5/20/2024

אחוה מציינת 95 שנה להיווסדה ומתכון מושלם לעוגת חלווה שוקולד צ'יפס

בס"ד

אחוה מציינת 95 שנה להיווסדה ומתכון מושלם לעוגת חלווה שוקולד צ'יפס



לרגל חגיגות 95 שנה להיווסדה לחברת אחוה, יצרנית הטחינה, חלוה ודברי מאפה הישראלית המובילה, הוציא המותג הוותיק סימון מיוחד לרגל המאורע, בצורת מדבקה חגיגית המוצמדת למוצרי החברה. ובונוס קטן עם מתכון לעוגת חלוה שוקו צ'יפ נפלאה.

אחוה מציינת 95 שנה להיווסדה ומתכון מושלם לעוגת חלווה שוקולד צ'יפס



חברת אחוה התחילה את דרכה בשנת 1929 על ידי ארבע משפחות עולים שהגיעו מפולין, רוסיה, יוון וטורקיה. הם החלו את דרכם בבית דירות בדרום תל אביב, שם החלו לייצר חלווה על פי מתכונים של ארצות מוצאם. ועם הזמן נוספו לייצור גם שמן וטחינה, המהווה חומר גלם עיקרי בחלווה.

ראש העיר הראשון של תל אביב דאז, מאיר דיזנגוף, קרא לרחוב בו פעלו על שם המפעל - סמטת בית הבד, ובשנת 1970 הצטרף למפעל יעקב מלאך. יעקב היה חייל משוחרר ופועל ייצור, משמש כיום כבעלים ויושב הראש של החברה, לאחר שרכש עם השנים את חלקי השותפים. לצידו של יעקב, עובדים במפעל ם ציפי רעייתו ושלושת בניו - מיקי, יובל ויואב.

מאז ימיה בתל אביב, החברה המשיכה לשגשג ולהתפתח וכיום היא מונה כ-235 עובדים בשלושה מפעלים באיזור התעשייה אריאל. כ-20% ממוצרי המותג מיודים לייצוא, ואת מוצרי החברה שכוללים כבר מזמן הרבה מעבר ל-רק טחינה וחלווה, ניתן למצוא ברחבי העולם, מאוסטרליה וניו זילנד ועד דרום אפריקה, מערב אירופה, מדינות חבר העמים, ומרכז וצפון אמריקה.

יעקב מלאך, יו"ר חברת אחוה, מסביר את סוד ההצלחה: "להיות תמיד הוגן, שקוף, ולהסתכל קודם כל על רווחת הצרכן ותועלתו לפני שיקולי רווח צרים. לעולם לא נקטין אריזות ללא שינוי מחיר, תמיד נציע את העסקה המשתלמת ביותר לצרכן. אנו מאמינים שצרכן שרוכש ממוצרי אחוה, יודע שמותג זה לעולם יהיה הגון ויציע את התמורה המיטבית לכספו".


אחוה מציינת 95 שנה להיווסדה ומתכון מושלם לעוגת חלווה שוקולד צ'יפס



כאחת שבמשך שנים יצא לי להשתמש במוצרי אחווה, בין אם זה כי אני מקבלת לסיקור והתנסות ובין אם זה כי אני רוכשת מכספי האישי, אני חייבת לציין את חברת אחוה לטובה. אני מאוד אוהבת את מוצרי המותג, במיוחד החלווה שלהם שהיא פשוט מושלמת, ובאמת שלאורך שנים תמיד היה ניתן לסמוך על המותג מבחינת תמורה שווה למחיר שמשלמים, והדאגה לנו הצרכנים.

מכיוון שהגיעה אליי הביתה הטחינה והחלוה של המותג, החלטתי להכין עם הטחינה עוגת חלוה שוקולד צ'יפס והתוצאה יצאה פשוט נפלאה. העוגה פרווה, מכילה קמח כוסמין מלא ומאוד פשוטה להכנה -מערבבים ולתנור.


מתכון מושלם לעוגת חלווה שוקולד צ'יפס



עוגת חלוה שוקולד צ'יפס/ מבוסס על מתכון של ענבל לביא פיית העוגיות למאקו עם שינויים רבים שלי
המרכיבים לתבנית אלומיניום בינונית:
המדידות נעשו בכוסות וכפות מידה אוניברסליים
4 ביצים (3 לארג' ו-1 מדיום)
1 כוס מים
1 כוס שמן זיתולה
1 כוס טחינה גולמית מלאה או רגילה
1 שקית אבקת אפייה
3 כוסות קמח כוסמין מלא
2 כוסות סוכר לבן
1 כוס שוקולד צ'יפס + 1/4 כוס שוקולד צ'יפ

אופן ההכנה:
1.מערבבים את המרכיבים הרטובים: ביצים, מים, שמן, טחינה.
2.מוסיפים את היבשים: אבקת אפייה, קמח כוסמין מלא, סוכר לבן ו-1 כוס שוקולד צ'יפס.
3.מעבירים לתבנית אלומיניום בינונית עם נייר אפייה.
4.מפזרים מעל את 1/4 כוס השוקולד צ'יפס ואופים בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות בין 45-55 דקות, עד שקיסם המוכנס לאמצע העוגה יוצא עם פירורים לחים או ממש מעט רטיבות.
5.מניחים לעוגה להתקרר לחלוטין לפני ההגשה.
בתאבון!
*מידות התבנית: אורך: 31.5 ס"מ, רוחב: 21.5 ס"מ, גובה: 4.5 ס"מ.
**ניתן להשתמש גם בשמן קנולה או שמן צמחי אחר (לא שמן זית).
***ניתן להשתמש ב4 ביצים L אך אם משתמשים בביצים M, יש להשתמש ב-5 ביצים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use