6/18/2023

כוחה של המילה - תערוכה חדשה במוזיאון ידידי ישראל

בס"ד

תערוכת כוחה של מילה מוזיאון ידידי ישראל
צילום: מיטל פיין



תערוכה חדשה נפתחה בחצר מוזיאון ידידי ישראל בירושלים, פרי שיתוף קבוצת שורדי השואה "בובות וחלומות" בהנחיית מיכל פונדמינסקי ומוזיאון ידידי ישראל.
הקבוצה בחרה כ-40 אימרות שיוצגו בתערוכה החדשה, כדוגמת: "כל עוד היכולת המנטלית והפיזית מאפשרת לך, היה מאושר ותמצה את החיים", "בריאות, חוש הומור ואופטימיות הם תנאים לחיים טובים" ועוד.

תערוכת כוחה של מילה מוזיאון ידידי ישראל
צילום: מיטל פיין



מיכל פונדמינסקי, תרפיסטית ומנחת הקבוצה, אמרה: "את הקבוצה הקמנו לפני כ-12 שנה כדי לתת מענה לניצולי השואה החיים בעיר. לשמחתי, למרות הסבל והקשיים שהחיים זימנו להם, עם הרבה חוכמה, ניסיון חיים, דרך ארץ וערכים הם הצליחו לזקק את מה שבאמת חשוב, לראות וללמוד להעריך את הטוב בכל דבר. מטרת התערוכה כשמה כן היא 'כוחה של המילה', מילים יכולות לגרום לאנשים לעצור לרגע ולעשות שינוי, ודווקא בימים סוערים שעוברים עלינו.. בנימה אישית גם אני למדתי משהו אמיתי על החיים ועל חשיבה חיובית וכיצד להפוך חוויות לטובות יותר ולחיות בשלום ובאהבה. אני מזמינה את הקהל הרחב, גברים נשים מבוגרים וילדים לבקר בתערוכה המיוחדת הזאת"

דניאל וואיצ'ק, מנכ"ל מוזיאון ידידי ישראל, מציין: "אנו שמחים ונרגשים לארח תערוכה כה ייחודית. כולנו שאלנו את עצמנו לא פעם איך אפשר לשרוד אחרי תופת בלתי אפשרית ולהמשיך בחיים לגדול ולהתעצם. התערוכה לדעתי מעניקה לנו את התשובה לכך. חברי הקבוצה, שלכל אחד מהם סיפור חיים קשה, הם אנשים אופטימיים ומיוחדים תאבי חיים ופעילים נותנים לנו מתנה וחשוב לשמוע מהם מה מנחה אותם בחיים כיום. חשוב לציין כי מוזיאון ידידי ישראל פועל רבות למען ניצולי השואה בארץ ובעולם והתערוכה מהווה נדבך נוסף במסגרת הפעילות בנושא".

התערוכה, כאמור, מוצגת בחצר מוזיאון ידידי ישראל, כאשר הכניסה אליה חופשית, ללא תשלום. הציטוטים בתערוכה מוצגים בצורה כזו שלצד כל ציטוט של שורד, מצורפת תמונתו עם קוד QR המאפשר לסרוק ולהגיע לאתר המוזיאון ולסיפורו האישי של השורד/ת.

מוזיאון ידידי ישראל מעביר אתכם בסיור מודרך בין 7 תחנות, עם מגוון מיצגים אור-קוליים מרשימים, המספרים את סיפורם של התומכים הלא יהודים בציונות והקמת מדינת ישראל.

המוזיאון פועל רבות עבור ניצולי שואה בארץ ובעולם. ד"ר מייק אוונס, מייסד המוזיאון הקים ביחד עם בנו מייקל, המשמש כיום כנשיא ידידי ישראל, מרכז קהילתי לניצולי שואה בירושלים כולל דירות מאובזרות בקמפוס המוזיאון.

בנוסף, אוונס מממן כבר שנים רבות אלפי ניצולי שואה בישראל ואוקראינה, כאשר אחת לחודש המוזיאון מארגן עבורם פעילויות, הופעות ואירועים לחג, וגם טקס בר ובת מצווה לניצולי שואה שלא זכו לחגוג בילדותם. עם פרוץ המלחמה באוקראינה, סייעו מייק ומייקל אוונס בהוצאת עשרות ניצולי שואה ומשפחותיהם מאוקראינה, כאשר חלקם עלו ארצה.

מוזיאון ידידי ישראל ממוקם בכתובת יוסף ריבלין 20, נחלת שבעה, ירושלים.
לסיקור שלי על המקום בקצרה תוכלו לקרוא בכתבה 24 שעות בירושלים או בהרחבה כאן בביקורת מוזיאון ידידי ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use