7/11/2024

תערוכת 9 חודשים נפתחה בקניון TLV

בס"ד

תערוכת 9 חודשים נפתחה בקניון TLV



בדיוק במלאת 9 חודשים לפרוץ המלחמה ב-7 לאוקטובר, הושקה בקניון TLV תערוכת הצילום "9 חודשים" של הצלמת שרון בק.

תערוכת 9 חודשים נפתחה בקניון TLV



תערוכת "9 חודשים" היא תערוכה מרגשת המפגישה אותנו עם הזווית הנשית של אותו יום בשביעי לאוקטובר ותוצאותיו, במבט רגיש וחודר, עם 21 תצלומים של נשים מעוררות השראה, שהפכו לסמל מפרוץ המלחמה.

התערוכה המוצגת בקניון TLV בתל אביב בימים אלה, מעניקה הצצה לזווית הראייה של נשים צעירות ומבוגרות שנפגעו באסון, אם זה במישרין ואם זה בעקיפין. התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב למשך שבועיים, ולאחר מכן תסייר מסביב לעולם בברלין, בואנוס איירס, לוס אנג'לס, דרום קוריאה, פריז ועוד.


בין המצולמות לתערוכה, ניתן למצוא חטופות שחזרו, ניצולות טרור ואימהות, סבתות, אחיות ונשים שמשרתות בכוחות הביטחון. 21 צילומים ייחודיים, המביאים לקידמה את מי שלא זכו להשמיע את קולן. לאותן נשים שנאנסו ונרצחו באכזריות ואימהות שנשארו ללא ילדיהן, המוצגות לצד הסמל העוצמתי של החוסן הטבעי של הנשים - הכוח והתקווה לעתיד. כל תמונה והסיפור מאחוריה, כל צילום משקף את הרגשות שכולנו חווינו מאותו יום.


תערוכת 9 חודשים נפתחה בקניון TLV



המצולמות לתערוכה:
עדי מרציאנו, אורי מגידיש, מורן סטלה ינאי ולאה ינאי, דנה סילברמן, מירב לשם גונן, שלי שם טוב, ריקרדה לוק, מיאה ליימברג, גלי סגל, עינב צנגאוקר, אופליה רויטמן, איילת אפשטיין, מזל תזזו, שי לי עטרי, שרון אשל, סבין טעסה, מיכל לובנוב, רפ"ק מאלי שושנה, מישל רוקביצין, נירה שרעבי ובנותיה, סיון משיח.

לצד כל תמונה תפגשו בטקסט ייחודי, המחדד את המסר, מדגיש כל סיפור ומוביל להתבוננות פנימית. הצילומים בתערוכה מעניקים שילוב קשה עד בלתי אפשרי של כוח ואובדן, שאומתנו מכירה רבות, עוד מימי "מעטים מול רבים", שהחשוב מכל זה לא לאבד את התקווה והאמונה.


תערוכת 9 חודשים נפתחה בקניון TLV
מישל רוקביצין - חיילת מבסיס כיסופים, הפצועה הקשה ביותר ב 7.10



על המשתתפות:
עדי מרציאנו- אמה של התצפיתנית נועה מרציאנו שנרצחה בבית החולים שיפא לאחר שנחטפה.

אורי מגידיש- תצפיתנית שנחטפה לשבי חמאס ושוחררה במבצע הרואי של צה"ל.

מורן סטלה ינאי ולאה ינאי - אחיות. מורן נחטפה ממסיבת נובה שם עבדה במכירת תכשיטים. אחותה לאה, בוגרת להקת בת דור וכיום שופטת "רוקדים עם כוכבים".

דנה סילברמן - אחות של שירי ביבס שנחטפה מניר עוז עם התינוקות שלה, כפיר ואריאל. גם ירדן, בעלה של שירי נחטף. הוריהן של שירי ודנה, יוסי ומרגיט סילברמן נרצחו ב 7.10.

מירב לשם גונן - אמא של רומי גונן שנחטפה ממסיבת הנובה ועדיין נמצאת בשבי חמאס. מירב הפכה לפנים הבולטות במאבק לשחרור החטופים

שלי שם טוב - אימו של עומר שנחטף לעזה ממסיבת הנובה ועדיין נמצא בשבי חמאס.

