3/16/2023

תיירות אביב בעכו - כל האטרקציות, הגלריות והחידושים המצפים לכם בעיר

בס"ד

בתוך מבנה עכותיקה



לא מזמן הוזמנתי לסיור בלוגרים ועיתונאים בעיר עכו. העיר הוכרזה בשנת 2001 כאתר מורשת עולמית על ידי אונסקו, וממש לאחרונה גם דורגה במקום הראשון עפ"י אתר בוקינג, כעיר עם חווית האירוח הטובה ביותר בישראל.

כחלק מחשיפת התחדשות תיירות האביב בעיר לשנת 2023, הוזמנו להתרשם מהאטרקציות, הגלריות, בתי המלון ועוד, שיש לעכו להציע.

רופ טופ עכותיקה


רופטופ עכותיקה עם נוף לים


ארוחת בוקר עכותיקה



את היום שלנו התחלנו במתחם עכותיקה, בבעלות היזם ואיש הנדל"ן מאיר דודסון. מדרגות מעט תלולות וצרות, יובילו אתכם אל עבר רופטופ חדש ומהמם המשקיף אל עבר הים. במקום אין מעלית, מכיוון שמדובר במבנה בשימור. בעכותיקה מגישים ארוחת בוקר ישראלית-עכואית ללא תעודת כשרות של הרבנות (כתוב במקום כי הם בפיקוח ארגון צהר). חדרי המלון, כ-20 במספר, מפוזרים באזור במרחק הליכה מהמבנה הראשי עם מרפסת הרופ טופ.


צימרים מליסנדה


מתחם הצימרים "מליסנדה"


מתחם הצימרים מליסנדה



משם המשכנו למתחם הצימרים "מליסנדה" המציע 3 יחידות אירוח בלב העיר העתיקה בעכו, המשלבות בין חדש לישן. הצימרים ממוקמים קרוב לרוב האטרקציות שיש לעיר העתיקה להציע, כך שניתן בקלות להגיע לכל מקום רגלית.


מתחם הצימרים של Jozafin ג'וזפין


מתחם הצימרים של Jozafin ג'וזפין


מתחם הצימרים של Jozafin ג'וזפין



לאחר מכן עברנו למתחם צימרים אחר - ג'וזפין. מתחם הצימרים של Jozafin עבר שיפוץ נרחב וכולל 4 סוויטות - ספיר, טופז, אמרלד וג'ספר, ו-"ריאד" - חצר פנימית המשמשת את כל הסוויטות, להירגעות והכנת אוכל במטבח חיצוני, ובנוסף, ניתן לערוך בה אירועים.

עוד תוכלו למצוא בעכו מקומות לינה נוספים חדשים כמלון חאן אל עומדן הכולל 100 חדרים שנבנו בכפוף לשימור העתיקות בשטח, צימר AYATANA בין היחידים עם פטיו ומרפסת גג, וצימרים נוספים הנבנים בימים אלה.



מתחם אולמות האבירים


עצי פיקוס מתחם אולמות האבירים


מתחם אולמות האבירים


תערוכת דה וינצ'י באולמות האבירים


תערוכת דה וינצ'י באולמות האבירים


תערוכת דה וינצ'י באולמות האבירים


תערוכת דה וינצ'י באולמות האבירים



כמה דקות הליכה והגענו למתחם אולמות האבירים, בו תפגשו בעצי פיקוס מרשימים ומקומות ישיבה לפני שממשיכים לאטרקציות שבמקום. בנוסף לאולמות האבירים שהתגלו בשנות ה-60 של המאה ה-20, ובהם השתכנו מסדרי הצלבנים. תוכלו לבקר גם בתערוכת דה וינצ'י שקירות האבן של המצודה משווים לה אופי עתיק המתאים לה בדיוק.


שוק עכו


חנוכיות שוק עכו


חנוכיית שלום שוק עכו


כלי הגשה ירושלים שוק עכו


מנורה שוק עכו



מכאן שמנו פעמינו אל שוק עכו הצבעוני. השוק, יחד עם נמל עכו, זכו למתיחת פנים והתחדשות בשנתיים האחרונות. בשוק העכואי ניתן למצוא חנויות מסחר אותנטיות וגם כאלו ייחודיות כמו חנות ברווזים שאליה לא הספקנו להגיע. מדובר בחנות הראשונה בישראל המציגה אוסף של כ-500 ברווזי גומי בעיצובים שונים, מרופא ועד גיבור על ומפורסמים כמדונה, הסנדק ועוד. מדובר בחנות מסחרית, אך עם הגלריות הרבות הקיימות באזור, היא עוצבה כגלריה המציגה אמנות פופ ארט.

כאמור בעיר העתיקה מגוון של גלריות אמנות, כגלריית אמנות NAOMEA המציגה עבודות של 17 אמנים ואמניות, רובן נשים, במגוון תחומים, מפיסול ועד רקמה וחריטה בעץ; גלריית ART 192 של עשר נשים גליליות היוצרות תכשיטים ומוצרים שימושיים מחומרים ממוחזרים ועוד.


הגלריה לאומנות עכו


הגלריה לאומנות עכו


הגלריה לאומנות עכו


הגלריה לאומנות עכו


הגלריה לאומנות עכו


הגלריה לאומנות עכו



מבין הגלריות הרבות בעיר, הספקנו לבקר בגלריה של משה אפוטה - "הגלריה לאומנות עכו". מדובר בגלריה שבמהלך מבצע שומר החומות קיבלה מכה קשה עם הריסה וביזה של כל היצירות במקום. המקום הנמצא ליד סמטת האמנים, זכה לשיפוץ נרחב וניתן למצוא בו יצירות אמנות, חפצי יודאיקה ותכשיטים של אמנים ישראליים, חלקם צעירים ועולים חדשים הנמצאים בתחילת דרכם.  בנוסף, המקום מארח אומנים עכואים וגליליים ויוצרים בעלי שם כמנשה קדישמן, נחמן גודמן ועוד.


