1/29/2023

אירועי ט"ו בשבט התשפ"ג 2023 ומוצרים בניחוח החג

בס"ד

אירועי ט"ו בשבט ה'תשפ"ג 2023



קבלו רשימה של כל החגיגות והפעילויות המצפות לכם לרגל חג האילנות, ט"ו בשבט, התשפ"ג ברחבי הארץ.

פעילות בגן הבוטני בירושלים, צילום: יאיר גולדברג



פעילויות ט"ו בשבט בגן הבוטני בירושלים
בגן הבוטני בגבעת רם בירושלים מזמינים אתכם להנות ממגוון פעילויות בנושא העצים והאילנות לרגל ט"ו בשבט. ההורים וילדיהם מוזמנים להכיר את עבודתו החשובה של הד"ר של העצים המכונה אילנאי, להנות מטיפוס על עצים באמצעות רתמות מיוחדות, לצפות בהדגמה של חילוץ חתול תועה מהעץ והליכה אופקית על ענף, ללמוד מה זה בוטניקה ומהי חשיבותם של העצים, להצטרף למעבדת מיחדוש שם תלמדו איך בצל, רימון, אקליפטוס ואלון הופכים בגד ישן לחדש ותוכלו ליצור הדפסים צבעוניים משאריות מזון וצמחי הגן בשיטה ביתית (את היצירה לוקחים הביתה).

כמו כן, תוכלו להנות מסדנת כדורי זרעים המתקיימת במסגרת המיזם "משיבים את הטבע לגינות" ע"ש נחמה ריבלין ז"ל, מיזם של הגן להצלת פרחי הבר. כחלק מהסדנה, יכינו המשתתפים כדורים מאדמה ובתוכם יטמינו זרעים של פרחי בר שנאספו במרחבי הגן. את הכדורים ניתן יהיה לקחת הביתה לשתול בטבע, בגינה פרטית או בעציץ. בנוסף, תוכלו להנות מסידור גזעים לפי גיל, סדנאות יצירה ועוד.

הפעילות מתקיימת בסופ"ש שלפני ט"ו בשבט, ה-3.2 מ10:00-15:00, כל הפעילויות חינם - כלולות במחיר כרטיס הכניסה לגן.
מתאים לגילאי 3 ומעלה. לפרטים נוספים: 02-6794012



סדנת פרחים ופטישים  HAPA ZOME לט"ו בשבט בבוסתן הגליל
בסדנה תלמדו על הצבעים הסודיים שמסתתרים בעלים ובפרחים ומשם תעברו לעשייה ויצירה בטכניקה היפנית העתיקה הנקראת HAPA ZOME, בה מעבירים בקלות את צורת וצבע הצמח לנייר ובד.

מהצמחים השונים תצרו שקיק בד מודפס בצמחים אותו תמלאו בפתיתי סבון ריחני.
הסדנה מתקיימת בסטודיו חסי נוה, בוסתן הגליל, ב-10.2 בשעה 10:00-11:30. מחיר למשתתף: 120 ש"ח, הורה וילד: 110 ש"ח למשתתף.
לפרטים: 072-3971218


כרמית ארבל במצפה מתת צילום אנטולי מיכאלו




סיור ט"ו בשבט עם כרמית ארבל במתת
מורת הדרך כרמית ארבל תיקח אתכם לסיור במצפה מתת, שהפך מהר טרשים קירח לגן עדן. תשמעו על קיימות, טבע ועל כך שמעשים פשוטים של כל אחד משנים מציאות. תלמדו על ליקוט צמחים ועוד ועוד.

הרשמה לסיור היא תרומה לארגון TIME, ארגון המאפשר לקחת חלק אקטיבי בקניית שטח עם מגוון ביולוגי קריטי שנמצא בסכנת הכחדה.
הסיור מתקיים ביום שני ה-6.2 במתת, בין 10:00-13:00, מחיר הסיור: 70 ש"ח הנתרמים ישירות לאתר טיים.
לפרטים: 072-3971215


סדנת קרמיקה בוטנית, צילום: סיגל בוריה 



סדנת קרמיקה בוטנית לט"ו בשבט
סיגל בוריה תקיים לרגל חג ט"ו בשבט סדנה בסטודיו לקרמיקה שלה "סיגלריה". במהלך הסדנה כל משתתף יצור צלחת עם הטבעת צמחים ופרחים, אותה יוכלו לצבוע ברוח החג. הסנדאות מתאימות למבוגרים ובני נוער מגיל 17.
הסדנה מתקיימת ב-31.1 החל מהשעה 17:00 ויום שישי ה-3.2 החל מהשעה 10:00.
הסדנאות מתקיימות בסיגלריה, הזית 94, לפיד. מחיר כרטיס: 180 ש"ח.
לפרטים והרשמה: 052-3421275



 חוות הנוי - אילנאי ישראל, צילום: שקד אגסי




הפנינג ט"ו בשבט בחוות הנוי בעמק חפר
במרכז לחינוך סביבתי בחוות הנוי, יקיימו הפנינג  לכל המשפחה עם סדנאות יצירה מהטבע, מופע מחול אומנותי על עץ עם רקדנים ומוזיקאי, הרצאה על עצים והקשר שלהם לאדם, הדגמת טיפוס נכון על עצמים, מופע מוסיקלי, דוכנים ועוד.

ההפנינג מתקיים ביום שישי ה-10.2 בשעה 12:00-16:00, במרכז לחינוך סביבתי חוות הנוי, עמק חפר. מחיר: 25 ש"ח במכירה מוקדמת, 35 ש"ח ביום האירוע.
לפרטים נוספים, כנסו לאתר המועצה לשימור אתרים.


