1/15/2019

הפרימיום מגיע לסופר - The premium enters the super

בס"ד


סדרת ריינהולדס, המבוססת על מתכוניו של אברהם ריינהולד זוגלובק, הגיעה לסופרים לפני קצת יותר משנה והביאה למחוזותינו את המושג של נקניקיות פרימיום.
סיפורו המרתק של אברהם ריינהולד מתחיל בגיל 13 של שנת 1923, בגרמניה.

Reinhold's series, based on the recipes of Abraham Reinhold Soglowek, have reached the markets more than a year ago and brought the premium sausages to our provinces.
The fascinating story of Abraham Reinhold started at the age of 13 of 1923, Germany.





הגעתי לאירוע השקת סדרת מוצרי הפרימיום החדשה של זוגלובק במזקקת Milk & Honey, מזקקת הוויסקי היחידה בארץ (כמובן כשרה).
שמענו על סבא ריינהולד זוגלובק, שבגיל מאוד צעיר בהה בחלון ראווה של שרקוטרי וחלומו החל להירקם. הוא החל ללמוד את תחום השרקוטרי, שהינו תחום העוסק בטיפול והכנת מטעמי בשר שונים כנקניקים, נקניקיות, רוסטביף ועוד.
ריינהולד שאינו היה יהודי, עשה את הסטאז' שלו בבית החרושת הכשר של משפחת קוילצקי היהודיה. שם הוא פוגש את בת המשפחה, יונה קוילצקי, מתגייר ונישא לה.

I arrived at the launch of the new premium products of Sogloweck at the Milk & Honey distillery, the only Whisky distillery in Israel (Kosher of course).
We heard about Grandpa Reinhold Sogloweck that at a young age he stared at a window shop of charcuterie and his dream began to form. He started mastering the art of charcuterie, which is a culinary field dealing with the treatment and preparation of various meat, such as sausages, roast beef and more.
Reinhold was not a Jew at the time. During his internship at a kosher factory of the Koyltsky, a Jewish family, he met the daughter, Yona Koyltsky, he converted to Judaism and married her.

 




בעקבות עליית הנאצים לשלטון בשנת 1935, המשפחה קונה חלקת אדמה בעיר נהריה על מנת להעתיק את העסק לשם. בשנת 1937, בעקבות מידע מאחד האחים שהיה במשטרה על איום מתקרב, בני הזוג עלו לארץ ישראל ולאחריהם יתר בני המשפחה.
העסק פותח את שעריו בארץ ישראל בשנת 1937 ונוחל הצלחה רבה מאז. בקפיצה קדימה לשנת 2019, עם הצלחת סדרת הפרימיום, חברת זוגלובק ממשיכה את מורשת הסבא ובהשראת מתכוניו מוציאה סדרת סוסג'ס חדשה ומתחילה לשווק סדרת פרימיום חדשה - סדרת שרקטורי.

Following the Nazi rise to power in 1935, the family bought land in the city of Na'aria to transfer the business. In 1937, thanks to intel by one of the brothers that served in the police about a threat approaching, the couple immigrated to Israel, followed by the rest of the family.
The business opens its doors in Israel in 1937 and has been a success ever since. Jumping forward in time, the year 2019, with the success of the premium series, Soglowek company keeps the grandfather legacy, inspired by his recipes, and releasing a new series of sausages, and starting to market a new premium series - a charcuterie series.

 




טעמנו מסדרת השרקוטרי העוברת תהליך בישול מסורתי ארוך הכולל עישון בשבבי עץ ליבנה ותיבול ברטבים. הסדרה כוללת מוצרי בקר ואווז שימכרו במעדניות בטעמים: בריסקט מעושן, בריסקט ברביקיו, פיונט בתיבול אסיאתי וקונפי אווז והודו.
הטעמים פותחו על ידי עמי זוגלובק, בנו של אברהם ריינהולד, בשיתוף עם יניב בר נור, הבעלים של ה"מיטמרקט". ממה שטעמתי, הנקניקים היו מעולים.
בסדרת הנקניקיות "סוסג'ס" פרימיום, יצאו לשוק שני מוצרים חדשים: היווניה - נקנקיות מתובלות בנגיעת אוזו והספרדייה - נקניקיות בתיבול צ'ילי מעושן וחריף. הנקניקים כמצופה, מיועדים לאוהבי החריף.
זוגלובק, המובילה בקטגוריית הנקניקים במעדנייה לשנת 2018, יוצאת עם השקת המוצרים בקמפיין עם זוכה מאסטר שף לעונה 6, השף טום אביב.
המוצרים כשרים בהשגחת הרבנות נהריה, ניתן להשיג במגוון רשתות השיווק המובחרות.


We tried the charcuterie series which goes through a traditional cooking process which includes smoking in birch chips and sauces. The series consists of beef and goose products that will be sold in the deli section in flavors of smoked brisket, BBQ brisket, Asian-style ponte and goose and turkey confit.
The flavors were developed by Ami Soglowek, the son of Abraham Reinhold, in collaboration with Yaniv Bar Nur, the owners of "meatmarket." From what I tried, the briskets were great.
In the premium sausages series, two new products were launched: the Greek - sausages seasoned with a touch of Ouzo and the Spanish - sausages in a smoky, spicy season. As expected, the sausages are meant for the spicy lovers.
Soglowek, the leader in the deli category for 2018, launches the new move with a campaign led by the winner of master chef season 6 of Israel, Chef Tom Aviv.
The products are kosher by the rabbinate of Na'aria and can be purchased at the local supermarkets across Israel.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use