6/20/2024

חדש במדף הספרים - "מגדל צמח בעמק" של עו"ד אורי גולן

בס"ד

חדש במדף הספרים - "מגדל צמח בעמק" של עו"ד אורי גולן



עו"ד אורי גולן, הוציא בימים אלו לאור את ספרו "מגדל צמח בעמק", אוטוביוגרפיה העוקבת אחר קורותיו וסיפורו הלא ייאמן של אורי, שעלה ארצה בתור ילד בשנות ה-50 מעיראק יחד עם הוריו ואחיו, בלא פרוטה המצויה בכיסם, ללא השכלה ונראה כממש ללא עתיד.




אך עם כל הנתונים שעומדים לרעתו, אורי גולן מצליח להעפיל עד לתפקיד מוניציפלי בכיר בעירו מגדל העמק ואף להיות עורך דין ולהוציא תואר ראשון במדעי המדינה.

המצב בעיראק לא היה מזהיר  גם בשנות ה-50, מה שהביא את משפחתו של אורי לברוח מעיראק ולעלות לארץ ישראל במבצע "עזרא ונחמיה". פקיד העלייה, באופן מאוד תמוה, קבע 3 שמות משפחה שונים לבני אותה משפחה, ואף תאריך לידתו של אורי נקבע לתאריך 00.00.48.

עם עלייתם, הם החליטו להתיישב במגדל העמק, אז יישוב בשלביו הראשונים שטרם זכה להיקרא עיר. על אף שגם שם התגלגלו לפתחו קשיים, ממגדל העמק אורי זכה לעלות ולצמוח ולהגיע להישגים מרשימים, כולל לכהן כמנכ"ל עיריית מגדל העמק במשך 25 שנה. שם הצליח למנף את העיר ולעזור לתושביה, תוך שהוא ממליח להקים משפחה לתפארת עם רעייתו לייה שהינה בעלת תואר שני בניהול חינוך ומי שהייתה המנהלת המיתולוגית של חטיבת הביניים העצמאית בעיר; בנו הבכור אריאל המחזיק בתואר שני בתפקיד בכיר בחברת צים, ובנו הצעיר אהוד המחזיק בתואר שני במשפטים, עורך דין, נוטריון, בורר ומגשר, בכלים של משרד עו"ד ונוטריון מצליח במגדל העמק.


חדש במדף הספרים - "מגדל צמח בעמק" של עו"ד אורי גולן



קיבלתי את הספר לסיקור, ואמנם עדיין לא סיימתי לקרוא אותו, אך אני מוצאת את עצמי לא פעם רוצה להמשיך לקרוא ולראות מה הלאה. סיפורו של אורי מילדותו, כל הקשיים שהוא עבר והדרך שלו להצלחה, פשוט מדהימים ומעניינים.

הספר ממש מכניס את הקורא לחיי היומיום של אורי המלאים בסיפורים, עשייה ועניין במגוון רב של תחומים. מבין הקטעים הזכורים לי מהספר, חשבתי לכתוב דווקא על מקרה אחד מאוד קטנטן ומתוק, בו הבן של אורי הולך לאיבוד וכדרך ילדים שלא זוכרים את שמות הוריהם, הבן מעניק לו את השם הכי מתאים וכך זה הלך:
"ברגע של הסחת דעת אהוד "הלך לנו לאיבוד". הוא ניגש למציל ואמר לו: 
"אבא הלך לי לאיבוד"
"בוא תהיה איתי. איך קוראים לאבא שלך?" שאל אותו המציל.
אהוד התחיל לבכות ואמר:
"אבא"
הגיוני, לא?
"ואיך קוראים לך?"
"אהוד" השיב בני בבכי.
המציל תפס יוזמה, לקח אותו אל סוכת המציל וקרא ברמקול: "אבא של אהוד, הלכת לבן שלך לאיבוד..."

המכירות וההכנסות מספרו של אורי ייתרמו לעמותת "להאמין ולא לוותר", עמותה המסייעת לילדים על הרצף האוטיסטי באמצעות מומחים שמקדמים ומסייעים להם להשתלב בחברה, בהתאם ליכולתם.

הקמת העמותה הגיעה בעקבות בנו של אהוד ונכדו של אורי - אלון, שאובחן על הרצף בגיל שנתיים. כיום, אלון בן 13 ומטופל בידי צוות הכולל פסיכולוג, קלינאית תקשורת, ומנתחת התנהגות פרה-רפואית.

את הספר "מגדל צמח בעמק" של ד"ר אורי גולן, ניתן להשיג בחנות הדיגיטלית של אתר "עברית" בעלות מופחתת או כספר מודפס בהזמנה אישית.
עלות כל ספר: 44 ₪ בחנות הדיגיטלית ו-98 ₪ כספר מודפס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use