3/01/2023

ככה בילינו 24 שעות בירושלים והצעות בילוי לפורים בעיר

בס"ד

הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים



כשיש הזדמנות לקפוץ לעיר היפה והמיוחדת ביותר בעולם ל24 שעות בלבד, חוץ מביקור בכותל המערבי בית מקדשנו ובעיר העתיקה, מומלץ לבקר בעוד כמה אטרקציות נהדרות שיש לעיר בירתנו - ירושלים, להציע.

מעלית הזמן


מעלית הזמן



את היום שלנו התחלנו במעלית הזמן, אטרקציה הממוקמת בקניון ממילא ומציעה חוויה רב חושית באולם עם 250 מ"ר של מסכי לד המקיפים את הקהל ב180 מעלות ומושבים הזזים בהתאם לסרט המוקרן במסכים.

במעלית הזמן ניתן לבחור בין מספר מיצגים, המכניסים את הצופה למסע מטלטל תודות לכסאות הנעים הזזים בהתאם לסרט המוקרן. אנחנו צפינו בשני מיצגים, האחד - מסע אל סודות העיר בדו מימד (2D) והשני - מסע בגוף האדם בתלת מימד.


מעלית הזמן


מעלית הזמן


מיצג "מסע אל סודות העיר" מעלית הזמן


מיצג "מסע אל סודות העיר" מעלית הזמן



מיצג "מסע אל סודות העיר" עובר על ההיסטוריה המורכבת של העיר ירושלים, מימי בית ראשון, המלכים והכובשים ועד לירושלים של ימינו במבט ממעוף הציפור. היסטוריית ירושלים נפרשת לפנינו בחוויית צפייה מרהיבה עם סאונד ואפקטים נפלאים עם דמותו של "שלם" אותו מגלם השחקן חיים טופול, לצד מפורסמים מוכרים נוספים כדביר בנדק, צחי נוי ועוד. אורך המיצג כ-30 דקות והוא זמין במגוון שפות: עברית, אנגלית, רוסית, צרפתית, ספרדית, גרמנית, איטלקית וסינית מנדרינית.


מיצג "קפסולת העתיד" מעלית הזמן


מיצג "קפסולת העתיד" מעלית הזמן



במיצג "קפסולת העתיד" - מסע בגוף האדם בתלת מימד, קיבלנו הצצה אל מה שקורה בתוך הגוף של כולנו, בהסבר פשוט וקליל והמחשה בתלת מימד. משך המיצג כ-25 דקות והוא מועבר בשפות: עברית וערבית (אין אפשרות לכסאות נייחים במיצג זה).

אטרקציית "מעלית הזמן" התפתחה בצורה מרשימה ושני המיצגים שראינו היו מקסימים ומלמדים, ואני במיוחד נהניתי ממיצג "מסע אל סודות העיר", בו חווית הכסאות הנעים הייתה מורגשת במיוחד. במידה ואין באפשרותכם לשבת בכיסאות הזזים, דאגו לכם לחלופה בצורת כסאות נייחים.
*עימכם הסליחה על איכות התמונות ממיצג "קפסולת העתיד" - צולם דרך משקפי התלת מימד.

גם במהלך חג הפורים, ה-7-8.3, תוכלו להנות מהמיצגים השונים שיש למעלית הזמן להציע, ולשלב ביקור בתצפית ממגדל פצאל במגדל דוד ב-360 מעלות, וסיור עצמאי באמצעות אפליקציית POP GUIDE של מעלית הזמן. מהתצפית תוכלו להשקיף על האתרים הקדושים, שכונות ירושלים, הרובעים ועוד.

מעלית הזמן
כתובת: יצחק קריב 6, שדרות ממילא (הקניון הסגור), ירושלים
הכניסה מגיל 5 / חובה לתאם מראש את מועד וסוג המיצג.
מחיר: 54 ש"ח ברכישת כרטיס בקופה, 46 ש"ח לרוכשים דרך האתר
יש להגיע 15 דקות לפני השעה היעודה, לצפייה בסרטון בטיחות.
ישנם הנחות למחזיקי כרטיס ירושלמי / חיילים / סטודנטים בהצגת תעודה
לפרטים נוספים והזמנות, ליחצו כאן.


מנת קצוות שרופים מסעדת הרוויס סמוקהאוס




לאחר מכן התיישבנו במסעדת הרווי'ס סמוקהאוס (Harvey's Smokehouse) לארוחת צהריים נפלאה. את הביקורת המלאה תוכלו לקרוא בקרוב בכתבה נפרדת, ובינתיים קבלו הצצה קטנה לאחת המנות שניסינו - מנת קצוות שרופים שהיא תענוג אמיתי!


