4/21/2024

תערוכת אסאנה לרגע במוז"א

בס"ד

תערוכת אסאנה לרגע במוז"א



תערוכת אסאנה לרגע במוזיאון ארץ ישראל היא תערוכה קבוצתית המציגה עבודות וידאו וצילומים עכשוויים, של 24 אמנים ישראלים ובינלאומיים.

תערוכת אסאנה לרגע, נשימה מדיטטיבית במציאות עכשווית, באה לתת מענה למציאות העכשווית בישראל, מעין הפוגה והתרחקות מהמצב הנוכחי למקום מנותק המעניק רוגע ושלווה מחיי היומיום שהשתלטו על חיינו מאז השבעה באוקטובר.

תערוכת אסאנה לרגע במוז"א
יצירתה של מרים כבסה



בתערוכה תמצאו יצירות וידאו וצילומים של 24 אמנים, ביניהם: סיגלית לנדאו, אפרת ירון, מיכאל ליאני, מרים כבסה ואורי הולבן., שיצרו עבודות ייחודיות המשלבות סאונד, צבע וצורה. 

עמי כץ, מנכ"ל מוז"א אמר כי: "בממציאות המתוחה שבה אנו חיים כמעט חצי שנה, מוז"א מציע למבקרים מרחב, אפילו זמני, של רוגע ושלווה. התערוכה, המתפרשת על פני שתי הקומות של ביתן רוטשילד, בחלל מנפל הזכוכית במרכז אדם ועמלו, היא הזדמנות לצלול לעולם חזותי ושקט, משוחרר מהכאב ומחרדות היום-יום. ראינו חשיבות להקדיש מרחב לאמנים ישראלים ובינלאומיים שעבודותיהם מאפשרות הרהור ונשימה עמוקה. אמנות יכולה לשמש תרופה זמנית למתחים ולהציע חוויה מרוממת נפש".

עוד הוא אמר כי: "התערוכה אסאנה לרגע בורחת למחוזות קסומים, דמיוניים, הרמוניים, שקטים המאפשרים לנו לשקוע במרחב צף ללא זמן ומקום ספציפיים, מאפשרים תקווה, החזרת אמון ובריחה מהמציאות שלנו. בתערוכה תמצאו הקשרים רבים בין העבודות, הן בהקשר התוכני והן בהקשר הצורני. התערוכה מתפרסת על שתי קומות בביתן רוטשילד. הקומה הראשונה מכילה שתי עבודות וידאו שקטות ללא סאונד. בקומה  למעלה מצבור עבודות, שימו לב לדלת הכניסה והיציאה. ופה לידינו בביתן ניפוח זכוכית, מוצג מיצב וידאו סאונד שנעשה במיוחד לחלל של האמן יוצר הסאונד רן סלוין. אתם מוזמנים בחום להיכנס ולשקוע עד אינסוף בכל העבודות ולקבל איזון והרמוניה ואסאנה ולו לרגע אחד".


תערוכת אסאנה לרגע במוז"א



שם התערוכה לקוח ממונח מעולם היוגה והמדיטציה שפירושו תנוחה, כלומר להתייצב בתנוחה מסויימת. נכנסנו לחלל הראשון של התערוכה בו מוקרנות שתי יצירות וידאו ללא סאונד, האחת של סילביה אקרמן החיה בווינה עם נחל החוצה את הרי אלבניה, טבע טבעי שלא נגעה בו יד אדם, והשני זו עבודתו של מרק לואיס מקנדה המציג את הטבע במלוא הדרו עם לובן השלג, כאשר לרגע בנקודה בצד רואים נקודה קטנה של אנשים המשחקים הוקי.

כשבאים לעלות לקומה השנייה של התערוכה, פוגשים ביצירה על קירות המקום עם מעין הילה ורחשים של דיבור, ועם הכניסה לתערוכה נכנסים לאזור חשוך, שמצד אחד מתקשר למקום לא טוב, אך דווקא מעניק ומשרה אווירה טובה ונינוחה. שם פוגשים ביצירה של מרים כבסה, המציגה לנו את דרך עבודתה של מרים שצולמה בתאורת פלורסנט. תזוזת הידיים, בתנועות איטיות החוזרות על עצמן, מעניקה רוגע ושלווה.


תערוכת אסאנה לרגע במוז"א



עוד בתערוכה, עבודתו של אלון סגל המציע להתרווח על פופים ולהסתכל למעלה לספירות מקבילות המעניקות הצצה לעולם חצי אגדתי עם מוטיבים מוכרים.


תערוכת אסאנה לרגע במוז"א



וביצירתה של סיגלית לנדאו, שאמרה כי: "נחמד לה להיות האופטימית בתערוכה", תפגשו בטקס מעבר מהפנט של ילדים האוחזים בסרטים וקושרים מוט, ולאחר מכן פורמים אותו, מעין "כל קשר ניתן לפרום". מדובר ביצירה הצבעונית והשמחה ביותר בתערוכה, ההופכת את הצופה לחלק מהבנייה והיא באמת פשוט יפהפיה.


תערוכת אסאנה לרגע במוז"א


תערוכת אסאנה לרגע במוז"א



עוד ראינו את עבודת המים של אפרת ירון, עם קיר תכלכל של ים ושמיים המקיף אתכם מכל עבר ומשרה רוגע , ומקבץ של פרחים המזכירים בצורתם את הקורונה, המקום שהיה קשה לכל העולם אך מעדיפים אותו יותר מאשר המצב העכשווי, וכן עבודתו של רן סלוין המצויה בחלל אחר לגמרי במוז"א, בביתן ניפוח זכוכית. את העבודה הוא יצר עם כתמי קפה שאסף והפך באמצעות AI לאנימציה, בשילוב פסקול שלו שיצא כאלבום לאחרונה ממש.


תערוכת אסאנה לרגע
מיקום: ביתן רוטשילד וביתן ניפוח זכוכית במוז"א תל אביב
תאריך נעילה: 15.6.24
מחיר כרטיס: 52 ש"ח, ילדים עד גיל 18: ללא תשלום, סטודנטים: 35 ש"ח, חיילים- חינם, אזרחים ותיקים: 26 ש"ח.
לפרטים נוספים: 03-6415244 או באתר כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use