12/29/2022

תערוכת קלוד מונה במתחם הקיוב - ביקורת

בס"ד

תערוכת קלוד מונה



תערוכת קלוד מונה היא תערוכת אמנות שרצה ברחבי העולם בהצלחה רבה, ועכשיו היא מגיעה לישראל, למתחם דה קיוב בחולון, על ידי חברת הדרן יזמות והפקות וקבוצת פורום הפקות, בהשקעה של מעל 5 מיליון ש"ח.

התערוכה הרשמית הבינלאומית של קלוד מונה שהגיעה ארצה, כוללת מעל 300 מיצירותיו של מונה, המוצגות בדרכים שונות ומגוונות במתחם המתפרש על פני 1000 מ"ר.

הכניסה לביתו של מונה בתערוכת קלוד מונה


פלקטים מוארים בתערוכת קלוד מונה



הגעתי לסקר את התערוכה המתחילה עם תפאורה מרשימה המדמה את מראה ביתו של מונה מבחוץ. משם עוברים דרך קירות עם פלקטים מוארים בעלי מידע רב על האמן, הנחשב לאחד ממייסדי ומובילי תנועת האימפרסיוניזם באמנות.

שם התנועה מגיע מציורו של קלוד מונה - "התרשמות (Impression): זריחה", וחבריה נהגו לצייר, לרוב תחת כיפת השמיים, מתוך הרצון להנציח את הרגעים החולפים של אור ותנועה.

תוכלו לקרוא רבות על חייו של מונה, עוד מימי בית הספר בהם אייר קריקטורות של מוריו, אזכור קטנטן על ניסיון ההתאבדות שלו בסיין, הסיפורים מאחורי ציוריו, על הדרך בה עיצב את ביתו, על השפעות המצאת טכנולוגיית הצילום, האימפרסיוניזם ועוד.

חלל האטלייה הסטודיו של קלוד מונה בתערוכת קלוד מונה


חלל האטלייה בתערוכת קלוד מונה


חלל האטלייה בתערוכת קלוד מונה עם חלון למעין גן



לאחר מכן, תעברו לחלל הבא - חלל האטלייה, כך נקרא חדר העבודה של האמן. בחדר האטלייה תפגשו ברפליקות (העתקים) של ציוריו לצד רהיטים מיושנים כ-ספה פרחונית, שולחן כתיבה, פלטת צבעים, כן ציור ועוד, המשלימים את האווירה.

בתערוכות אומנות רבות מצוין ליד כל תמונה/יצירה, פרטים אודותיה. כאן לא היו את אותם פרטים, מה שהיה באמת חסר והיה יכול לתרום עוד קצת לחוויה ולהתרשמות מהיצירות.


חלל הגן בתערוכת קלוד מונה


חלל הגן בתערוכת קלוד מונה


חלל הגן בתערוכת קלוד מונה


במחצית השנייה של חייו, עבר מונה לגור בכפר הציורי הצרפתי ג'יברני שבאזור נורמנדי. שם הוא השקיע בנטיעת גן עם פרחים, גשר וחבצלות, המוכרים מציוריו הרבים. בתערוכה תוכלו לעלות על הגשר המדמה את אותו גשר מביתו של מונה עם האגם והחבצלות, וגם לעשות כמה צילומי סלפי כי מדובר במתחם מאוד יפה ומזמין לצילום.


חלל IMMERSIVE תערוכת קלוד מונה


חלל 360 מעלות תערוכת קלוד מונה


חלל 360 מעלות תערוכת קלוד מונה חולון



משם תמשיכו לחלל IMMERSIVE - חלל המקיף את המבקר ב-360 מעלות. מדובר בחלל עם הדומים לישיבה, שעל כל קירותיו מוקרנות יצירותיו של מונה, סיפור חייו ואמירותיו לצד צלילים. מדובר בחוויה מרשימה ומיוחדת ביותר.


מתחם SKETCH&POST בתערוכת קלוד מונה


מתחם מציאות מדומה תערוכת קלוד מונה



לאחר מכן, תגיעו לחלק האחרון בתערוכה הכולל מצד אחד פינת Sketch&Post המותאמת לילדים עם אפשרות לצבוע דף עם ציור מציוריו של מונה ולהעלות את הציור לתצוגה על קיר גדול, ומצד שני מתחם מציאות מדומה (VR), בו תכנסו באמצעות משקפי Virtual Reality לנופים הקסומים מיצירותיו של מונה בסרט באורך 11 דקות.


חנות מזכרות תערוכת קלוד מונה


חנות מזכרות תערוכת קלוד מונה


חנות מזכרות תערוכת קלוד מונה



ביציאה, מחכה לכם חנות מזכרות המציעה מגוון פריטים מדליקים כמחברות, ספר בישול, פד לעכבר, כריות ועוד, חלקם הקשורים לקלוד מונה וחלקם לאמנים אחרים.

מחיר התערוכה הרגיל הוא מאוד גבוה ויקר, כך שאני ממש ממליצה למצוא כרטיסים בהנחה, כי אחרת זה לא משתלם (למגוון ההנחות, גשו לסוף הכתבה).
אומנם בתערוכה יש כמה מתחמים המיועדים או מותאמים לילדים, אך אם הילד אינו חובב אומנות, אני חושבת שזה פחות רלוונטי בשבילו, ובכלל אני חושבת שהתערוכה פונה יותר לקהל הבוגר החובב אמנות.


תערוכת קלוד מונה קופות



תערוכת קלוד מונה
כתובת: מפרץ שלמה 66, מתחם דה קיוב, חולון
מחיר כרטיס רגיל: 119 ש"ח, מגוון הנחות בכרטיסי אשראי וועדי עובדים כדוגמת: קופון לכרטיס ב-59 ש"ח ללקוחות ישראכרט, כרטיס ב-69 ש"ח ללקוחות MAX, חבר ב-47 ש"ח, למנויי פיס ב-69 ש"ח ועוד. לכל המבצעים, ליחצו כאן.
משך פעילות: הכרטיסים נרכשים לפי שעות, משך כל ביקור בתערוכה תחום לשעה וחצי.
סיור מודרך: במגוון תאריכים תוכלו להנות מ-45 דקות של סיור מודרך עם אורלי גילת, מדריכת טיולי אומנות באירופה. הסיור כלול בכרטיס ויתקיים רק בתאריכים הבאים ב-2023: 4.1, 12.1, 19.1, 2.2, 9.2 רק בשעות 19:00 ו-19:45.
חנייה: בשפע במקום, חינם.
לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים, ליחצו כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use