9/04/2017

דונאטס מושלמים - מתכון כולל הדרכת וידאו מלאה

בס"ד

דונאטס שלמות ביתיים homemade donuts


כבר כמה זמן שהתחשק לי להכין דונאטס, ואחרי שגם לעוד מישהו במשפחתי התחשק החלטתי להרים את הכפפה ולהכין דונאטס מהממים וטעימים עם שני סוגי זיגוגים: זיגוג שוקולד לבן וזיגוג קקאו ואבקת סוכר.




homemade doughnuts דונאטס ביתיים שלמות


המתכון הבא של הדונאטס מבוסס על המתכון מהספר how to bake everything, עם מגוון שינויים שערכתי במרכיבים ובאופן ההכנה על מנת שיתאימו לרצונות שלי ולנוחות שלי וברוך השם יצאו דונאטס מדהימים!
הבצק של הדונאטס שמתקבל הוא מאוד דביק ולא להיבהל, זה מצויין ומתקבלים דונאטס מעולים.



דונאטס donuts




המרכיבים ל-12 דונאטס:
1/4 4 כוסות קמח רגיל + עוד לקימוח
1/4 2 כפיות שמרים יבשים
1/4 כוס סוכר
1 כפית מלח
100 גרם חמאה, מומסת ומקוררת (לא חמה)
1/4 1 כוסות חלב, פושר
2 ביצים
L

ספריי שמן

לזיגוג שוקולד:
3/4 כוס אבקת סוכר
1/8 כוס קקאו
2-3 כפות חלב
סוכריות צבעוניות/ ספרינקלס (אפציונלי)


לזיגוג שוקולד לבן:
כ-120 גרם שוקולד לבן, מומס
שוקולד מריר, מומס


אופן ההכנה:
מערבבים את הקמח והשמרים היטב. מוסיפים את הסוכר והמלח ומערבבים היטב. מוסיפים את החמאה, החלב והביצים ולשים במיקסר על מהירות נמוכה (1) עד שמתחיל להתגבש כדור בצק, במידת הצורך עוצרים את המיקסר ועוזרים למיקסר לאסוף את הקמח.


ברגע שרוב הקמח רטוב ונהיה בצק, מגבירים למהירות 2 במיקסר ולשים 10 דקות, הבצק יהיה מאוד דביק וזה מצויין. מעבירים בידיים משומנות לקערה משומנות, מנסים לסדר כמה שאפשר לכדור בצק. מרססים שוב בספריי שמן ומכסים את הקערה בניילון נצמד להתפחה של שעה-שעה וחצי או עד הכפלת הנפח.


לאחר שהבצק הכפיל את נפחו (ייקח לו זמן כי הוא מאוד רטוב וכבד), מעבירים אותו למשטח מקומח ולשים מעט להוצאת האוויר. מרדדים את הבצק לעובי חצי אינץ' (אני במקרה הזה אוהבת יותר לעבוד באינצ'ים כי המספרים יותר הגיוניים מאשר סנטימטר שיוצא כ-1.27 ס"מ). קורצים עיגולים ברינג של כ-3 אינץ'.


אוספים את הבצק הנותר ושוב מרדדים וקורצים עיגולים. בכל עיגול קורצים חור על ידי פקק של בקבוק, דואגים לקמח את התחתית שלהם בקמח ומעבירים למגש עם נייר אפייה. מתפיחים פעם שנייה כ-45 דקות מכוסה במגבת (את החורים שקרצנו ניתן גם כן לשמור לטיגון). כ-10 דקות לפני סוף ההתפחה, מחממים שמן לטמפרטורה של 190 צלזיוס (375F) וחשוב מאוד להשגיח על הטמפרטורה הזו, כי אם תדאגו לטמפרטורה הנכונה אז מובטח לכם שתטגנו את הדונאטס דקה אחת בלבד בכל צד.


אני עד כה לא עבדתי עם מד חום ויצא שטיגנתי את הדונאטס הרבה יותר זמן ממה שצריך, כי פשוט לא שמרתי על הטמפרטורה הנכונה לטיגון, אבל עכשיו זה היה בדיוק - דקה מכל צד וזהו. מעבירים את הדונאטס באמצעות מרית לשמן ומטגנים דקה מכל צד, את העיגולים הקטנים מטגנים 30 שניות מכל צד.


מניחים על נייר סופג ומכינים את הציפויים:
לזיגוג השוקולד: מערבבים את אבקת הסוכר, הקקאו ו-2 כפות חלב. אם רוצים את הציפוי יותר דליל, מוסיף לאט לאט מהכף הנותרת עד שמקבלים את הסמיכות הרצויה. טובלים בפנים את הדונאטס ומפזרים מעל ספרינקלס.
לזיגוג שוקולד לבן: ממיסים שוקולד לבן במיקרו (זהירות לא לשרוף אותו, אחרי כל כמה שניות לעצור ולערבב) וממיסים שוקולד מריר במיקרו, לחכות שיתקרר מעט ומעבירים לשקית זילוף. טובלים את הדונאטס בשוקולד הלבן, מזלפים מעל קווים של שוקולד מריר. לוקחים קיסם ומתחילים למשוך את הקיסם בין כמה קווים שחורים מצד אחד של הדונאטס לצד השני (צפו בסרטון להמחשה ברורה יותר). מגישים ובתאבון! לשמור בכלי אטום.

חשוב לציין! דונאטס הם לא סופגניות, ולכן טמפרטורת הטיגון ביניהם שונה! בדונאטס מטגנים ב190 מעלות ובסופגניות ב160.

2 תגובות:

  1. יצא לי מושלם!
    אפילו השתמשתי בשמן כי לא היה לי חמאה ויצא מעולה.
    תוגה רבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,
      תודה רבה רבה לך! מאוד משמח אותי לשמוע שנהנתם מהדונאטס.
      שיהיה סופ"ש נפלא :-)
      מיכל

      מחק

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use