מגוון מנות HARVEYS SMOKEHOUSE
מגוון מנות HARVEY'S SMOKEHOUSE, צילום: אליקים כהן



בשושן פורים ה-8.3.23, תוכלו להנות מפלטת בשרים משפחתית עשירה הכוללת: 200 גרם בריסקט, 200 גרם בשר מפורק, 200 גרם כבש מפורק, מנת נקניק צ'וריסוס, 2 כרעי עוף בתוספת של מנת צ'יפס גדול וסלט קולסלאו ב-375 ש"ח. כשרות מהודרת בהשגחת הרבנות ירושלים.
כתובת: יפו 33, ירושלים. לפרטים נוספים: 02-6246444.


מוזיאון ידידי ישראל


מוזיאון ידידי ישראל



כמה דקות הליכה מהמסעדה, הגענו למוזיאון ידידי ישראל (FOZ) בשכונת נחלת שבעה במרכז ירושלים. מדובר במוזיאון שכבר סיפרתי לכם עליו בעבר, וגם הפעם הוא הצליח לרגש אותי מחדש. את המוזיאון הקים ד"ר מייק אוונס בסיוע אלפי תומכים ידידי ישראל מרחבי העולם. 

ד"ר מייק אוונס הוא סופר רבי מכר ומועמד לפרס נובל לשלום עבור פעילותו הרבה במאבק נגד האנטישמיות ותנועת החרם נגד ישראל ה-BDS. ד"ר מייק לצד בנו מייקל דואגים מזה עשרות שנים לניצולי שואה ויתומים באוקראינה. בירושלים הם דאגו לבנות מרכז קהילתי עבור ניצולי שואה אוקראינים והקימו דירות ברמה הגבוהה ביותר בקמפוס במרכז ידידי ישראל. עוד הם מממנים בישראל אלפי ניצולי שואה, מארגנים אירועי בר ובת מצווה לניצולים שמעולם לא חגגו וערכו את תחרות מלכת היופי לניצולת שואה.


מוזיאון ידידי ישראל


מוזיאון ידידי ישראל


מוזיאון ידידי ישראל




במוזיאון ידידי ישראל תפגשו בסיור מודרך 7 תחנות, עם מיצגי מולטימדיה אור-קוליים, המגוללים את סיפורם של התומכים הלא יהודים בציונות והקמת מדינת ישראל, תוך גבורה וחסד. החל ממיצג "הארץ המובטחת" בו פוגשים במפת ארץ ישראל עפ"י הגבולות התנ"כיים על רצפת בטון באורך 12 מטר תוך צפייה בסרטון המציג את נופיה של ארץ ישראל, ומיצג "המייסדים" המפגיש אותנו עם אברהם אבינו, המייסדים וחזון העצמות היבשות, ועד החולמים, בעלי החזון, חסידי אומות העולם והגיבורים שתרמו ועזרו רבות לעם היהודי.

המפגש עם אותם אנשים, שעשו רבות למען העם שלנו, תוך כדי סיכון חייהם, היא כל כך מרגשת ומועברת באמצעים מרהיבים ומרשימים ביותר. לקריאת ביקורת מורחבת על מוזיאון ידידי ישראל ליחצו על המילים המודגשות.


פורים במוזיאון ידידי ישראל
פורים במוזיאון ידידי ישראל, צילום: יוסי זמיר




לרגל פורים, בנוסף לסיור בין מיצגי המולטימדיה במקום, מוזיאון ידידי ישראל מזמין אתכם לחגיגה פורימית מושלמת בימים שלישי-רביעי - שושן פורים ה7-8.3.23 בין השעות 11:00-14:00. תוכלו להנות משלל פעילויות לכל המשפחה כעמדות יצירה לעיצוב וצביעת מסכות, יצירת תחפושת לבלונים, ועמדת ציורי פנים על ידי מאפרת מקצועית (בתשלום נוסף של 10 ש"ח). כמו כן, כל מי שיגיע בתחפושת ייחודית למוזיאון, יוכל להשתתף בתחרות תחפושות נושאת פרס. מחיר כניסה מיוחד למשפות לפורים - 100 ש"ח לכרטיסיה משפחתית.