מסעדת רותס (roots)


מסעדת רותס (roots)


מסעדת רותס (roots) מטבלים


מסעדת רותס (roots) סינייה


מסעדת רותס (roots) שווארמת דגים



לאחר הסתובבות רגלית באזור, עצרנו לארוחת צהריים במסעדת רותס (roots) הממוקמת במתחם אולמות האבירים. מסעדת רותס היא מסעדה בשרית כשרה המשקפת את הדתות הקיימות באזור. השף היהודי, אורי ארנולד, חבר לשני תושבי עכו - אחד נוצרי והשני מוסלמי, וביחד הם פתחו את מסעדת השף היוקרתית והכשרה רות'ס.

המסעדה בעלת מראה יוקרתי המשתלב למופת עם האזור בו היא נמצאת, עם קירות אבן, תקרה מקומרת ונברשת עתיקה המשלימה את האווירה. תפריט המסעדה מגיע מהמטבח הלבנטיני בשילוב של מנות עכואיות ובישול מודרני.


פילה אמנון ותפוחי אדמה


קבב על לחם עם טחינה


פרגיות עם אורז


בשר אסאדו עם תפוחי אדמה





טעמנו מגוון ממרחים ומטבלים נפלאים כחומוס, טחינה ועוד, ומנות מעולות כ-סינייה חציל, שווארמת דגים ועוד, ולמנה עיקרית, כל אחד יכל לבחור איזה מנה שהוא רוצה. אני החלטתי ללכת על מנת בשר אסאדו עסיסית וטעימה שהוגשה לצד תפוחי אדמה (הוספתי לנוחותכם תמונות של יתר המנות). לקינוח טעמנו מלבי נפלא וטעים.

מסעדת רותס כשרה בהשגחת הרבנות עכו: השגחת מרבית הבשרים "חלק בית יוסף", העופות כשרים למהדרין, הירק תחת פיקוח (חסל"ט וכדו'), המוצרים היבשים בהשגחת הבד"צ, יינות המטבח מבושלים ובישול ישראל לחומרה.


ראש עיריית עכו, מר שמעון לנקרי



במסעדה פגשנו את ראש עיריית עכו, מר שמעון לנקרי, שסיפר לנו כי זו כהונתו האחרונה בעיר. ראש העיר אמר: "העיר עכו נמצאת ,בימים אלה, בתנופת פיתוח וצמיחה מואצת בהיבט התיירותי ובפיתוח שכונות חדשות ומתחמי תעשייה. הקונספט המרענן של רופטופים מצליחים ומסעדות יוקרה אוטנטיות, לצד פתיחת צימרים חדשים, ובנייה מואצת של בתי מלון ממחיש יותר מכל את העובדה שעכו הייתה ותהייה עיר מובילה בתיירות וקולינריה. אנו גאים בזכייה היוקרתית האחרונה, בה דורגה העיר עכו על פי חברת Booking.com כעיר עם חווית האירוח הטובה ביותר בישראל ואנו נמשיך בתנופת הפיתוח של העיר".


מרכז במבקרים של הולי ג'מס


מרכז במבקרים של הולי ג'מס


מרכז במבקרים של הולי ג'מס


מרכז במבקרים של הולי ג'מס


מרכז במבקרים של הולי ג'מס


מרכז במבקרים של הולי ג'מס HOLY GEMS



את סיורנו סיימנו בנסיעה למרכז המבקרים של מותג תכשיטי היוקרה HolyGems.  סיפורו של המרכז מתחיל מאמירה של הרבי מלובביץ' על קיומן של אבני חן באזור חיפה והכרמל. 20 שנה אחרי, עם הרבה ספקנים לאורך הדרך, נמצא מרבץ היהלומים באזור הקישון.

במרכז במבקרים של הולי ג'מס לומדים על אבני החן שנמצאו ונכרו לראשונה בהיסטוריה בישראל! אבני החן שנכרו הן אבני חן מסוג ספיר, גרנט, ספינל, ואבן חן נדירה 'כרמל ספיר'. הביקור כולל סיור מודרך בכל שלבי חשיפת אבן החן, מהניקוי ועד הליטוש ושיבוץ בתכשיט יוקרה. התכשיטים מוצגים בסיום הסיור באולם תצוגה ומכירה חדש. סיורים במקום מתבצעים בימים ראשון עד חמישי, בתאום מראש בלבד.


עכו העתיקה


עכו העתיקה


עכו העתיקה


סמטת האמנים עכו העתיקה



במהלך כל הסיור שלנו, קשה שלא להתרשם מהיופי של העיר העתיקה, שמדי פעם זרקו בה איזה צבע לקבלת מראה מודרני כמו מרפסת עם צבע טורקיז ועוד, וממרכז המבקרים המיוחד המציג היסטוריה של ממש בארץ הקודש.

רבים מהמקומות בעיר העתיקה אינם מונגשים לנכים, וזה ממש חבל ואני מקווה שכן יעשו משהו בנידון לטובת אלו המוגבלים פיזית ובעלי נכויות.
ובכל מקרה, אם תכננתם לנסוע צפונה בקרוב, מומלץ להקדיש זמן לעיר העתיקה של עכו וסביבתה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use