12/01/2022

שבוע המזון, האירוח והקמעונאות ה-38 - תערוכת ישראפוד - מה היה לנו

בס"ד

עוגיות IceLog



לאחרונה התקיים שבוע המזון, האירוח והקמעונאות ה-38, המאורגן על ידי קבוצת שטיר. באירוע שהתרחש באקספו בתל אביב, התקיימו כמה תערוכות במקביל: תערוכת ישראפוד, תערוכת הוטקס, תערוכת קיטקס, ifood pack ו-Bake&Cake. כל תערוכה עוסקת בנושא אחר, והגעתי לסקר את כל החידושים הצפויים לנו בקרוב בתחום המזון והמשקאות, תעשיית הקונדיטוריה ועוד.

תערוכת ישראפוד 2022


תערוכת ישראפוד 2022


אריזות שקית דגל ישראל בתערוכת ישראפוד



בשבוע המזון, האירוח והקמעונאות לשנת 2022, נכחו השנה גם חברות רבות מהעולם, מברזיל, תאילנד, פולין, ארצות הברית, טורקיה ועוד, לצד חברות ישראליות רבות, כמובן.

בסיור בין הדוכנים השונים, נתקלתי במגוון חידושים שיעלו ממש בקרוב למדפים, מוצרים שכבר קיימים מזמן והיו חדשים לי וכאלה שמנסים לעשות את הצעד הראשון בשוק הישראלי.


עוגיות של המותג les desserts de sophie



בדוכן של חברת IceLog הצעירה, טעמנו עוגיות פקאן ועוגיות שוקולד כאלה טעימות. החברה משווקת ומייבאת חומרי גלם ומוצרי אריזה לעסקים קטנים וגדולים כאחד, ואת העוגיות שטעמנו הם הכינו ממוצר חדש שהם החלו לייבא של המותג הצרפתי  Les desserts de Sophie - בצק עוגיות כשר, אבקת חלב נוכרי.


vegan boon



Vegan Boon היא חברה הודית המשווקת מזון אורגני, ומנסה להיכנס לשוק הישראלי. החברה מציעה מבחר דגנים, קטניות, קמחים ומוצרים נוספים כפרוסות לימון מיובשות, כרוב מיובש, שבבי תפוחי אדמה מיובשים ועוד ועוד.


לילי פרש



בדוכן של מותג Lily Fresh המלזי, טעמנו ממגוון המיצים שיגיעו בקרוב למדפים. מיצי המותג מיוצרים מ-100% פירות תאילנדיים אקזוטיים, ללא חומרים משמרים, ללא צבעי מאכל מלאכותיים וללא חומרי טעם מלאכותיים. מבין המוצרים שניסינו, מאוד התרשמתי לטובה ממשקה המנגוסטין, העשוי 100% מפרי המנגוסטין הטרופי.


מותג MRS TASTE



מותג Mrs Taste הברזילאי מהווה בשורה של ממש בתחום האוכל. מדובר על מגוון רטבים שאינם מכילים קלוריות בכלל, או כמות קלוריות ממש זעומה, ללא שומן, ללא נתרן, ללא גלוטן, ללא חלב, ללא סוכר.

כל כך הרבה ללא שנשמע שגם טעם לא יהיה לזה, אבל מדובר במוצרים שמפתיעים ממש לטובה. ניסינו קטשופ מעולה, רוטב צ'דר בלי גבינה בכלל, רוטב באפלו לכנפיים וגם דבש דל קלוריות, ואפשר להגיד ששווה לחכות שהמותג הזה יחתום על עסקאות בשוק הישראלי, כי מדובר פה בלא מעט הצלחות ממש מפתיעות. מכיוון שהמותג עדיין לא משווק בארץ, יש לו כרגע רק כשרות של ה-OU.


WATER BOX



חידוש מפתיע נוסף הוא ה-Water Box - מי מעיין טבעיים המגיעים מאירלנד, ונמכרים באריזת קרטון ידידותית לסביבה. במקום להשתמש בבקבוקי הפלסטיק שאינם טובים לכדור הארץ, משתמשים באריזת קרטון העשויה בעיקר מנייר המגיע מיערות מפוקחים, בהם עצים חדשים מחליפים את אלו שנכרתו, ואפילו הפקק עצמו עשוי מקנה סוכר. השימוש בחומרים אלו מביאה לפחות שימוש בפלסטיק, והפחתה של פליטת פחמן לסביבה במהלך ייצור האריזה.

המים, כצפוי, טעימים, ובאריזה עצמה ניתן להשתמש שוב ושוב, ממש כמו בבקבוקי הפלסטיק. את המים בקרטון המשווקים על ידי טמפו, ניתן כבר מעכשיו להשיג בחנויות הנוחות, בהבדל של שקל אחד לעומת בקבוקי הפלסטיק, ובקרוב ניתן יהיה למצוא אותם גם ברשתות השיווק הגדולות.


