6/02/2024

היינות של יקב טפרברג לרגל שבועות 2024

בס"ד

היינות של יקב טפרברג לרגל שבועות 2024



לרגל חג השבועות, יקב טפרברג משווק את היינות שהולכים לככב בשולחן החג - אסנס רוזה 2023, שרדונה אסנס 2022 וריזלינג לבן בציר מאוחר 2021.
אז רגע לפני שאתם סוגרים את התפריט לחג, זה מה שאתם צריכים לדעת על היינות המושלמים לחג.

היינות של יקב טפרברג לרגל שבועות 2024 רוזה אסנס
קרדיט: יח"צ טפרברג



שני היינות הראשונים שייכים לסדרת ESSENCE, מדובר בסדרה  ייחודית ליקב, ששמה במרכז את מאפייני הכרמים וגידול הענבים בהם.
רוזה אסנס 2023
הרכב זני הענבים ומוצאם: 40% קלדוק הגדל ליד נגבה, 40% ברברה ו-20% גרנאז' הגדלים בעמק איילון.
הקלדוק נבצר מכנית בשעות הלילה, והברברה והגרנאז' נבצרים בבציר ידני בשעות הבוקר המוקדמות.

קצת מתהליך הייצור: יין הרוזה אסנס עובר את תהליך הבצירה בשעות הקרירות, על מנת להימנע מחשיפה לטמפרטורות גבוהות. הענבים שעוברים הפרדה ולאחר מכן ריסוק, זוכים להשריה בליווי חנקן, ולבסוף נסחטים בסחיטה עדינה ואיטית ללא נוכחות חמצן, במטרה לקבל יין תירוש עשיר בגוון אדמדם.

אופי היין: יין הרוזה מתאפיין בצבע סלמון בהיר, עם נגיעות של פירות טרופיים ומינרליים. בפה, היין בעל חמיצות מאוזנת, גוף תומך, רענן ובעל רכות נעימה.
אחוז אלכוהול: 11.2%


היינות של יקב טפרברג לרגל שבועות 2024 שרדונה אסנס
קרדיט: יח"צ טפרברג



שרדונה אסנס 2022
הרכב ומוצא: יין השרדונה מורכב מ-100% ענבי שרדונה המגיעים משני כרמים ייחודיים, האחד מכרם הנטוע ברום הרי יהודה בגובה של 900 מטר מעל פני הים, והשני בעמק האלה.

בכרמים אלו שורר אקלים קריר במיוחד בשעות הלילה ובשעות הבוקר המוקדמות, מה שמעניק לענבים איכות ייחודית ביותר. וכמו כן, בכרמים אלו נעשה דילול אשכולות במטרה להגיע לענבים העשירים ביותר.

קצת מתהליך הייצור: הענבים עוברים בציר ידני בשעות הבוקר המוקדמות ונכנסים לסחיטה עדינה במטרה לקבל תירוש ענבים לבן איכותי. הסחיטה נעשית במכבש פנאומטי אינרטי עם מעטה של גז חנקן, מה שעוזר לשמור על הארומות של הענב.

לאחר תסיסה במיכל נירוסטה מקורר עם טכנולוגיית הרחפה - FLOTATION, עובר היין הלבן לחביות עץ אלון צרפתיות חדשות וישנות להמשך התסיסה האלכוהולית עד תומה, ולהתבגרות בחביות אלו. בסיום התסיסה הכוהלית, היין התבגר על שמריו בשיטת SUR LIE למשך כ-9 חודשים.

אופי היין: היין בעל מראה צהבהב עדין וצלול, עם ארומות נקיות של פרי טרופי, הדרים ושילוב של חמאה ועץ אלון אלגנטי. בפה, היין פירותי, מאוזן, עם חמיצות עדינה וגוף בינוני עם סיומת עגולה, מהנה וארוכה.
אחוז אלכוהול: 14.2%
איך להגיש בחג: מומלץ להגיש בטמפרטורה 11 מעלות עם מנות של דגים מבושלים או מנות עוף.


היינות של יקב טפרברג לרגל שבועות 2024 ריזלינג
קרדיט: יח"צ טפרברג



ריזלינג לבן - בציר מאוחר אימפרשן 2021
הרכב ומוצא: הרכב הענבים הוא 100% ענבי ריזלינג לבן שמקורם בכרם הבוסתן שבשפלת יהודה. בציר היין מתבצע בשעות הבוקר המוקדמות.

קצת מתהליך הייצור: הענבים נבצרים מכנית בשעות הבוקר המוקדמות, ועוברים לסחיטה עדינה ומהירה לקבלת תירוש לבן איכותי. המיץ עובר קירור ושהייה של כ-24 שעות לשקיעה של המשקעים במיכל מקורר ומבודד, ולאחר מכן הוא מועבר למיכל נירוסטה נקי שם הוא עובר תהליך תסיסה אלכוהולי בטמפרטורה של 11 מעלות, לשמירה על הארומות.

ברגע שהיין מגיע לאיזון האופטימלי, עוצרים את תהליך התסיסה ע"י קירור היין ל-0 מעלות ושמירתו במעלות אלו. עם תמותת השמרים שנותרו ביין ושקיעתם לקרקעית המיכל, היין עובר עוד מספר שפיות וסינון, ולבסוף מועבר להתבגרות בעץ אלון אמריקאי למשך כשישה חודשים. היין אינו עובר תסיסה מאלולאקטית על מנת לשמור על פריכותו.

אופי היין IMPRESSION RIESLING: היין בעל מראה זהוב וצלול, המתאפיין בארומות של פירות טרופיים, אפרסק, וניל ועץ אלון עשיר. בפה הוא מאוזן, רענן, בעל גוף בינוני עד מלא עם סיומת מתוקה ועשירה.
אחוז אלכוהול: 10.6%.
איך להגיש בחג: מומלץ להגיש בטמפרטורה של 12 מעלות לצד פטה כבד אווז או לצד קינוח של עוגת שוקולד עשירה.

קצת על יקב טפרברג
יקב טפרברג נוסד באמצע המאה ה-19 על ידי רבי אברהם טפרברג, שעלה לירושלים בשנות החמישים ועסק במסחר של יין ואלכוהול. בשנת 1870 הוא השיק את היקב תחת השם "אפרת" מתוך כבוד למקום ממנו הגיעו הענבים - דרך אפרת.

מוטי טפרברג, שאברהם הינו סבא-רבא שלו, הוא זה שעומד כיום בראש היקב הוותיק בישראל, שנחשב לאחד היקבים המצליחים בישראל מזה שנים רבות.
בשנים האחרונות, היקב נמצא בעיצומה של מהפכת איכות, הכוללת, הין היתר, הקמה של יקב מהחדישים והמודרניים בארץ, השקעות בנטיעת כרמים, בטכנולוגיות ייצור יין איכותי, בהשבחת ההון האנושי ושדרוג מערכות ההפצה והמידע. 

יקב טפרברג שהינו היקב השלישי בגודלו בישראל, מייצר בשנה 6-7 מיליון בקבוקים, כאשר היינות נמכרים ברשתות השיווק ובחנויות יין מובחרות בחרבי הארץ, ו-20% מהיינות מיוצאים לחו"ל. היקב משתתף בתערוכות ותחרויות יין בארץ ובעולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use