FOZ - מוזיאון ידידי ישראל בפורים 
כתובת: יוסף ריבלין 20, נחלת שבעה, ירושלים
הכניסה בתיאום מראש בלבד.
מחיר (כניסה+סיור - סדנאות הילדים כלולות במחיר): מבוגר - 44 ש"ח, גילאי 3-18- 33 ש"ח, אזרחים ותיקים - 22 ש"ח, כרטיסיה משפחתית - 100 ש"ח, תוספת תשלום לעמדת איפור - 10 ש"ח.
שלישי-רביעי-שושן פורים - 7-8.3.23 - 11:00-14:00
לפרטים נוספים, ליחצו כאן.


הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים


צמחי החודש בגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים


נרקיס צמחי החודש בגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים


כורכום סגול בגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים



ממוזיאון ידידי ישראל נסענו לגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים. הגענו לקראת סוף היום, כשהגן כבר עומד להיסגר, ובכל זאת הספקנו להנות מכל היופי שיש לגן להציע.

עינת, בת שירות לאומי המתנדבת בגן רק חודשיים, עברה איתנו בין מספר חלקות הגן השונות וסיפרה בהתלהבות רבה, שהייתה נורא מדבקת, על נפלאות הגן, סודות מרתקים ועל פינת חמד אחת שעם כל ביקוריי בגן, זו הייתה פעם ראשונה שגיליתי את הפינה הזו - פינת צמחי החודש, בה ניתן להנות ממבחר הצמחים והפרחים הפורחים באותו חודש.


חממה טרופית גן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים


בננה חממה טרופית גן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים


חממה טרופית אזור מדברי גן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים


SEEING THE INVISIBLE גן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים


עצי סאקורה עצי דובדבן גן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים



בנוסף לביקור בחממה הטרופית, גילוי חלקה חדשה המוקדשת כולה למדינת קליפורניה והשתעשעות באפליקציית Seeing the Invisible המציעה להנות מאמנות בטבע בטכנולוגיה של מציאות רבודה דרך אפליקציה ייעודית שמורידים במכשיר הסמארטפון האישי, הלכנו לצפות בעצי הסאקורה המרהיבים שהשנה פרחו מוקדם מהצפוי ונשארו רעננים וצבעוניים לזמן רב מהרגיל.


פורים בגן הבוטני תחפושות ומסיכות צילום טליה גולדשטיין
פורים בגן הבוטני סדנאות מיחזור תחפושות ומסיכות, צילום: טליה גולדשטיין



לרגל פורים, תוכלו להנות בסופ"ש הקרוב (הסופ"ש של ה-3.3), ממגוון פעילויות צבעוניות במיוחד עם קשר ישיר לטבע.
בגן הבוטני יוקמו 3 תחנות: 
* תחנת לתיקון תחפושות/בדים - המבקרים יכולים להביא מהבית  תחפושות ובגדים משומשים, אותם תתקנו בליווי מדריכי הגן בעזרת חוטים ובדים ממוחזרים, ובנוסף ניתן יהיה ליצור תחפושת חדשה מבגדים משומשים שיהיו בתחנה.
*הכנת קשתות ומסכות - תוכלו לבחור קשתות ומסכות אותם תקשטו בחומרים ממוחזרים וטבעיים, ותוכלו גם להכין קשתות וכתרים מהחומרים הטבעיים שבמקום.
*תחנת צביעה טבעית - תלמדו איך להדפיס על בד בשיטות מסורתיות, ואיך גם לעשות זאת בבית. עוד תלמדו איך להדפיס דוגמאות על הבד עם פטיש עלים ופרחים.

כמו כן, תוכלו להנות מסיור מושלם עם בוא האביב, להכיר את פרחי הבר הארצישראלים ופרחים המגיעים מארצות רחוקות שנדיר לראותם, וביום שישי בלבד תוכלו לסייר בגן באמצעות רכבת הפרחים, היוצאת לסיבוב כל שעה עגולה החל מ-10:00 ועד 14:00 (מתאים מגיל שנתיים ומעלה).


עצי דובדבן פורחם סאקורה בגן הבוטני ירושלים


עצי דובדבן פורחם סאקורה בגן הבוטני ירושלים



פורים בגן הבוטני בירושלים
סופ"ש הקרוב ה-3.3 בין 10:00-15:00
מחיר: מבוגר/ילד - 40 "ח, חייל/סטודנט/גמלאי - 25 ש"ח. ילד ירושלמי עד גיל 18 בהצגת ת.ז/מנויים - חינם.
פעילויות פורים כלולות במחיר הכניסה.
כתובת: בווייז - חניום המבקרים בגן הבוטני גבעת רם.
לפרטים נוספים: 02-6794012 ובאתר כאן.


