת סרט - געגועים מתוקים

בס"ד

באדיבות: טוליפ אינטרטיינמנט



הסרט "געגועים מתוקים" או בשמו באנגלית "Love Sarah" המופץ בארץ על ידי טוליפ אינטרטיינמנט החל מהיום ה-30.12.21, עוסק באובדן המוביל שלוש נשים לחשב מחדש את צעדיהן, ולפתוח מאפייה בנוטינג היל, לונדון שתכניס ניחוחות, טעמים ורגעים מתוקים לא רק ללקוחותיה, אלא גם לבעליה.

באדיבות: טוליפ אינטרטיינמט



בדרך יצטרפו אליהן מת'יו, השף המצליח והשכן הממציא ומעט מוזר, פליקס. השלושה תחווינה אהבות, אכזבות וקשיים, אך מעל הכול התקווה תמשיך לפעום ולהקים אותן על הרגליים.

כיאה לסרט העוסק במאפיה (מהסוג המתוק ולא הפשיעה), תצפו לראות מלא קינוחים מרהיבים ומעוררי תאבון.
כחובבת אפייה, מאוד נהניתי לראות את הקינוחים השונים וזה אף עשה לי חשק להיכנס למטבח ולנסות להכין מתכונים שמעולם לא שמעתי עליהם או ניסיתי קודם.

יותם אוטולנגי, השף הישראלי הזוכה להצלחה רבה בחו"ל, שימש כיועץ הקולינרי להפקת הסרט ואף קינוחים שיצאו מפרי מטבחו, מוצגים בסרט.
ומי שצפה בכל העונות של "The Great British Bake Off", בטח יזהה את הזוכה של 2016 וגם כמה ממתכוניה, קנדיס בראון, שנותנת הופעה מיוחדת.



באדיבות: טוליפ אינטרטיינמנט



הסרט "געגועים מתוקים" הוא סרט יחסית קצר, רק 97 דקות, אך לי אישית זה הרגיש מעט ארוך. מדובר בסרט דרמה די קליל, מסגנון סרטי ה-Feel Good ("סרטים שעושים טוב על הלב") כמו שהייתם מוצאים בערוץ הולמרק. 

אני לרוב מאוד אוהבת סרטים כאלו, כי הם באמת נותנים כזו הרגשה טובה, שאחרי צפייה מתחשק לך לשמור את הסרט ברשימת הסרטים שחייב לצפות שוב.
אבל בסרט הזה, התחושה הזו הייתה חסרה לי. על אף שמדובר בסרט חמוד ונחמד, והקינוחים בסרט כנראה יגרמו לכם להיות רעבים למשהו מתוק, אני הרגשתי שזה יותר סרט שמיועד לטלוויזיה, כשמחפשים סרט להעביר איתו את הזמן.


באדיבות: טוליפ אינטרטיינמנט




זהו סרטה העלילתי הראשון של הבמאית אליזה שרודר, המתגוררת עם בעלה וילדיה בנוטינג היל, המקום ששימש כרקע לסרט. אליזה אומרת כי הסרט בעצם עוסק בכמה עניינים בעיניה; האחד הוא בנושא התמודדויות של נשים שאוהבות אחת את השנייה אך מתקשות להתחבר והיכולת להתגבר על מכשולים כאשר הן מאוחדות.

הנושא השני הוא היותה אופה נלהבת שגדלה בגרמניה במשפחה יהודית-גרמנית מעורבת עם בעל צרפתי, הביא לה את ההשראה לכתיבה על לונדון על כל גווניה מבחינה תרבותית לצד, כמובן, אהבת המדינה (בריטניה) לאפייה שניתן לראות בתוכנית "The Great British Bake Off".
ולבסוף, הנושא האחרון הוא מותה של אימה לפני כמה שנים, הרצון להפוך את המוות מחושך לתקווה וחיים.

אחרי שקוראים מה עומד מאחורי סרט, לפעמים אפשר יותר להתחבר אליו ויותר להתרגש. אך אני קראתי על הסרט רק לאחר שצפיתי בו.
מבחינת דירוג, היה לי ממש קשה הפעם להחליט כמה לדרג את הסרט. מצד אחד המשחק היה טוב, העלילה הייתה נחמדה והסיפור שמאחורי הסרט הוא מאוד מעניין, אך מצד שני היו כבר סרטים דומים מאוד שהשאירו לי טעם של עוד, על אף שלא הכילו שום מאפים או קינוחים מעוררי תאבון. 
לכן, בסופו של דבר החלטתי לתת לסרט ציון של 5/10. 


במאית: אליזה שרודר
מפיקה: רג'יטה שאה
שחקנים: סיליה אימרי (מימי), ביל פטרסון (פליקס), שלי קון (איזבלה), שאנון טרבט (קלאריסה), רופרט פנרי-ג'ונס (מת'יו).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use