10/15/2017

איך להכין עוגת עוגיפלצת מדהימה מתכון כולל סרטון הכנה

בס"ד


עוגת עוגיפלצת מרשימה לימי הולדת עם ממתקים בפנים


הרעיון הזה התבשל לי בראש כבר הרבה זמן - מתכון לעוגת עוגיפלצת ממולאת ממתקים, סוג של עוגת פיניאטה לאוהבי היצור הכחול הזה.


עוגת עוגיפלצת כחולה יפהפיה עם צנתר דשא

מבט מבפנים לעוגת עוגיפלצת ממתקים


עד כה לא הכנתי את העוגה הזו כי פשוט חיפשתי אלטרנטיבה לצבע המאכל המלאכותי הכחול. ניסיתי לבשל כרוב ולקבל ממנו צבע כחול בעזרת סודה (כפי שקראתי מעצות באינטרנט), ובאמת קיבלתי צבע נוזלי כחול, אבל כשהוספתי לקצפת עם האינסטנט פודינג קיבלתי צבע חיוור ירקרק. כשניסיתי להוסיף עוד, בסופו של דבר התקבל עדיין מעין צבע ירוק ולא כחול כמו שרציתי וגם טעם לא נחמד של קצפת בטעם כרוב.

חיפשתי צבעי מאכל טבעיים שנמכרים בחנויות, אבל פשוט לא מצאתי, אז הפעם החלטתי להתפשר ולהכין עם צבע מאכל כחול מלאכותי. מאוד ממליצה להשתמש בכמה שפחות צבעי מאכל מלאכותיים, הם פשוט לא בריאים ובמיוחד לילדים צעירים (תמצאו באינטרנט מאמרים רבים המציינים שצבעי מאכל תורמים להפרעות קשב וריכוז, אז כדאי להשתמש במידה).



עוגת עוגיפלצת ביתית יפהפיה


את עוגת העוגיפלצת שלי הכנתי עם עוגת שוקולד שיצאה כל כך טעימה ועסיסית בפני עצמה שזו כבר הייתה התחלה טובה. בין השכבות מרחתי קרם עוגיות ממש טעים ומילאתי את פנים העוגה בממתקים (עוגיות קטנטנות כיאה לעוגת עוגיפלצת ועדשים - מלאו בכמה שיותר עדשים על מנת שיהיה את אפקט הפיניאטה, לי לא היה מספיק עדשי שוקולד בבית ולכן הפינאטה יצאה קצת צולעת).

את העוגה ציפיתי בקצפת ממותקת שזילפתי בעזרת צנתר דשא וקבלו טיפ קטן וחשוב ממני - אחרי שסיימתם עם שקית הזילוף, מיד אבל מיד תוציאו את הצנתר מהשקית, אחרת הוא ימצא את עצמו בזבל ותצטרכו לקנות חדש, כן כן זה מה שקרה לי :-)
עוגה מדהימה וטעימה שמתאימה לימי הולדת או לחובבי העוגיפלצת באשר הם :-)



חתיכת עוגת פיניטה ליום הולדת

 

 
 
 
עוגת עוגיפלצת פיניאטה מושלמת/מתכון: עם תענוג con delight
מדידות נעשו בכוסות וכפות מידה אוניברסליים
המרכיבים:
לעוגה בתבנית עגולה 24 ס"מ (יש להכין שתי עוגות כאלה בשביל עוגת העוגיפלצת):
1/3 1 כוסות קמח
1 כוס קקאו
2 כוסות סוכר
1 כפית אבקת אפייה
4 ביצים L
1 כוס שמן
1 כוס מים

ספריי שמן לשימון התבנית

סירופ סוכר להברשה על העוגה:
1 כף סוכר
1/3 כוס מים חמים

לקרם העוגיות:
137 גרם עוגיות סנדוויץ' אוראו
200 גרם חמאה רכה
1 כוס אבקת סוכר

שוקולדים, עדשים/ m&m's/ עוגיות קטנות למילוי העוגה

לציפוי הקצפת:
750 מ"ל קצפת צמחית
1 כוס אינסטנט פודינג וניל
צבע מאכל כחול, להוסיף כמה טיפות לפי הצבע שרוצים


לעיניים ופה:
עוגיות אוראו מצופות שוקולד לבן
טוש אכיל בצבע שחור
מעט מהעוגה שנשאר בצד ליצירת עיניים
עוגיות שוקולד צ'יפס קנויות או ביתיות


אופן ההכנה:
מחממים מראש את התנור-180 מעלות, טורבו.
מערבבים יחדיו את מרכיבי העוגה היבשים, מוסיפים את המרכיבים הרטובים ומערבבים היטב. מעבירים לתבנית משומנת היטב ואופים כ-40 דקות במרכז התנור או עד שקיסם המוכנס לאמצע העוגה יוצא יבש או עם פירורים לחים.