מלון IBIS STYLES


מלון IBIS STYLES


חדר במלון IBIS STYLES


חדר במלון IBIS STYLES



לעת ערב, הגענו למלון IBIS STYLES הממוקם על מדרחוב בן יהודה במרכז העיר. מדובר במיקום הכי מושלם שתוכלו לחשוב עליו, עם אטרקציות, שופינג ומסעדות הסובבים אתכם מכל עבר במרחק כמה דקות הליכה, במחיר נוח.
אייביס סטיילס משתייך לרשת ACCOR הבינלאומית, וככזה הוא עומד בסטנדרטים הגבוהים של הרשת כדוגמת חדרי מלון האטומים לרעש ובנויים לפי האיכויות והסטנדרטים של רשת אקור ומותג איביס העולמיים. 


חדר במלון IBIS STYLES


פינוקים בחדר במלון IBIS STYLES


תצפית מחדר במלון IBIS STYLES



המלון על 104 חדריו, מעוצב בצורה המותאמת למיקומו עם איורים ברחבי המלון והחדרים שיכניסו אתכם לאווירת שוק מחנה יהודה התוסס. בכל חדר תמצאו את כל מה שאתם צריכים לבילוי עירוני, מטלוויזיה ומיטה נוחה בעלת מזרן ייחודי של מותג ibis העולמי - Sweet Bed by ibis, אותה ניתן לרכוש באופן פרטי, ועד חדר מקלחת מאובזר ופינוקים מתוקים לצד אביזרים להכנת שתייה חמה.


חדר אוכל אייביס סטיילס ירושלים


חדר אוכל במלון IBIS STYLES


פסטה ובטטה בארוחת בוקר מלון IBIS STYLES ירושלים


מגוון ממרחים מלון איבי סטיילס ירושלים


פיצה בארוחת בוקר מלון IBIS STYLES


מאפה בארוחת בוקר מלון IBIS STYLES



השהייה במלון כוללת ארוחת בוקר כשרה בחדר האוכל של המלון, ומדובר בארוחה מפנקת שבטוח תמצאו משהו שתאהבו; מסלטים וגבינות ועד פסטות, פיצות ומאפים שונים (המאכלים משתנים מדי פעם).
לרגל פורים, בתאריכים ה-7-8.3, תוכלו להנות ממבצע של 740 ש"ח לזוג ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר.

מלון IBIS STYLES ירושלים
כתובת: בן יהודה 4, ירושלים.
לפרטים והזמנות: מלונות איביס ירושלים 9709* ובאתר כאן.


קניון ממילא ירושלים



אנחנו בילינו רק 24 שעות בעיר הקסומה, אך מומלץ להקדיש לעיר אפילו כמה ימים, על מנת שתוכלו להספיק לראות ולחוות הכל ברוגע, מהאטרקציות והמסעדות השונות, האוכל והטעמים שלשוק מחנה יהודה יש להציע ועד לאתרים ההיסטוריים והקדושים שבעיר.

כמה טיפים להתניידות בעיר למבקרים:
*הכי קל להתנייד בעיר ברכבת הקלה או באוטובוס.
*אם בכל זאת העדפתם להגיע ברכב, שימו לב כי רוב החניות מאפשרות חנייה בתשלום של עד 3 שעות, לכן אם ברצונכם לא לשלם חנייה ולא לדאוג לכמות הזמן שיש לכם לחנות, תוכלו למצוא חנייה חינם במרחק הליכה של כ-15-20 דקות מאזור ממילא בכמה אזורים:
*ליד גן הפעמון ישנה מצד אחד חנייה בתשלום ומצד שני חנייה נוספת חינמית באפור, אך שימו לב שדי קשה למצוא שם חנייה.
*ברחוב דובנוב תוכלו למצוא מלא מקומות חנייה באפור, ישנם זמנים שיהיה עמוס וקשה למצוא חנייה.
*בכיכר שליד רחוב מאיר ומיכאל סגן כהן (היכן שיש שילוט המושבה הגרמנית), תוכלו גם כן למצוא מקומות חנייה חינם באפור.
*לפני הכיכר, ליד רחוב יצחק אלנתן תוכלו למצוא מגרש עפר לחנייה בחינם. צירפתי לכם את המיקום המדויק כאן שתוכלו למצוא בקלות.
*חשוב לזכור, ההליכה אינה קלה, יש הרבה עליות, ואם אין לכם בעיה לעשות הליכה בתנאים כאלה, זה מאוד מומלץ.

גילוי נאות: הייתי אורחת בכל המקומות, אך כל הדעות הן שלי לחלוטין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use