3/01/2023

טיול מא' ועד ת' עם תיירות ארץ כנרת של קיבוץ כנרת

בס"ד

נהר הירדן בנקודת הירדנית



אם חיפשתם טיול באזור הצפוני של ארצנו, כדאי להכיר מקרוב את תיירות ארץ כנרת של קיבוץ כנרת, הדואגת לכם לטיול מסודר ומושלם ממקומות לינה וארוחות ועד שלל אטרקציות שלא כדאי להחמיץ.

מלון אחוזת אוהלו קבלה


קבלה מלון אחוזת אוהלו


מלון אחוזת אוהלו


אולם כנסים מלון אחוזת אוהלו


אולמות כנסים מלון אחוזת אוהלו



בין אם אתם מחפשים טיול יומי להעביר את הזמן בכיף לכמה שעות טובות ובין אם אתם מחפשים מקום שגם תוכלו להעביר בו את הלילה, בתיירות ארץ כנרת ידאגו לכם בדיוק לזה.

לאחרונה הוזמנתי לסיור מטעם מרכז תיירות ארץ כנרת, בו נחשפנו למגוון אפשרויות הלינה והאטרקציות שיש לאזור עמק הירדן להציע.

את הטיול שלנו התחלנו בארוחת צהריים בשרית כשרה ונפלאה במלון "אחוזת אוהלו". המקום הוקם בשנות החמישים ע"י בן ציון ישראלי מקיבוץ כנרת כמקום להכשרת עובדים ופועלים, לזכרו של ברל כצנלסון שקבע באותו מקום את אוהלו (האוהל שלו) כשעבד בחצר כנרת. המקום שהוסב בסופו של דבר לבית מלון, זכה לאחרונה בשיפוץ נרחב, על ידי האדריכל גיא וולפמן, בחדרי המלון, בלובי, בקבלה ו-7 אולמות כנסים.

אולמות הכנסים יכולים להכיל בין 240 ל700 איש, תלוי באולם, עם אפשרות לבחירת כיבוד, ארוחות ופעילויות העשרה בהתאמה אישית. ניתן לערוך במקום כנסים, ימי עיון, אירועים, סמינרים, סדנאות וישיבות.



שף עומאר חליל ואריק זילבר, מנכ"ל תיירות ארץ כנרת
שף עומאר חליל ואריק זילבר, מנכ"ל תיירות ארץ כנרת


ברוסקטות מלון אחוזת אוהלו


פלטת בשרים מלון אחוזת אוהלו


סלט בטטה ועדשים מלון אחוזת אוהלו


בשרים צלעות ארוחה במלון אחוזת אוהלו


חדר האוכל מלון אחוזת אוהלו


קינוחים פרווה מלון אחוזת אוהלו



בנוסף, כחלק מהתחדשות המקום, הושק תפריט חדש, עליו אחראי השף עומאר חליל. תפריט האוכל החדש משלב בין האוכל הבדואי המסורתי למטבח הגלילי העשיר, עם מנות המתבססות על התוצרת המקומית של האזור. התמונות יכולות לדבר בעד עצמן, ובכל זאת נתאר במעט את שלל הבשרים הנפלאים כפרגיות וצלעות נפלאות, סלט עדשים ובטטה וקינוחים טעימים שהתפנקנו מעשי ידיו של השף המוכשר.

מלון "אחוזת אוהלו"
טלפון להזמנות: 04-6675525, 04-6675522; דואל: Reservation@ohalo.com

להזמנת כנסים:
טלפון להזמנות: 050-4484711, 04-6675538; דואל: Reservation_ohalo.com



הירדנית


הירדנית


מותג שבעת SHIVAT של קיבוץ כנרת


חנות מזכרות באתר הירדנית



בתום הארוחה, יצאנו לבקר באתר הירדנית על גדות נהר הירדן. האתר אהוד במיוחד בקרב תיירים מחו"ל. בשנה מגיעים כ650,000 צליינים, ובכתונת לבנה הם נכנסים לטבול במי נהר הירדן בהמוניהם. באתר הירדנית ניתן למצוא חנות מזכרות ענקית עם מגוון מוצרים, ביניהם מותג מוצרי הטיפוח של קיבוץ כנרת המבוסס על שבעת המינים. הכניסה לאתר אינה עולה כסף, אך כל השירותים הנלווים כן.

