1/05/2023

ספר - המלאך מאיסטנבול

בס"ד




הספר "המלאך מאיסטנבול" שכתב מאיר חסדאי בהוצאת דפי חיים, עוקב אחר חיים של משפחה אחת העוברת תהפוכות רבות, מגירוש ספרד ועד העלייה לארץ.

בסיפורו של מאיר חסדאי, פוגשים במשפחת דון מרכדו בן חסיד, שכל צאצא זכר של השושלת הענפה הזו זוכה גם הוא לשם "מרכדו". קורותיה של המשפחה מתחילים בטולדו ספרד, אך בעקבות גירוש ספרד שעומד על הפרק, שורשיה מסתעפים.




המשפחה התפצלה, אך דבר אחד נותר למשמרת אצל כל משפחה - מדליון זהב שהוטבע בבית המלאכה של של דון מרכדו בן חסיד בטולדו. שני מדליוני הזהב שהוטבעו, עוברים מדור לדור, וברגע אחד מאוד משמעותי, מעלים שאלות רבות. אך בטרם מגיעים לכל אותם שאלות, עוברים לסיפור האהבה המרכזי של נעמי, דינר וויקטור, עם התלאות והמורכבויות של אותה תקופה, כולל העלייה והאהבה לארץ ישראל.

קיבלתי לסיקור את הרומן החדש "המלאך מאיסטנבול", ומפאת עיסוקים רבים, לוקח לי יחסית הרבה זמן לקרוא, ולכן הגעתי רק למחצית הספר ועצרתי בדיוק בנקודה מותחת ביותר.

עד כה מאוד נהניתי מההיסטוריה, מסיפור המשפחה שממשיך להתגלגל ויוצר הרבה עניין, דרמה ומתח; מהדמויות החדשות שממשיכות לצוץ לאורך הספר, ותורמות רבות לעלילה, ומסיפור האהבה של נעמי, ויקטור ודינר, העומד במרכז הסיפור.

תחילתו של סיפור האהבה הזה מאוד עצוב. קשה לי המחשבה שנעמי נאלצה לעשות וויתור כזה משמעותי, ועל אף הסתגלותה לחיים חדשים, זה עדיין קשה לתפוס ולקבל את המצב, במיוחד למישהי כמוני שכל כך מזדהה עם רגשות של אחרים.

ואני עדיין לא יודעת איך הספר ממשיך, אבל אחרי כל מה שקרה, קשה לי גם לחשוב להיפך. זה מרגיש כמו מהסיפורים האלה בסגנון של התוכנית "אהבה גדולה מהחיים" של נסלי ברדה, שחושבים "וואו כמה הם החמיצו בגלל מה שקרה, על אף שבסוף חזרו להיות יחד". אבל, כמובן, שאנחנו יודעים שהכל לטובה ושהכל מלמעלה, ושכל דבר שקרה, היה צריך לקרות בדיוק ככה. אז על אף שהרגש משתלט כאן, אין ספק כי מבינים שכך בדיוק הדברים היו אמורים לקרות. 

עדיין לא גיליתי מי הייתה "המלאך מאיסטנבול", ואיך היא קיבלה את הכינוי הזה, אבל מה שבטוח שאני הולכת להמשיך לקרוא ולגלות.

חשוב להדגיש כי במהלך הספר תמצאו לא פעם אזכור של שם השם "אלוהים" ועל כן אם לא שומרים את הספר, אסור לזורקו סתם כך ויש או לגזור את החלקים עם שם השם ואותם לשים בגניזה או לגנוז את כל הספר.

מאיר חסדאי ז"ל, יקיר העיר רחובות, הוא יליד טורקיה שעלה ארצה במסגרת עליית הנוער. מאיר חסדאי חקר ותיעד במשך 20 שנה את תולדות משפחתו. כפי בקשתו, ספרו עבר עריכה ושכתוב בידי אורלי לבנברג עמית ויצא לאור על ידי הוצאת "דפי חיים".

המלאך מאיסטנבול
כתב: מאיר חסדאי
הוצאה לאור: דפי חיים
עמודים: 463 עמודים
מחיר: 98 ש"ח
ניתן לרכוש: בחנויות הספרים, באתר עברית ובהוצאת דפי חיים כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use