נטיעות במוזיאון מורשת צאן ברזל בצאלים
המוזיאון מזמין את המבקרים לסיור מודרך בסימן נטיעות ואילנות, על התיישבות וצמיחה בנגב. הסיור עובר בתחנות מהמאה שעברה ועד ימינו, ובוחן את הנטיעות כסמל לעצמאות, התחדשות וצמיחה, כפי שבאו לידי ביטוי בחריטות, הטבעות הפלדה, הברונזה והנחושת המוצגים במוזיאון. לאחר מכן תשמעו הרצאה של הסופרת יוכי ברנדס בעקבות ספרה "הפרדס של עקיבא".

האירוע מתקיים במוזיאון מורשת צאן ברזל, צאלים ביום חמישי ה-2.2 בשעה 18:30. הכניסה חינם, בהרשמה מראש.
לפרטים: כנסו לאתר המועצה לשימור אתרים.


תמונה באדיבות מרכז הרצל




ט"ו בשבט במרכז הרצל בירושלים
במרכז הרצל יקיימו סיור מיוחד בחלקת גדולה האומה בעקבות יושבי ראש הכנסת, זאת בעקבות שט"ו בשבט הוא גם יום הולדתה של הכנסת. בנוסף יקיימו סיור ירוק בהר הרצל שם תוכלו לשמוע על הרעיון העומד מאחורי הנטיעות בהר, הקשר בין ארזים להרצל, הנטיעות של מעגל העצים במקום ועוד.

האירוע מתקיים במרכז הרצל, ירושלים הסיור הירוק מתקיים ב-7.2, יום שלישי ב11:00-12:30, סיור בעקבות יושבי ראש הכנסת ביום שישי ה-3.2 ב10:00-11:00 ויום ראשון ה-5.2 ב-11:00-12:30.
מחיר כניסה 20 ש"ח למשתתף, 40 ש"ח למי שרוצה לבקר גם במוזיאון.
לפרטים נוספים כנסו לאתר המועצה לשימור אתרים.


סוכריות זרעי בר לבידו, צילום: אורלי אייל 



מוצרים בניחוח ט"ו בשבט

מותג LAVIDO משיק לרגל ט"ו בשבט מוצר ייחודי ובלעדי לישראל - סוכריות - זרעי בר לשתילה ביתית במטרה להחזיר את הטבע לעיר.
צמחי הבר נמצאים בסכנת הכחדה בישראל, כתוצאה מכריתת עצים, קטיפה מאסיבית, שימוש במוצרי הדברה, שינויי אקלים, סלילת כבישים, הרחבת ישובים ועוד, המצמצמים באופן משמעותי את הטבע עם מיני צמחים שכבר נעלמו מהעולם.

בעקבות הרצון לעשות שינוי, מותג לבידו המתמחה בייצור מוצרי קוסמטיקה נקייה המבוססת על מרכיבים טבעיים, החליט להירתם לנושא ויצא עם מוצר חדש שיעודד זריעת צמחי  בר חדשים.

את הזרעים ניתן לשתול בכל מקום מהעציץ או האדנית שבבית ועד המרפסת והחורשה הקרובה. המוצר מגיע באריזה הדומה לסוכריה על מקל עם עיצוב נוח לשתילה. המוצר כולל 4 סוגי תערובות זרעי בר: מרבד מרוות יער ופרחי בר, מרבד לבנדר צרפתי ופרחי בר, מרבד קמומיל אנגלי ופרחי בר ומרבד תבליני בר.
מחיר: 12.90 ש"ח.


סקצ'רס, צילום: עופר חג'ייב



נעליים ממוחזרות מבית סקצ'רס
לרגל חג הט"ו בשבט, מותג הספורט והלייף סטייל הבינלאומי SKECHERS, משיק קולקציה אקולוגית לילדים - OUR PLANET MATTERS.
המותג הפועל למען איכות הסביבה כערך מרכזי יוצא בסלוגן: Skechers Our Planet Matters - Good for your feet, good for the world (סקצ'רס הכוכב שלנו חשוב - טוב לרגליים שלך, טוב לעולם).

לעונת חורף 2023, יוצא המותג עם קולקציית נעליים אקולוגית לילדים. הנעליים מיוצרות ומעצבות מחומרים ממוחזרים לבנים ולבנות. הנעליים המוצעות הן נעליים ללא שרוכים העשויות בד ומגיעות בגוני כחול, לבן, אפור ועוד.
המותג פועל להרחבת קולקציית הנעליים הממוחזרות לכל המשפחה תוך יצירת שיתופי פעולה ושימוש בחומרים ייחודיים וטכנולוגיות מתקדמות.
מידות קיימות: 27-35, מחיר: 149.90 ש"ח.


חברת אלוני, צילום: יח"צ חו"ל



אריחי טפט של חברת אלוני
לרגל ט"ו בשבט, חברת אלוני משיקה קולקציית פפייר (PAPIER), קולקציה של אריחי טפט ענקיים בדפוס בוטני. הקולקציה הינה אריחי פורצלן בעלי מראה טפט לריצוף ולחיפוי, המשלבת אלמנטים מהצומח. האריחים מגיעים במידות ענק של 120/278 ומביאים את הטרנדים הבולטים שנצפו בתערוכת צ'רסאי 2022 - אריחי קרמיקה ופורצלן דמויי טפט.
מחיר: 868 ש"ח למ"ר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use