ד"ר פלפל DR HOT PEPPER



אוהבי החריף, אבל ממש חריף, כן? ישמחו לשמוע על המותג - Dr. Hot pepper. המותג מציע מגוון של מוצרים מפלפלים חריפים שלמים בדרגות חריפות שונות ועד אבקות ורטבים. טעמתי את רוטב המנגו הבנרו הנחשב לדרגת חריפות 3 מתוך 5, וממש שמתי טיפה קטנטנה על קרקר וזה היה חריף! מוצלח אבל חריף! עוד על מוצרי החברה בפוסט נפרד בהמשך.


שמן ארגן אטלנטיס


חברת אטלנטיס היא חברה המייבאת מוצרי מזון ממרוקו. בין המוצרים שהחברה מייבאת, ניתן למנות את שמן הארגן האורגני, הידוע כשמן גורמה המיועד לתיבול מאכלים, מסלטים ועד דגים ותבשילים. השמן עשיר בנוגדי חמצון, חומצות שומן חיוניות, אומגה 9 ואומגה 6. שמן הארגן כשר בהשגחת הבד"ץ בית יוסף, גם לפסח, ללא חשש קטניות. 


קפה לדרך לנדוור בתערוכת ישראפוד 2022


בלינצ'ס בהכנה של בראבו בתערוכת ישראפוד


בלינצ'ס BRAVO במילוי שוקולד תערוכת ישרפאוד


סלט טחינה אלעותמאני


מובנפיק ממרחים


עוגות שמרים במילוי ממרח MOVENPICK



חוץ מזה, התפנקנו בכוס קפה משובחת של לנדוור, טחינה מעולה של מותג סלטי אלעותמאני שבטח מוכר יותר לתושבי הצפון, בלינצ'ס מעולים של Bravo Dumplings art וטעמנו מעוגות שמרים כאלה מושחתות שמולאו בממרחים של MOVENPICK

מובנפיק הוא מותג שנוסד בשוויץ ומיובא לארץ על ידי חברת Seyman, מציע שני סוגים של ממרחים שקשה להישאר אדישים אליהם: ממרח חלב עם אגוזי לו וממרח אגוזי לוז וקקאו.


שקיות שום וג'ינג'ר מותג לירון


תירס בוואקום נרי מחרקים מותג לירון



שתי חברות נוספות שממש תפסו את תשומת ליבי הן חברת ביג פוד עם המותג לירון וחברת אורנת עם המותג ג'ומו.

מותג לירון מתחיל להיכנס בימים אלה לשוק הישראלי עם מגוון מוצרי מזון המיובאים ממדינות המזרח, כדוגמת שום כתוש וג'ינג'ר המגיעים בשקיות לבישול ותיבול ותירס על קלח, נקי מחרקים.

מי שמקפיד לצרוך ירקות הנקיים מחרקים, יודע כי קלח תירס עלול להכיל מלא חרקים קטנטנים. וזה בדיוק מה שגרם לי להפסיק לצרוך קלחי תירס. עם הזמן, פותח כאן בארץ קלח תירס נקי מחרקים של הרב משה ויא, אך רוב הזמן הוא לא היה בחנויות ובזמן האחרון בכלל נעלמו עקבותיו.

מותג לירון מייבא קלחי תירס באריזת ואקום שהינם נקיים מחרקים. קלחי התירס מגיעים כבר מבושלים והם ללא תוספת סוכר, ללא חומרים משמרים ולא מהונדסים גנטית, ואני רק מחכה שזה כבר יגיע לחנויות.


מותג שוקולד ללא סוכר JO-MO


טבלאות שוקולד ללא סוכר JO-MO



חברת אורנת היא חברה ותיקה הפועלת עוד משנת 1988 בייצור שוקולד גורמה עם קווי ייצור נפרדים לשוקולדים טבעוניים ושוקולדים חלביים. לפני כשנה הם יצאו לשוק עם פיתוח חדשני - שוקולד JO-MO ללא תוספת סוכר.

מדובר בשוקולד המבוסס על ממתיקים מהצומח: מומתק בסטיביה ופרי הנזיר, עשיר בסיבים, ללא מלטיטול, ללא צבעי מאכל, ללא חומרים משמרים, לא מהונדס גנטית וללא ממתיקים מלאכותיים. השוקולד בעל ערך גליקמי נמוך ועשוי ממתיקים המומלצים לסוכרתיים וגם לצרכני הקיטו (תודות להיותם מעוטי סוכרים ופחמימות). 

טעמנו שם מכמה סוגים והם באמת הפתיעו לטובה, ויש לי עוד טבלת שוקולד עם קפה שהם נתנו לי מתנה ואעדכן פה בהקדם איך היא הייתה.

בעלי המותג סיפר לי כי החלום שלו היה שבערב שישי כשכולם יושבים יחד, כולם יוכלו להנות מאותו קינוח - מאותה טבלת שוקולד; גם שומרי הכשרות, גם הסוכרתיים, גם הטבעונים, גם מי שאוכל על פי דיאטת ה-KETO ועוד.

כל החידושים שפגשנו בתערוכה היו מאוד מעניינים וחלקם אף מפתיעים, ואני כבר מצפה לתערוכה הבאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use