5/10/2023

פסטרמה וסלמי טבעוניים של Vgarden ומתכון לדלי רול טבעוני

בס"ד

מאפה דלי רול טבעוני



חברת וי גארדן של מותג משומשו מבית קיבוץ גן שמואל, משיק סדרת תחליפי בשר כשרים. מי ידע שיגיע היום ונאמר: "אתה רוצה כריך פסטרמה? אל תדאג זה לא בשרי". החידושים שצצים כמו פטריות אחרי הגשם, לא מפסיקים להפתיע אותי.

קיבלתי את שני המוצרים החדשים של חברת וי גארדן לסיקור, והחלטתי להכין איתם מתכון של דלי רול פרווה, טבעוני, מושלם! אבל לפני כן, קצת סקירה וביקורת מלאה על המוצרים.

תחליפי בשר Vgarden משומשו



הרכיבים הפשוטים ביותר, כדוגמת תפוח אדמה, מצליחים להפתיע אותי כל פעם מחדש, עם קשת רחבה של מוצרים העשויים מתפוחי אדמה (ע"ע כמעט כל מה שכשר לאשכנזים בפסח עשוי מתפו"א). וכן, גם כמה מהגבינות המוצלחות של חברת משומשו עשויות מתפוח אדמה.

והנה גם הפעם ניתן למצוא מוצרים חדשניים מבית משומשו, העשויים מ-רכיב פשוט ביותר מהצומח - חלבון אפונה, המהווים חידוש מפתיע לתחליפי בשר בצורת פסטרמה וסלמי בגרסה טבעונית, פרווה. בין אם מדובר למי ששומר כשרות ולא רוצה להיות בשרי, ובין אם מדובר במי שלא רוצה לצרוך בשר מאידיאולוגיות כאלו ואחרות.


נקניקי המעדנייה של VGARDEN מגיעים  פרוסים, באריזת ואקום, מוכנים לאכילה כמו שהם, אך כמובן שהם גם מתאימים להכנת טוסט נקניק, לאכילה בכריך, כתוספת כשרה לפיצה, לסלטים, ועוד.
סדרת הנקניקים של וי גארדן מבוססים, כאמור, על חלבון אפונה ושמן קוקוס, ומהווים מקור לסידן, דלים בשומן, נטולי כולסטרול, ללא סויה, ואינם מהונדסים גנטית. ובנוסף, הם מתהדרים בשיעור חלבון גבוה, שהינו לכל הפחות שווה ערך לזה של מוצרים מקבילים מהחי.

מרכיבי הסלמי הטבעוני: 
מים, חלבונים מהצומח (חלבון חיטה {מכיל גלוטן}, חלבון אפונה), שמן קוקוס מזוכך, עמילן אפונה, מלח שולחן, תבלינים, מתחלב (לציטין לפתית), תמצית שמרים, מייצב (סודיום אלגינט), סידן ציטראט (כמקור לסידן), צבע מאכל (ברזל), חומר משמר (פוטסיום סורבט), חומרי טעם וריח.

ב-100 גרם מוצר: 246 קלוריות, 14.7 גרם שומנים מתוכם 13.3 שומן רווי, 877 מ"ג נתרן, 3 גרם פחמימות מתוכן 0 גרם סוכרים, 25 גרם חלבונים  ו-80 מ"ג סידן.

מרכיבי הפסטרמה הטבעונית:
מים, חלבונים מהצומח (חלבון חיטה {מכיל גלוטן}, חלבון אפונה), שמנים צמחיים (שמן חמניות מזוכך, שמן קוקוס מזוכך), עמילן חיטה (מכיל גלוטן), סידן ציטראט (כמקור לסידן), מלח שולחן, סוכר חום רך, חומרי טעם וריח, תבלינים, חומר מתחלב (לציטין לפתית), חומר משמר (פוטסיום סורבט), צבע מאכל (ברזל).

ב-100 גרם מוצר: 238 קלוריות, 14 גרם שומנים מתוכם 6.5 גרם שומן רווי, 845 מ"ג כולסטרול, 5 גרם פחמימות מתוכן 1.5 גרם סוכרים (0.25 כפיות סוכר), 470 מ"ג סידן ו-23 גרם חלבונים.

