4/22/2020

ביקורת ספר בישול: "גרוש בלי חוש" ומתכון לאורז עם אפונה וגזר

בס"ד



שרון פישר, גרושה בת 45 עם שני ילדים בוגרים, החליטה להוציא לאור את ספר הבישול "גרוש בלי חוש" בהוצאת "ספרי ניב".
שרון שהינה בעלת תואר ראשון בניהול וכלכלה ואוחזת בתעודת מעצבת פנים וקונדיטורית, החליטה לכתוב את הספר "גרוש בלי חוש" מתוך היכרות עם גברים גרושים שאותם הכירה לאחר שהתגרשה.
אולם ספר הבישול של שרון אינו פונה רק לקהל זה. 





 

שרון פישר, גרוש בלי חוש ספר בישול

אורז מהספר גרוש בלי חוש של שרון פישר בהוצאת ניב


ספר הבישול "גרוש בלי חוש" מכיל בתוכו כ-45 מתכונים בסיסיים וקלים להכנה, הפונים לקהל אנשים שלא מוצא את מקומו במטבח.
אם זה אותם אבות גרושים שצריכים להתמודד עכשיו עם הכנת אוכל עבור ילדיהם, נשים שפשוט אינן מתמצאות במטבח או כל אלה שמגדירים עצמם כבעלי שתי ידיים שמאליות בכל מה שקשור לבישול.

קיבלתי את ספר הבישול "גרוש בלי חוש" לסיקור, והחלטתי לנסות מתוכו שני מתכונים. המתכון האחד הוא אורז עם אפונה וגזר והמתכון השני סלט תפוחי אדמה.
את סלט תפוחי האדמה הכנתי לפי המרכיבים שהיו לי בבית ולפי הטעם האישי שלנו, אך בהחלט התבססתי על המתכון של שרון וסלט תפוחי האדמה יצא מוצלח ביותר.



אורז עם אפונה וגזר של שרון פישר

אורז עם אפונה וגזר


הכנת אורז הוא דבר די בסיסי, אולם ישנם רבים המתקשים בו. שרון המליצה בספרה להשתמש באורז בסמטי ולשטוף אותו, אולם אני אישית השתמשתי באורז פרסי לבן ולא שטפתי (פשוט כי זה האורז שבד"כ ממצוי בביתנו).


מתכון האורז די דומה לאיך שאני מכינה אורז לבן, רק עם כמה שינויים קלים (פחות שמן, תוספת פלפל שחור). אולם, החלטתי להכין את המתכון כמעט כמו שהוא, והמתכון האורז עם האפונה וגזר יצא נפלא, ואולי הדבר היחיד שהייתי מוסיפה לו זה הפלפל השחור שהיה, לי אישית, חסר ברשימת המרכיבים. המתכון המלא בהמשך.

אם אתם מתמצאים במטבח היטב, ואני לא מתכוונת לפתיחת המקרר והוצאת ארוחה מוכנה שדורשת רק חימום במיקרו, או יודעים איך להכין דברים בסיסיים, אז הספר הזה לא יחדש לכם כל כך. הוא מותאם בדיוק לאותם אנשים שהדבר היחיד שהם עוד איכשהו יודעים להכין זה חביתה.

הספר מכיל מגוון מתכוני סלטים, פסטות ברטבים שונים: רוטב אדום, רוטב שמנת, רוטב שום זיתים, אורז עם תוספות, דגים כסלמון בטריאקי ודג במלח, מתכוני בשר כעוף אינדיאני, טחון עם טחינה, עוף בשזיפים, ומקבץ קטן של עוגות וקינוחים: עוגת שוקולד במיקרוגל, עוגת קרמבל פירות, כדורי שוקולד, עוגת גבינה וחלווה ועוגת יום הולדת עם קרם סודי.
הספר מכיל 96 עמודים צבעוניים ונמכר במחיר מומלץ לצרכן של 119 ש"ח. ניתן להשיג בחנויות הספרים המקוונות (לאור התקופה) או באתר ההוצאה https://nivbook.co.il/



 


המתכון לאורז בתוספת אפונה וגזר הוא מתכון בריא, נפלא וטעים ומהווה ארוחה נפלאה למי שטבעוני, צמחוני או פשוט לכל מי שאוהב אורז.


המרכיבים לאורז עם אפונה וגזר: 

המדידות נעשו בכוסות מידה וכפות מידה אוניברסליים
3 כפות שמן קנולה (אני השתמשתי בשמן זית)
1 בצל גדול, קצוץ
1 כוס אורז בסמטי, שטוף (אני השתמשתי באורז פרסי ולא שטפתי אותו)
2 כוסות מים רותחים
1 כף שטוחה מלח (השתמשתי בכ-2 וחצי כפיות מלח)
1 קופסת אפונה וגזר (משקל 550 גרם לפני סינון), מסוננת נוזלים

אופן ההכנה:
מחממים בסיר שמן וברגע שהשמן חם, מוסיפים את הבצל והאורז. מטגנים כ-2 דקות על אש בינונית, מדי פעם דואגים לערבב. מוסיפים 2 כוסות מים רותחים, את האפונה והגזר ואת המלח, ומביאים לרתיחה.

לא היה כתוב במתכון, אך ממליצה להוסיף קצת פלפל שחור שיתן עוד טעם. ברגע שרותח, מנמיכים את האש לאש קטנה ומבשלים עם מכסה 20 דקות. ברגע שה-20 דקות חלפו, מכבים את האש ומניחים מכוסה לעוד 5 דקות. לבסוף, מערבבים ומגישים. בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use