3/09/2023

מתכון לתבשיל ריזוטו פלפלים ובצל

בס"ד

תבשיל ריזוטו ופלפלים



כשקיבלתי להתנסות שני מוצרים של המותג המעולה "פסטה ריקו" - ריזוטו ארבוריו ורוטב עגבניות חתוכות דק, לא היה לי מושג מה אני הולכת להכין איתם.

לאחר שיטוט באינטרנט נתקלתי במתכון המותאם לתנור, שלבסוף הכנתי בסיר עם מגוון שינויים. התקבל תבשיל ריזוטו, פלפלים ובצל, עשיר בטעם וכזה טעים.

ריזוטו ארבוריו ומחית עגבניות של פסטה ריקו



ריזוטו ארבוריו של "פסטה ריקו" עשוי מ-100% זן ארבוריו (אינו מעורב עם זנים נוספים), הזן המזוהה ביותר עם הריזוטו. הריזוטו סופח כמות נוזלים רבה, תודות לעמילן הרב שמשתחרר ממנו. דרך ההכנה שונה מהכנת אורז רגיל ודורשת קצת אהבה והקדשת תשומת לב לתבשיל, אבל התוצאה משתלמת.
הריזוטו של פסטה ריקו כשר למהדרין רבנות בית דגן ובד"צ בית יוסף. מחיר מומלץ לצרכן לאריזת 800 גרם: כ-19.90 ש"ח.

את מנת הריזוטו השקתי עם מים ביחד עם רוטב עגבניות חתוכות דק של פסטה ריקו. העגבניות של פסטה ריקו גדלות באי סרדיניה האיטלקי, באדמה ללא חומרי הדברה. חומרי הגלם מגיעים כולם מהאזורים המתאימים לגידול עגבניות, ותודות למקצועיות והמיומנות של היצרנים והמיקרו אקלים המיוחד, המבטיח לחות ואחוז מלח נכון בשדות הגידול. העגבניות שנאספות מהשדה, מועברות למפעל ונארזות בו, תוך שמירה על הטעם והמאפיינים התזונתיים של הפרי. מותג פסטה ריקו מציע מגוון רטבים ומוצרי בסיס המגיעים ישירות מסרדיניה-איטליה.

רוטב העגבניות החתוכות דק של "פסטה ריקו" כשר למהדרין רבנות בית דגן ובד"צ בית יוסף, ונמכר במחיר מומלץ לצרכן של 13.90 ש"ח ל-680 גרם.
את שני המוצרים ניתן להשיג ברשתות השיווק ובאתר האינטרנט של פסטה ריקו.


תבשיל ריזוטו עגבניות פלפלים ובצל



זאת הייתה הפעם הראשונה שהכנתי ריזוטו ומדובר במנה צמחונית, טבעונית פשוט נפלאה, טעימה ומשביעה. אני לא יכולה להגיד שזה ריזוטו שנעשה By The Book (עפ"י הכללים), אבל העיקר שמדובר בארוחה מצויינת ובריאה.

מתכון לריזוטו, פלפלים ובצל/ מתכון: bbc good food עם שינויים רבים שלי: מיכל "עם תענוג" Con Delight
*מדידות נעשו בכוס 180 מ"ל
המרכיבים:
כ-1-2 כפות שמן, לטיגון
1 פלפל אדום, חתוך לחתיכות קטנות
1 בצל צהוב, קצוץ
1 בצל סגול, קצוץ
4 קוביות שום קפואות
1.5 כוסות ריזוטו
2 כוסות מים (או יותר)
2 כוסות רוטב עגבניות חתוכות דק
מלח ופלפל שחור, לפי הטעם

אופן ההכנה:
1.מטגנים בשמן את הפלפל, הבצלים והשום כ-5 דקות, תוך ערבוב מדי פעם.
2.מוסיפים את האורז והתיבול ומטגנים כדקה.
3.מוסיפים את 2 כוסות המים ו-2 כוסות רוטב העגבניות ומביאים לרתיחה.
4.ברגע שמבעבע, מנמיכים את האש לאש בינונית ומבשלים תוך ערבוב מדי פעם כ-10 דקות. במידה והמים נעלמו עוד קודם, יש להוסיף ברגע שחסר.
5.כעבור 10 דקות כבר לא יישארו נוזלים, אז זה הזמן להוסיף עוד 1 כוס מים. ממשיכים לבשל עוד כ-10-15 דקות עד שהריזוטו רך לשביעות רצונכם. אם חסר נוזלים, ממשיכים להשקות במים, וכמובן בודקים תיבול לקראת סיום.
בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use