6/19/2024

משט "להאיר את עומר" ב21.6

בס"ד

משט "להאיר את עומר" ב21.6
צילום: ירון קליין



בשישי הקרוב יחול המשט "להאיר את עומר", תחת הסיסמה - "ספורט שומר עלי חופשי מסמים" - לעידוד הספורט כמקדם חוסן ומונע התמכרות.

המשט נערך בשותפות המיזם "להאיר את עומר" עם המרכז הישראלי להתמכרויות ובריאות הנפש, האגודה לבריאות הציבור, מהות הרשות העירונית לביטחון וחוסן קהילתי באשדוד, רשות הספורט באשדוד, ובתיאום מלא עם העיריות בערי ראשון לציון, אשדוד ותל אביב-יפו.
צילום: ג'קי קוסטי



מהשבעה באוקטובר, השימוש בחומרים ממכרים עלה באופן חד והקהל הרחב מוזמן להשתתף באירוע ספורטיבי מיוחד המתקיים ב-3 חופים ברחבי הארץ בו זמנית.

מטרת המשט היא להעלות את המודעות לתופעת ההתמכרות ההולכת וגדלה בקרב בני נוער, והצגת אופציות נוספות של פעילות ספורטיבית המהווה אלטרנטיבה בריאה.

המשט מיועד לחותרים ושייטים המשתתפים במשט עצמו, ולקהל הרחב שיגיע לתמוך במשט ולהשתתף בהפנינג ספורטיבי בחוף עצמו. כחלק מהאירוע, לאורך החופים ימוקמו צוותים מקצועיים של פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, שייתנו הסברים לקהל הרחב על מחלת ההתמכרות ויעניקו כלים להורים איך למנוע את מעורבותם של ילדיהם עם סמים ואלכוהול. 
 
המיזם "להאיר את עומר" הוקם בידי אילי וד"ר רון לב, שאיבדו את בנם עומר, למחלה ההתמכרות לפני כ-4 שנים. בעקבות מות בנם ממנת יתר, הם הקימו את המיזם שנועד להעלות מודעות בקרב בני נוער לסכנות העלולות לארוב להם בעקבות שימוש בסמים ואלכוהול.

"כשאנחנו הבנו את חומרת הבעיה ועד כמה עומר היה משתמש בסמים, הוא כבר היה עמוק בתוך המחלה, מחלת ההתמכרות, והבנו שלא תפסנו את זה בזמן. עומר נסע לחו"ל וחזר, ניסה לעבוד, לעשות פסיכומטרי וללמוד וחווה כישלונות רבים ותסכול, ואנחנו היינו בשוק שזה קרה, כי עומר תמיד היה כל כך חכם ומוצלח. הכל התחיל בתיכון, שם עומר התנסה לראשונה באלכוהול וקנאביס, אבל חשבנו שזה ״כמו כולם״ ושזה יעבור לו. כשהבנו את חומרת העניין כבר היה מאוחר, ובסוף הלך לנו הילד" מספרת בכאב אילי לב.

עוד היא אמרה: ״אם היינו יודעים עם עומר את מה שאנחנו יודעים היום – עומר אולי היה עדיין בחיים. לכן החלטנו להקים את המיזם כדי לספר על הסיפור שלנו, לעורר שיח ציבורי בנושא, ולהעלות את המודעות לסכנת ההתמכרות שאורבת לכולם".


נכון לדצמבר 2023, 1 מתוך 4 ישראלים מדווח על שימוש בסיכון מוגבר בחומרים ממכרים.  לאור העלייה החדה,  במיוחד מאז פרוץ המלחמה, 'המרכז הישראלי להתמכרויות ובריאות הנפש' השיק תכנית לאומית להתמודדות עם התופעה עם מספר מרכיבים מרכזיים כהפחתת הסטיגמה, הסברה והגברת מודעות, הכשרת אנשי מקצוע ומטפלים ואימוץ מודל מניעה ברמה לאומית.

כמו כן, הוקם לאחרונה מרכז לאומי להתמכרויות ובריאות הנפש בירושלים בשיתוף עם האוניברסיטה העברית המהווה מקור לחדשנות בתחום המחקר, ההכשרה והטיפול.

האגודה לבריאות הציבור מדווחת כי מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, חלה עליה של 50% בכמות המטופלים בהתמכרויות לתרופות מרשם, אלכוהול וסמים.  עו"ד יסמין נחום, מנכ"לית האגודה לבריאות הציבור, אמרה כי: "מאז פרוץ המלחמה אנו רואים עלייה משמעותית של מאות אחוזים בפניות חדשות של מכורים שחלקם מוכרים לנו וחלקם חדשים, שפונים בבקשת סיוע בסניפים ובמרכזים השונים שלנו הפזורים ברחבי המדינה". 

בעקבות פניות רבות מאנשים ומשפחות המצויים במצוקה, מפאת תלותם בתרופות מרשם וחומרים,עם פרוץ המלחמה השיקה האגודה לבריאות הציבור קו חם בנושא מניעה וטיפול בהתמכרויות. הקו מעניק מענה מקצועי ונגיש לכולם, בנוגע לכלל השירותים והטיפולים הקיימים בארץ, בשיתוף המיזם "להאיר את עומר" ובחסות משרד הבריאות.

בנוסף, בימים אלה פותחת האגודה מרפאה גדולה בתל השומר, לטיפול בתלות בתרופות מרשם - "אנו נמשיך לפעול ככל יכולותינו לסייע למיגור תופעת התלות בתרופות מרשם" מסיימת עו"ד יסמין נחום. 

וגם ב"מהות", תאגיד עירוני באשדוד הפועל למען פיתוח וחיזוק החוסן האישי, המשפחתי והקהילתי שמטרותיו כרשות עירונית הם הנהגה והובלה של מיגור תופעות א-סוציאליות, מתן מענה למשפחות ואנשי מקצוע באשר הם, מניעה בנושא שימוש בחומרים פסיכואקטיביים תוך מיגור תופעות האלימות באמצעות שיתוף קהילתי כולל ופיתוח משאבים קהילתיים מעצימים. 'מהות' פועלת רבות לקידום אקלים עירוני התומך בחיים בריאים,  וטיפול בנפגעי סמים ואלכוהול.

עומר לב מייצג צעירים רבים עם חיים נורמטיביים לחלוטין, שמגיעים להתמכרות מידי שנה והורסים את חייהם ואת מרקם משפחתם. הים היה אחת האהבות הגדולות של עומר, עם כשרום גלישה ברמה גבוהה. קיום משט צבעוני והנגשתו לקהל כאלטרנטיבה בריאה למעורבות עם סמים ואלכוהול , היא דרכם של הוריו להעלות מודעות עבור הצעירים והוריהם לנושא. 

לפרטים נוספים והרשמה למשט :
https://forms.gle/Mu9nYPnBXx7oJ2hk6

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use