הירדנית:
טלפון: 04-6759111 , דואל: Info@yardenit.com



חורשת האקליפטוס


חורשת האקליפטוס


חורשת האקליפטוס


המדריך הוותיק עמירם אידלמן בחורשת האקליפטוס


חורשת האקליפטוס


חורשת האקליפטוס




מאתר הירדנית חצינו את הכביש אל עבר חורשת האקליפטוס של נעמי שמר ובית המוטור. התיישבנו על ספסלים בחורשת האקליפטוס ושמענו סיפורים מפיו של המדריך הותיק עמירם אידלמן. בשנינות רבה, עמירם סיפר לנו על נעמי שמר ואימה, על כך שנעמי הייתה המורה היחידה שלו, שלא הוציאה אותו מהכיתה, כי הם למדו מראש בחוץ ועוד שלל סיפורים נפלאים.



מוזיאון בית המוטור


מוזיאון בית המוטור


מוזיאון בית המוטור


מוזיאון בית המוטור



לאחר מכן נכנסנו למוזיאון בית המוטור הממוקם בחורשה, מבנה שהוקם לאכלוס משאבת המים שהובאה לאזור בשנת 1911 במטרה להשקות את שדות עמק הירדן, והופעלה בגז עד להגעת החשמל לקיבוץ. במבנה השתכנו מספר פועלים, וביניהם מי שכונו "השלישייה": בן-ציון ישראלי, נח נפתולסקי ומאיר רוטנברג. הם החלו לגדל ירקות, צמר גפן וחיטה בהשקייה, וזו הייתה בעצם סלילת הדרך למעבר לחקלאות בהשקייה.

בהמשך השתכנו במבנה גם חלק מ"תימני כנרת", בראשם הרב דוד בן-ישראל צאירי. הסיור במוזיאון כולל מפגש עם בני תימן, שהתיישבו באותם שנים באזור ועזרו בפיתוחו.
מחיר כניסה: 10 ש"ח, הנועד לסייע בשמירה על המקום ואחזקתו.



מטע תמרים ליד אפיק הירדן המקורי


אפיק הירדן המקורי


אפיק הירדן המקורי


אפיק הירדן המקורי



מצד שמאל למוזיאון, תוכלו להתרשם ממטע תמרים מרהיב (שגם בו נערכים סיורים) וקצת בהמשך בהליכה קצרה, מגיעים לאפיק הירדן המקורי. מקום מקסים ביותר בו עובר שביל ישראל בצמוד, שבקרוב יוקם בו פארק שיציע אגמים קטנים, אמפיתאטרון למופעים, אירועים והפקות של קיבוץ כנרת.



מלון אחוזת אוהלו


שטח מלון אחוזת אוהלו


חדר דלוקס מלון אחוזת אוהלו


חדר דלוקס מלון אחוזת אוהלו



מכאן שמנו פעמינו חזרה למלון אחוזת אוהלו, לקבלת חדרים ומנוחה קלה לפני ארוחת ערב ופעילות נוספת. התארחנו בחדרי המלון מסוג דלוקס, ששימשו בעבר ככיתות לימוד וזכו למתיחת פנים של ממש. החדרים יפהפיים ומשדרים יוקרה עם מיטה זוגית ענקית, טלוויזית LCD, קומקום ומכונת קפה, מיני מקרר, ארון עם מצעים וכספת וחדר מקלחת מרשים ויפהפה.


מנה מארוחה באחוזת אוהלו


מגוון סלטים ארוחה בשרית מלון אחוזת אוהלו


מגוון בשרים בארוחה במלון אחוזת אוהלו


פונדנט וגלידה חלווה מלון אחוזת אוהלו


פונדנט וגלידת חלווה מלון אחוזת אוהלו



לארוחת ערב, התכנסנו שוב בחדר האוכל של המלון ונהנינו מארוחה בשרית דשנה וטובה עם בשרים נפלאים כקציצות קבב ושיפודי פרגית, סלטים ותוספות שונות, וקינוח פרווה כזה טעים של פונדנט שוקולד עם גלידת חלווה מפנקת.


