2/27/2020

עוגת לב שוקולדית לימי הולדת ושמחות

בס"ד

עוגת יום הולדת בצורת לב

את עוגת הלב הזו הכנתי למסיבת יום הולדת עבור מישהי מאוד מקסימה. מדובר בעוגת שוקולד עסיסית וטעימה עם מילוי קצפת וניל וטפטופי גאנאש שוקולד מסביב.
מתכון מלא כולל סרטון הכנה מחכה לכם בפנים.


עוגת לב ליום הולדת ומסיבות


מתכון לעוגת לב מרשימה מצבעי מאכל טבעיים


יום המשפחה כמעט וחלף לו, אך להוקיר את המשפחה ולהעריך צריך בכל יום ויום.
הימים האלה, אם זה יום המשפחה, יום האהבה או יום הכיפור שבו מבקשים סליחה איש מרעהו, רק באים להזכיר לנו את מה שאנחנו צריכים לעשות כל השנה.
אז נצלו את היום הזה בשביל להגדיל את ההבנה עד כמה חשובים האנשים בחייכם, ודאגו שזה ישאר איתכם לכל השנה ולכל החיים.

מילה טובה היא הדרך הכי טובה להראות עד כמה אתם מעריכים את המשפחה והחברים. ואם אתם רוצים להשאיר להם עוד טעם מתוק בפה, אתם חייבים להכין את עוגת השוקולד הזו. עוגה שכולה מביעה אהבה ושמחה.
ניתן להכין את העוגה לימי הולדת ומסיבות, לשבתות, חגים ומועדים. לא משנה לאיזה מאורע תבחרו להכין את העוגה הזו, תדעו שמדובר בהצלחה.
 

עוגת לב עם קצפת וטפטופי גאנאש

פרוסת עוגת שוקולד לב עסיסית


הכנת העוגה כאן היא מאוד קלה ואין כאן יותר מדי זילופים לגרום לעוגה להראות חגיגית. אין צורך לחשוש להכין את העוגה, היא באמת מוכנה במעט עבודה ומומלץ מאוד לנסות ולהכין אותה.
את אמצע העוגה קישטתי בתחילה עם שוקולד מגורר שבסוף לא היה נראה לי יפה. אז מה שעשיתי, זה לטחון עוגיות סנדוויץ כמו העוגיות אוריאו ולפזר מעל השוקולד המגורר.
כך מצד אחד התקבל מראה הרבה יותר יפה, ומצד שני התווסף לו טעם נוסף וטעים במיוחד לעוגה. 
 



מתכון לעוגת שוקולד לב ליום הולדת / מתכון עם תענוג con delight
המרכיבים לתבנית לב בקוטר של כ-30 ס"מ
לבסיס עוגת השוקולד:
יש להכין את הבלילה הזו פעמיים, על מנת לאפות שתי עוגות כאלה בתבנית לב 30 ס"מ כל אחת
2 כוסות קמח מנופה
2 כפיות אבקת אפייה
1 כוס סוכר
1/4 כוס קקאו מנופה
1 כוס מים
1/2 כוס שמן
3 ביצים L

למילוי:
3 כוסות שמנת מתוקה
1/2 כוס אינסטנט פודינג וניל
צבע מאכל טבעי ורוד - אבקת סלק

לטפטופי הגאנאש:
100 גרם שוקולד מריר, חתוך לקוביות
1/2 כוס שמנת מתוקה

עוגיות אוראו או עוגיות אחרות בסגנון, מפוררות
שוקולד מריר, מגורר (אופציונלי)

אופן ההכנה:
מחממים מראש את התנור ל-160 מעלות, טורבו.
מערבבים את מרכיבי העוגה היבשים יחדיו: הקמח, אבקת האפייה, הסוכר והקקאו. מוסיפים את הנוזלים: המים, השמן והביצים ומערבבים היטב.
מעבירים לתבנית אפייה בצורת לב משומנת היטב ואופים באמצע התנור כ-25-30 דקות או עד שקיסם יוצא יבש או עם פירורים לחים.
מכינים בלילה נוספת של אותה עוגה וחוזרים על אותם פעולות בדיוק. מניחים לשתי העוגות להתקרר היטב לפני שממשיכים בהכנה.

מכינים את המילוי:
מקציפים את השמנת המתוקה ביחד עם האינסטנט פודינג לקצפת יציבה ומחלקים את הבלילה לשתי קערות שונות. לקערה אחת מוסיפים את אבקת הסלק ומקציפים לקצף יציב וחזק.
ממיסים את מרכיבי הגאנאש יחדיו במיקרוגל, עד לקבלת רוטב שוקולד. ממיסים בפולסים של 30-40 שניות כל פעם, ומערבבים אחרי כל הפעלה.

מרכיבים את העוגה:
לוקחים את אחת העוגות ומשחררים מהתבנית. במידת הצורך, עוברים עם סכין בהיקף העוגה לשחרור קל יותר. מניחים אותה על משטח כאשר החלק העליון של העוגה מונח כלפי מטה.
מורחים עליה שכבה של קצפת לבנה. ניתן להעביר את הקצפת לשקית זילוף ולזלף על כל העוגה בעיגול, וכך המריחה מעט יותר קלה (הסבר מדוייק בסרטון המצורף).


מניחים מעל את העוגה הנוספת, ועליה מורחים שכבה ממש דקה מהקרם הורוד. את יתר הקרם הורוד מעבירים לשקית זילוף עם צנתר כוכב או כל צנתר אחר שיעניק מראה מרשים.
מזלפים צורות על העוגה, כך שיוצרים, בסופו של דבר, צורה של לב על העוגה. משאירים מעט רווח בין הזילוף לקצה העוגה, על מנת שאחר כך יהיה מקום לזלף את הגאנאש.

ממלאים את החלל הפנימי של הלב בפירורי שוקולד ולאחר מכן מפזרים מעל פירורי אוריאו. אם רוצים, ניתן לוותר על פירורי השוקולד, אך זה נותן טעם נוסף נפלא לעוגה.
לוקחים את הגאנאש, מעבירים לשקית זילוף ויוצרים בה חור קטן. במידה והגאנאש התקרר מאוד, יש לחמם אותו מעט במיקרו. זילוף הגאנאש בצדדים הוא הכי אופטימלי כשהגאנש עדיין מעט חמים.
מתחילים לזלף מהגאנאש שוקולד על מסגרת העוגה שנותרה חשופה, כך שחלקים מהרוטב שוקולד נופלים למטה ומשאירים מעין טפטופים של שוקולד.
ניתן להגיש מיד או לשמור במקרר עד לפחות כיומיים-שלושה.

*מתכון להכנת אבקת סלק ביתית ניתן למצוא כאן. אל תדאגו, אבקת הסלק לא נותנת שום טעם של סלק לעוגה ואתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שלא הכנסתם לילדיכם ולמשפחותיכם צבעי מאכל מזיקים.





אם נהנתם מהבלוג, אל תשכחו לעקוב גם בפייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use