2/01/2023

סיור קולינרי חדש במתחם התחנה בירושלים - מסעדות מבפנים

בס"ד

סיור קולינרי במתחם התחנה הראשונה ירושלים



מתחם התחנה הראשונה בירושלים הוא מתחם עשיר בקולינריה עם 27 תחנות קולינריות הפועלות במקום. בסיור מודרך שהושק שבוע שעבר בבירה - סיור מסעדות מבפנים, עברנו ב-6 תחנות קולינאריות שונות.

סיור קולינרי מתחם התחנה הראשונה


גלידרית וניליה


מגוון טעמי גלידות בגלידריית וניליה



פגשנו את המדריך שלנו - יצחק סלוני, ברחבת הכניסה למתחם התחנה, בצמוד לקבאנה סטיישן ולאחר כמה הסברים, ניגשנו לתחנה הראשונה - גלידריית וניליה.
שמענו על מקור המילה גלידה, על הגלידות של וניליה העשויות מ-3 מרכיבים, ללא תוספים לא רצויים ועל שני מוצרים המיוחדים לרשת וניליה, האחד בקנה מידה עולמי והשני ארצי. 

המוצר הראשון שהוא היחיד מסוגו בעולם הוא גלידת אוראו ללא גלוטן המוגשות כמובן בוופל ללא גלוטן, והשני הוא טעם ייחודי לרשת וניליה - גלידת עוגת גבינה העשויה מעוגת גבינה ממתכון ביתי משפחתי שלהם.
בתחנה זו ניתן לבקש לטעימה מכל סוגי הגלידות שנפשכם חפצה. כל הגלידות מגיעות מהמפעל הכשר של החברה בהוד השרון, אך הסניף פתוח בשבת ואין לו כשרות.


סיור קולינרי ליד מסעדת פיורי


מטבח מסעדת פיורי בסיור מסעדות מבפנים


פסטה פפרדלה ברוטב פלפלים קלויים


פסטה פפרדלה על מזלג בסיור מסעדות מבפנים


פיצת נפוליטנה של פיורי בסיור מסעדות מבפנים



מכאן המשכנו למסעדת פיורי ההופכת לשם דבר בירושלים. פיורי היא רשת בוטיק המשתייכת לפסטה ריקו, מפעל המייצר פסטות ואטריות טריות. המטבח מעוצב כמטבח בקונספט פתוח, על מנת שאנשים יראו שהכל טרי, ובכל יום תוכלו להיות מופתעים ממנה אחרת, שכן כל יום הם מנסים ומפתחים טעמים ומנות חדשות.

קיבלנו לטעום מנה חדשה שהחליטו לנסות אותה - מנת פסטה פפרדלה בקרם פלפלים קלויים עם הרבה חמאה, קונפי שום, צ'ילי, פירורי פנקו מתובלים ופרמזנו. מנה פיקנטית וכזו טעימה שאפשר לסיים את המנה בכיף.

בנוסף, החליטו לפנק אותנו כסיור ראשון בפיצה נפוליטנית דקה ונפלאה. הפיצה הנפוליטנית המוגשת במקום שונה מפיצה נפוליטנית מקורית, מכיוון שרצו לעשות לה התאמה עבור חיך של ילדים.
פיורי פסטה בר כשרה למהדרין.


סיור מסעדות מבפנים סטיישן 9


מסעדת סטיישן 9


שף טל מסעדת סטיישן 9


סלט פפאיה סלט פוקפוק מסעדת STATION 9 ירושלים


שף טל מדגים הכנת סלט פפאיה מסעדת סטיישן 9 סיור מסעדות מבפנים



משם המשכנו לסטיישן 9, מסעדה אסיאתית הממוקמת בבניין היסטורי משנת 1890, ששימש למחסני הרכבת שהייתה פעילה כאן בעבר ומידע נוסף ומעניין על הקמתה שמענו מפי המדריך.

השף טל של מסעדת סטיישן 9 קיבל את פנינו עם פאפיה, אותה בכמה דקות הוא הפך לנגד עינינו למנה צמחונית של סלט פאפיה מרענן המוכר ברחבי העולם כסלט פוקפוק, על שם דרך ההכנה של הסלט (כתישת מרכיביו במכתש ועלי בדפיקות פוק פוק נמרצות). הסלט היה פיקנטי, מרענן ומפתיע כמה שמוצלח וטעים!
מסעדת סטיישן 9 כשרה בכשרות רבנות.


מסעדת המסילה ירושלים


מסעדת המסילה טאבון


מסעדת המסילה סיור מסעדות מבפנים


סיידר אלכוהולי חם מסעדת המסילה


הכנת פיצה מסעדת המסילה


פיצה מהטאבון מסעדת המסילה סיור מסעדות מבפנים


פוקאצ'ה מסעדת המסילה סיור מסעדת מבפנים


לאחר מכן הגענו למסעדת המסילה, מסעדה חלבית בה אופים מנות בטאבון. את הבצק ממנו מכינים מגוון מטעמים הם אינם מכינים במקום מפאת תקנות של משרד הבריאות, ולכן הם מקבלים ממאפייה המכינה להם את הבצק לפי המתכון שלהם.

לאחר הדגמה איך מכינים בצק פיצה, שממנו ניתן להכין מגוון מנות מפוקאצ'ה ועד קלצונה, זכינו לטעום את הפיצה של המקום הנאפת בטאבון שהייתה פשוט מושלמת, פוקאצ'ת שום נפלאה וסיידר אלכוהולי.
כשר בהשגחת הרבנות ירושלים.


סרטון היסטורי קצר בסיור מסעדות מבפנים


הדגמת הכנת קוקטייל סיור מסעדות מבפנים


קוקטייל סיור מסעדות מבפנים


קפה אזחימאן מתחם התחנה


קפה אזחימאן קפה בדואי חם



במסעדת אודם שאינה כשרה, צפינו בסרט היסטורי קצר באורך של כ-10 דקות על מתחם התחנה, וקיבלנו הדגמה להכנת קוקטייל. ואת סיום הסיור סגרנו בדוכן הקפה אזחימאן, בו שמענו על מותג הקפה המשפחתי הקיים כבר יותר מ-100 שנה, העושה שימוש ב-100% פולי ערביקה, וקיבלנו הדגמה של הכנת קפה בדואי אותנטי המתבשל בחול חם.

סיימנו את הסיור בטעם טוב, שבעים ומרוצים - סיור נפלא ומוצלח עם אוכל טוב, מידע רב ומעניין ואווירה מעולה, ובין הדברים הכי חשובים כאן גם מחיר ממש זול - רק 50 ש"ח לאדם. 

מתחם התחנה הוא מתחם נפלא המאגד תחת קורת גג אחת קולינריה משובחת לצד אירועי תרבות מגוונים כמוזיקה חיה, תערוכות וירידים, מקום שחובה לבקר בו, במיוחד לאור השינויים הצפויים להגיע לאזור עם רכבל מהמתחם לעיר העתיקה, בתי מלון ועוד.


מתחם התחנה הראשונה


מתחם התחנה הראשונה ירושלים



סיור מסעדות מבפנים
כתובת: מתחם התחנה הראשונה, ירושלים
מתי: כל יום רביעי, בין 17:00-18:45 (למעט חגים).
מחיר: 50 ש"ח למשתתף, מספר מקומות מוגבל בכל סיור.
להרשמה ופרטים נוספים: ליחצו כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use