סיור עששיות על שפת הכנרת


סיור עששיות על שפת הכנרת


סיור עששיות על שפת הכנרת


סיור עששיות על שפת הכנרת



לאחר שכבר לא יכולנו להכניס יותר כלום לפה, יצאנו לסיור עששיות על שפת הכנרת עם המדריך אסף לונדנר. בסיור שמענו על צמחיית האזור ואף עברנו דרך בית הקברות כנרת, שם אסף סיפר לנו על חלק מהאישים הקבורים במקום, ביניהם סיפור חייה המרתק של רחל המשוררת, על נעמי שמר ועל סיפור האהבה הנכזב, שלא מבייש שום טלנובלה, בין ברל כצנלסון, לאה מרון כצנלסון ושרה שמוקלר, על גל הרצל, גל אבנים שהוקם לזכרו של בנימין זאב הרצל מייסד הציונות, בו נערך מדי שנה טקס לזכרו, ועוד ועוד.
עלות הסיור: 40 ש"ח למבוגר, 35 ש"ח לילד מעל גיל 3.



בופה בחדר האוכל של מלון אחוזת אוהלו


בופה בחדר האוכל של מלון אחוזת אוהלו


בופה בחדר האוכל של מלון אחוזת אוהלו


בופה בחדר האוכל של מלון אחוזת אוהלו



חזרנו לחדר המלון לשינת לילה טובה, הכנה לבוקר גדוש בעשייה. התחלנו את הבוקר בארוחת בוקר מעולה המוגשת בסגנון בופה בחדר האוכל של המלון. בבופה מגישים מגוון סלטים נפלאים, דגני בוקר, בורקסים, דגים מעושנים, פירות יבשים, ריבות, כנאפה, קרואסונים ועוד.


חניון ירדן כנרת


חניון ירדן כנרת


חניון ירדן כנרת


אוהל המתאים ל10 אורחים בחניון ירדן כנרת


אוהל ל-10 אנשים בחניון ירדן כנרת


חניון ירדן כנרת




משם המשכנו לחניון ירדן כנרת, הממוקם במפגש בין הירדן לכנרת. החניון נחשב לאחד מבין עשרת החניונים הטובים בארץ ומשמש כמתחם אוהלים מחוממים לחורף או ממוזגים לקיץ, מתחם קרוואנים וגם למי שרוצה לבוא לביקור של כמה שעות טובות.

חניון ירדן כנרת הוא חניון קמפינג המותאם לכל המשפחה, אליו ניתן להביא אוהל משלכם או לשכור אוהל ממוזג במתחם פרטי המתאים לעד 10 נפשות, עם אפשרות להשכרת מזרנים, מקרר, תאורה, מנגל ועוד.

במקום קיימת חנות קטנה, אך לקראת הקיץ החנות תעבור שיפוץ ותשמש כחנות נוחות של ממש, ותציע גם מוצרים למנגל כבשרים ועוד.

המקום מאוד פסטורלי ומרהיב, וחוץ מלשבת ולצפות בנוף המרהיב לצד ארוחת על האש טובה עם כל המשפחה, ניתן לשכור במקום גם קיאקים וסאפים.
ומי שרוצה אף מעבר, יוכל להנות ממסלולי תיירות ומורשת המופעלים ע"י קבוצת תיירות ארץ כנרת (בתשלום והרשמה מראש).
חשוב להדגיש כי חניון ירדן כנרת עם רצועת החוף הפרטית אינו כולל מציל, על כן הכניסה באחריות המתרחצים.

חניון ירדן כנרת:
טלפון: 050-4668661 דואל: Kinneretcamp@gmail.com



גן מורד הירדן


גן מורד הירדן


גן מורד הירדן


ברווז בגן מורד הירדן


גן מורד הירדן


גן מורד הירדן




מחניון ירדן כנרת המשכנו לפארק "גן מורד הירדן" במרחק הליכה קצר מאטרקציית רוב רוי. הפארק החדש מציע הליכה שלווה ונעימה בשביל סלול העובר לצד נהר הירדן עם ברווזים, ציפורים וירוק מכל עבר.