ריקרדה לוק - אמא של שני לוק ז"ל שנרצחה במסיבת הנובה ונחטפה לעזה. הסרטון שבו רואים את המחבלים מובילים את  גופתה של שני על טנדר לעזה הפך לאחד הסמלים של אירועי 7.10. 

מיאה ליימברג - בת 17, מירושלים. ביקרה אצל דודתה בקיבוץ ניר יצחק, משם נחטפה עם אמא שלה והדודים שלה וגם עם הכלבה שלה  - בלה. חודשיים וחצי לאחר השחרור שלהן צה"ל הצליח לחלץ את הדודים שלה, פרננדו ולואיס, במבצע צבאי.

גלי סגל - בילתה במסיבת הנובה. גלי ובן זוגה (הכדורגלן בן בנימין) נפצעו בהתקפת המחבלים במיגונית ברעים, שניהם איבדו את רגל ימין. למרות הפציעה הם יקיימו  טקס חתונה בחודש יולי 2024.

עינב צנגאוקר - תושבת אופקים, אמא של מתן שנחטף מקיבוץ ניר עוז שם עבד. עינב היא אחת ממובילי מחאת החטופים.

אופליה רויטמן - נחטפה מביתה בקיבוץ ניר עוז ושוחררה כעבור 52 ימים. האחיין שלה, שדרן משחקי כדורגל בארגנטינה, קרא במשחקים לשחרור החטופים.

איילת אפשטיין - בנה, נטע, הציל את חברתו כשקפץ על רימון שהמחבלים זרקו לממד בו שהו. נטע נהרג וגם חמותה. איילת שהתה בממ"ד עם אבי בעלה והחזיקה את הידית במשך שעות רבות, בהן התבשרה שבנה נרצח.

מזל תזזו - תושבת נתיבות, אם חד הורית לילדה בת 9. מזל ניצלה מהתופת במסיבת נובה. מזל הסתתרה בשדה, המחבלים היכו אותה בכת רובה בראשה, קשרו את רגליה והחלו לגרור אותה. מזל העמידה פני מתה והמחבלים נטשו אותה. בהמשך היא ניצלה משריפה בשדה לאחר המחבלים הציתו אותו.

שי לי עטרי - בעלה, יהב וינר, נרצח כשניסה להגן עליה ועל ביתם התינוקת מהמחבלים שחדרו לביתם בכפר עזה.

שרון אשל - אימה של התצפיתנית רוני אשל ז"ל. רוני הוגדרה כנעדרת במשך חודש.

סבין טעסה - בעלה ובנה נרצחו ע"י המחבלים במושב נתיב העשרה. המחבלים ניסו לחדור לממד שבו סבין הסתתרה. 

מיכל לובנוב - אשתו של החטוף אלכס לובנוב, מנהל הבר ב"נובה". חצי שנה אחרי שנחטף מיכל ילדה את בנם השני.

רפ"ק מאלי שושנה - שוטרת במשטרת שדרות - נלחמה במחבלים שחדרו לתחנת המשטרה' למרות שנפצעה הצליחה לחסל כמה מהם. 6 שוטרים נהרגו בקרב עם המחבלים במשטרת שדרות.

מישל רוקביצין - חיילת מבסיס כיסופים, ספגה פציעת ראש קשה. מישל היא הפצועה הקשה ביותר ב 7.10.

נירה שרעבי ובנותיה- אב המשפחה נחטף מקיבוץ בארי לשבי חמאס ונרצח בשבי.

סיון משיח- פרמדיקית מתנדבת ב'איחוד הצלה', ירדה דרומה ב-7 באוקטובר לטפל בפצועים.

הצלמת הבינלאומית שרון בק בנתה את מרבית הקריירה שלה בברלין. היא ידועה במגע הרגיש שלה ובפורטרטים המרתקים שהיא מצלמת. עבודתה מוערכת בזכות היכולת שלה ללכוד את מהותם של נושאיה, דבר ההופך אותה לאמנית האידיאלית לתערוכה זו.

 
תערוכת 9 חודשים
קניון TLV, חשמונאים -קרליבך, ת"א
התערוכה פתוחה לקהל הרחב, ללא תשלום עד ה- 21.7.24, ברחבה בקומת המסחר התחתונה מול זארה
לקונים ב199 ש"ח, שעתיים חניה חינם (לחברי מועדון בלבד).
קרדיט צילומים מהשקת התערוכה: לנס הפקות, קרדיט תמונות: שרון בק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use