חברת Vgarden מפתחת, מייצרת ומשווקת בתפוצה עולמית, מוצרי מזון טבעוניים הבאים לתת מענה למי שמחפש תחליף למוצרים מהחי. מדובר בחברה הישראלית היחידה, הפועלת בכל קטגוריות מוצרי המזון החדשניים, המספקים תחליפים למוצרים מן החי. מותג משומשו הפועל בישראל על ידי חברת וי גארדן, מציע תחתיו מגוון רחב של מוצרים, מדגים ובשרים טבעוניים ועד גבינות.

אילן אדוט, מנכ"ל ויגרדן, אמר: "אנו מונעים מהדאגה לקיימות, איכות הסביבה ורווחת בעלי החיים, בשילוב עם ערכים תזונתיים גבוהים, איכות וטעם בלתי מתפשר".

הפסטרמה והסלמי של Vgarden מבית משומשו, מגיעים באריזות במשקל 160 גרם, ונמכרות במחיר מומלץ לצרכן של כ-19.90-22.90 ש"ח. כשר בהשגחת הרבנות הראשית עמק יזרעאל.
היכן ניתן לקנות את סדרת הנקניקים של וי גארדן? ניתן למצוא במגוון רשתות השיווק ובחנויות הטבע ברחבי הארץ.


פסטרמה וי גארדן


סלמי וי גארדן משומשו



אז מה חשבתי על הנקניקים של וי גארדן?
לפני שנגיע למתכון, החלטתי לנסות את הפסטרמה והסלמי ככה כמו שהם. התרשמתי מאוד לטובה מנראות האריזה הצבעונית, והיותה קומפקטית לאחסון.
כשניסיתי להפריד בין הפרוסות, בהתחלה מעט התקשתי, אבל די מהר הצלחתי להשתלט על העניין ולהפריד את הפרוסות בשלמותן.

לגבי הסלמי של Vgarden - הסלמי מתאפיין בניחוח המזכיר סלמי אמיתי. כשניסיתי להפריד את הפרוסות, הרגשתי מעין גרגריות שנשארה לי על הידיים ודאגתי מאיך שהמרקם הולך להיות בפה, אבל לשמחתי הרבה המרקם היה חלק והטעם היה פשוט נהדר! בעל פיקנטיות נפלאה וטעם מוצלח. 

לגבי הפסטרמה של המותג - הריח שלה פחות הזכיר לי ריח של פסטרמה אמיתית, אך מבחינת מרקם וטעם זה היה פשוט מעולה! המרקם חלק ונעים בפה, והטעם פשוט נהדר.

אז כמו שאמרתי, עם הנקניקים החלטתי להכין דלי רול. אז מה זה בעצם דלי רול? מדובר במנה מאוד פשוטה, המוכרת יותר במטבח היהודי האמריקאי. מדובר בבצק שמורחים עליו חרדל, וממלאים במגוון נקניקים. אני ראיתי את רעיון להכין את הדלי רול בשילוב של צ'ילי מתוק בשבועון "מרווה לצמא", והחלטתי לנסות את זה.
במקום להשתמש בנקניקים בשריים רגילים, הלכתי על הגרסה הטבעונית עם הנקניקים של וי גארדן, ולא היה לי חרדל אז פשוט ויתרתי עליו. יצא נשנושי דלי רול כאלה טעימים ומפנקים.



תחליפי בשר טבעוניים VGARDEN משומשו


דלי רול טבעוני



דלי רול טבעוני/מתכון: עם תענוג על פי מתכון משבועון "מרווה לצמא" (שרה י', ניו יורק - כתבה "אחים מארץ אחרת")
המרכיבים:
בצק פילאס (בערך כשליש כמות מהבצק)
נקניק סלמי וי גארדן
נקניק פסטרמה וי גארדן
צ'ילי מתוק

אופן ההכנה:
1.מחממים מראש תנור ל-180 מעלות, טורבו.
2.פורשים את הבצק על נייר אפייה וחותכים לריבועים.
3.על כל ריבוע מניחים נקניק פסטרמה ומעל סלמי, ומגלגלים לרולדה קטנה.
4.שמים צ'ילי מתוק בקערה ומברישים עם מברשת את כל הרולים.
5.אופים כ-20-25 דקות.
*מי שרוצה, יכול, כמובן, למרוח על ריבועי הבצק מעט חרדל ועליו להניח את הנקניקים ולגלגל.
בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use