בינתיים מכינים את אותה בלילה שוב לעוגה נוספת באותו גודל תבנית, אם יש לכם מקום בתנור לאפיית שתי עוגות במקביל אז אדרבה אתם מוזמנים :-) .
בסיום האפייה מוציאים את העוגות מהתנור ומניחים להן להתקרר לגמרי.
כשהעוגות קרות לגמרי, מכינים את קרם העוגיות: במעבד מזון מרסקים את העוגיות היטב. מוסיפים את החמאה ומעבדים היטה למשחה חלקה. מוסיפים את אבקת הסוכר ומעבדים לקרם אחיד.


חותכים בעזרת סכין משוננת את כל אחת מהעוגות לשני עיגולים. החלקים העליונים של העוגות ישמשו אותנו כבסיס וכחלק פנימי. מניחים את אחד החלקים העליונים של העוגה על משטח עבודה, מורחים בסוכר שהמסנו במים חמים (על הסירופ להיות קר, אחרת הוא ימיס לנו את הקרם - לא מבשלים את הסירופ אלא רק ממיסים את הסוכר במים חמים) ומעל מורחים מקרם העוגיות שכבה דקה.


לוקחים את אחד העיגולים וקורצים באמצעו עיגול בעזרת רינג. את העיגול הקטן מוציאים החוצה ואת העוגה עצמה מניחים על שכבת העוגה עם הקרם (לא נורא אם העוגה נשברת לכם). מברישים שוב בסירופ סוכר ומעל מורחים שכבה דקה של קרם עוגיות. לוקחים שכבת עוגה נוספת, קורצים גם בה עיגול. מנסים שהעיגול יהיה באותו מיקום כמו בעוגה שקרצנו מקודם ואת העיגול הקטן מוציאים החוצה. מניחים על העוגה ומברישים בסירופ סוכר וקרם עוגיות.


הפעם מורחים בקרם עוגיות גם את פנים העוגה וממלאים במלא שוקולדים, עוגיות קטנטנות ועדשי שוקולד m&m's (מלאו בכמה שיותר עדשים צבעוניות, כך הפיניאטה שלכם תהיה יפהפיה ולא עלובה כמו שיצא בעוגה שלי). מניחים מעל את השכבה האחרונה של העוגה, מורחים בסירופ סוכר. את מה שנשאר מקרם העוגיות, מורחים על החלק העליון והצדדים של העוגה. מקציפים את הקצפת עם האינסטנט פודינג לקצף חזק ויציב. מורחים כמה כפות מהקצפת על העוגה, עד שמכסים אותה (הציפוי לא צריך לצאת חלק ונקי מפירורים).
ליתר הקצף מוסיפים טיפות צבע מאכל ומקציפים לקצפת יציבה. מעבירים לשקית עם צנתר דשא ומזלפים על כל הצדדים של העוגה ועל החלק העליון שלה.


לוקחים את עוגיות האוראו המצופות בשוקולד לבן וניתן לצייר עליהן עיניים עם הטוש האכיל או לקחת מהעוגה שנותרה לנו בצד וליצור ממנה עיגולים קטנים לעיניים. מניחים את העיניים על העוגה ומסדרים את עוגיות השוקולד צ'יפס בצורה של פה. וזהו זה, בתאבון ומקווה שנהנתם :-) אם הכנתם, אשמח שתחזרו לספר על כך.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!

ניוזלטר Subscribe

הירשמו לניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים באימייל

Subscribe to get our updates by email

We use Sendinblue as our marketing platform. By Clicking below to submit this form, you acknowledge that the information you provided will be transferred to Sendinblue for processing in accordance with their terms of use