שייט קייקים ברוב רוי


שייט קייאקים רוב רוי


רוב רוי




אטרקציית הרוב רוי הנמצאת במקום מציעה חוויה אינדיאנית לכל המשפחה עם איפור אינדיאני ללא תשלום, שייט בקאנו בנהר הירדן ועוד. לאורחי מלון אחוזת אוהלו, השייט ברוב רוי, שאורכו כשעה וחצי, ניתן במתנה, ללא תשלום נוסף.



טרקטור בכניסה לחנות "תנובת כנרת


תמרים במילוי אגוזי מלך


חנות "תנובת כנרת




לסיום ביקרנו בחנות התמרים הגדולה בישראל - "תנובת כנרת".
חנות "תנובת כנרת" היא חנות הדגל של ענף גידול התמרים של קיבוץ כנרת.
במרכז המבקרים תנובת כנרת, ניתן למצוא את כל זני התמרים הגדלים בארץ, בנוסף למגוון מוצרים מהתוצרת החקלאית של האזור כפירות יבשים, חלבה, תבלינים, שמן זית מגידול מקומי, מוצרי הטיפוח הטבעיים המבוססים על שבעת המינים ועוד ועוד.

תנובת כנרת מעודדת מכירה ישירה של תוצרת חקלאית מקומית של קבוצת כנרת ואזור עמק הירדן, וניתן למצוא בחנות מגוון מוצרים על טהרת התמר. כמו כן, ניתן לרכוש מוצרים באתר האינטרנט של החנות.

חנות תנובת כנרת:
טלפון: 04-6759678, דואל: Tmarimplus@Kinneret.org.il



מטע תמרים



בנוסף לכל מה שזכינו לטעום ולהתנסות בביקורנו, מרכז תיירות ארץ כנרת המופעל על ידי קיבוץ כנרת וכולל את מלון אחוזת אוהלו עם מרכז כנסים משודרג, חניון ירדן כנרת, מתחם הירדנית ומרכז תנובת כנרת, מציע עוד מגוון של סיורי יום ולילה ופעילויות תוכן בעמק הירדן, כדוגמת סיור בג'ונגל של הכנרת, ביקור בבית שפרירי - ביתה של נעמי שמר, מוזיאון כנרת, סיור במטע תמרים/בננות ועוד.

אריק זילבר, מנכ"ל תיירות ארץ כנרת, אמר: "התיירות אצלנו מאפשרת לכולם, יחידים, זוגות, משפחות וקבוצות להנות מהטבע הפראי והפסטורלי, מהנופים ומאזורי הטיול, בחורף ובקיץ. לכל עונה יש את האטרקציות, הסיורים ותחומי הפעילות שלה. אני שמח להמשיך לפתח יחד עם כל הצוות של תיירות ארץ כנרת תוכניות ואטרקציות המותאמות לכל עונה ולהציע את מכלול האפשרויות במקומות הנפלאים שיש לנו כאן".

עדה מורג, סמנכ"ל שיווק ומכירות בתיירות ארץ כנרת, אמרה כי: "המטיילים בארץ כנרת ייהנו ממגוון פעילויות ואטרקציות במרחב מדהים ובאזור היפיפה של הכנרת והירדן. התיירות של ארץ כנרת היא תיירות תוכן מעניינת שמאפשרת למטיילים או הלנים במלון 'אחוזת אוהלו' ובחניון ירדן כנרת, להנות משילוב מגוון של אירוח עם פעילויות תוכן ואטרקציות. אנו פועלים להעשיר את ההיצע ולהתאימו למטיילים הישראלים ולתיירים הרבים הפוקדים את האזור".


אז אם חשקה נפשכם בטיול באזור הכנרת ועמק הירדן, בין אם מדובר לעונת הקיץ או החורף, ובין אם אתם זוג צעיר, משפחה או קבוצה גדולה, תוכלו להתאים בקלות רבה את אפשרויות הלינה והפעילויות המתאימים לכם.
לפרטים נוספים, ליחצו כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use