7/21/2020

ירכי עוף בדבש בתנור עם ירקות צלויים מוגשים תוך פחות משעה

בס"ד


עוף צלוי בתנור בריא וטעים תוך שעה


 עוף בתנור הוא תמיד דבר טעים וטוב. וכשניתן להכין מנה שלמה ובריאה של עוף צלוי בתנור בליווי ירקות (סגנון אנטיפסטי) תוך פחות מ-60 דקות עד שהמנה בצלחת, זה בכלל הצלחה!




מברישים ירקות במשחת דבש פפריקה


עוף מרוח במשחת דבש ופפריקה

ירקות צלויים בתנור עם מלח ים אטלנטי


מכיוון שאנחנו בדיוק נכנסים לתשעה בימים, בהם נוהגים שלא לאכול בשר, תשמרו לכם את המתכון הזה לשבת שבה ניתן להנות מהמתכון הזה או לזמן אחר. 

אני מאוד אוהבת עוף בתנור, אך תמיד היה מבחינתי בעייתי זמן האפייה. כידוע, עוף אסור לאכול חי וגם לא ורוד. הוא צריך להיות מבושל היטב.
עד כה נהגתי לאפות בטמפרטורה של 180 מעלות ולקח זמן אפייה של קרוב לשעתיים. הרבה מאוד זמן בהשוואה למנה שמכינים בסיר על הגז.

נתקלתי במתכון לעוף בתנור שהחלטתי לתת לו צ'אנס. גם המרכיבים היו נשמעים טוב, וגם זמן ההכנה היה ממש מהיר. בסופו של דבר, ממש לא אהבנו את אותו מתכון, אבל למדתי שוואלה אפשר להכין עוף בתנור תוך פחות משעה והוא יצא עסיסי, טעים ועם עור פריך. בדיוק כל מה שמצפים ממנו מעוף בתנור. אז מה הסוד - איך מכינים עוף בתנור עסיסי וטעים בקלי קלות? גללו למתכון וגלו :-)



עוף בתנור עם ירקות צלויים


 ירכי עוף בדבש בתנור/מתכון: עם תענוג con delight
מדידות נעשו בכוסוות וכפות מידה אוניברסליים
המרכיבים:
ירכיים עוף וכנפיים עם העור, שטופות ומיובשות קלות בנייר סופג*
1 כף פפריקה מתוקה
1 כף דבש
1/8 כפית פלפל שחור
1 כף שמן זית
מלח ים אטלנטי מתובל במטחנה של נפטון



לירקות:
כל ירק שאוהבים - תפו"א, בטטות, קישואים, גזר, בצל וכו'


אופן ההכנה:
מחממים תנור ל-220 מעלות.
מניחים את ירכי העוף והכנפיים בתבנית תנור עם העור כלפי מעלה.
מערבבים את מרכיבי התיבול: הפפריקה, הדבש, הפלפל והשמן ומורחים על העופות, גם מתחת לעור. מפזרים בנדיבות מהמלח ים אטלנטי על העופות.

מכינים את הירקות במגש נפרד (חשוב!): את הירקות מקלפים ושוטפים או שמשאירים עם הקליפה ומנקים אותה היטב במים וחותכים לפרוסות. מעבירים לתבנית אפייה נפרדת מהעוף, מורחים במשחה שנותרה מהעוף ומפזרים בנדיבות מהמלח ים מעל. 

מכניסים את מגש העופות ואת מגש הירקות לאפייה יחדיו. את הירקות אופים כ-25-30 דקות ואת העוף 50 דקות.
אני מתחילה לאפות את שניהם ביחד, וברגע שעברו כ-25 דקות, מוציאה את מגש הירקות. ברגע שהעוף כמעט מוכן ונותרו עוד כ-5 דקות לסיום האפייה, אני מחזירה את מגש הירקות שיתחממו שוב.
העופות עם עור פריך והירקות הצלויים והנימוחים יוצאים מושלמים וכל כך טעימים!

*התיבול הספיק לי ל-5 ירכיים, 20 כנפיים וגם לירקות, ואפילו נשאר לי עודף מהתיבול. אין צורך להשתמש בכולו, ותכינו כמה עוף שאתם צריכים ורוצים.
** במידה ואתם מכירים שהתנור שלכם מאוד עוצמתי, ניתן להתחיל לבדוק אם העוף מוכן גם אחרי 40 דקות. מכיוון שכל תנור בעל עוצמה שונה, תפעלו לפי ההכרות שלכם.
***לאחר חימום נוסף, העוף עדיין טעים מאוד אך העור כבר לא יהיה פריך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use